تور وان با قطار از چه شهرهایی وجود دارد؟

شهر وان ترکیه یکی از مهم‌ترین مقاصد خارجی نزدیک و ارزان‌قیمت برای ایرانی‌ها است که امکان سفر به آن با قطار نیز وجود دارد. اما از کدام شهرها می‌توان تور وان با قطار رزرو کرد؟ جواب این سوال را در این مقاله از آراس سیر پاسخ خواهیم داد.

در سال‌های گذشته قطار تبریز به وان ترکیه فعالیت داشت و مسافران می‌توانستند تور وان با قطار رزرو کنند. اما مدتی فعالیت قطار در این مسیر متوقف شد. امسال اما با توافق دولت ایران و کشور ترکیه، قطار تهران – وان شروع به کار کرد؛ قطار تهران به وان جایگزین قطار تبریز وان شد. البته این امکان وجود دارد که مسافران در تبریز هم سوار یا پیاده شوند. پس شما می‌توانید فقط در ایستگاه تهران و تبریز سوار این قطار شوید. در حال حاضر گزینه  تور وان با قطار هم برای گردشگران برای سفر به وان اضافه شده است.

پیش از این، سفر به وان فقط با ماشین امکان‌پذیر بود؛ اما اکنون کسانی که عاشق سفر با قطار هستند، می‌توانند تور وان با قطار رزرو کنند.

قطار تهران به وان در چه روزهایی از هفته حرکت می‌کند؟

 

خبر راه‌اندازی قطار تهران – وان در اوایل تیرماه ۹۸ منتشر شد. در ۲ روز هفته قطار از تهران به وان ترکیه وجود دارد. قطار تهران به مقصد وان روزهای یکشنبه و چهارشنبه حرکت می‌کند. روزهای یکشنبه قطار ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه ظهر حرکت و از ایستگاه‌های کرج، قزوین، زنجان و تبریز عبور می‌کند. در این میان، این قطار فقط از ایستگاه تبریز مسافرگیری می‌کند. این قطار حدود ۱۲ ساعت بعد (یعنی حدودا ۱۲:۳۰ شب) به تبریز می‌رسد و پس از کمی توقف و مسافرگیری، به سمت مرز رازی حرکت می‌کند.

قطار روز چهارشنبه نیز شب ساعت ۲۱:۵۰ دقیقه از تهران به سمت تبریز حرکت می‌کند و با عبور از ایستگاه‌های کرج، قزوین و زنجان، صبح ساعت ۹:۵۰ صبح به تبریز می‌رسد.

بعد از اینکه قطار به مرز رازی رسید، مسافران باید برای انجام تشریفات مربوط به گمرک و همچنین زدن مهر خروج از کشور، از قطار پیاده شوند و پاسپورت خود را تحویل دهند. سپس سوار قطار می‌شوند و پس از رسیدن به ایستگاه کاپیکوی ترکیه، باید دوباره از قطار پیاده شوند؛ اینجا نیز تشریفات گمرکی انجام می‌شود و مهر ورود به ترکیه در پاسپورت مسافران زده می‌شود. هر کدام از این توقف‌ها حدودا ۲ ساعت به طول می‌انجامد.

قطار تهران – وان چند ساعته به مقصد می‌رسد؟

 

با توجه به آنچه که گفته شد، مسافرانی که قطار را برای سفر به وان انتخاب می‌کنند، نباید عجله کنند و کمی صبور باشند. انجام تشریفات اداری زمان‌بر است، اما ارزش راحتی سفر با قطار را دارد. این سفر حدودا ۲۳ الی ۲۴ ساعت به طول می‌انجامد؛ اما باید در نظر داشته باشید تور وان با قطار هم  مزایای خودش را دارد.

پس از پایان این مراحل، قطار به سمت ایستگاه راه‌آهن وان حرکت می‌کند و بعد از ۲۳ الی ۲۴ ساعت، به ایستگاه آخر می‌رسد.

قطار برگشت نیز روزهای دوشنبه و پنج شنبه، ساعت ۹ شب به وقت محلی از وان به سمت ایران راهی می‌شود. یکی دیگر از مزایای سفر با قطار این است که در روز خروج، یک روز کامل فرصت گشت و گذار در شهر را خواهید داشت؛ در صورتی که اگر بخواهید با ماشین برگردید، باید تا ساعت ۲ ظهر خود را به مرز رازی برسانید. چون این مرز تا ساعت ۳ محلی به وقت ترکیه فعالیت می‌کند.

هزینه بلیط قطار تهران – وان چقدر است؟

هزینه بلیط قطار رفت و برگشت تهران – وان در برخی از ایام سال قیمت‌ها تغییر می‌یابد. برای اطلاع دقیق از هزینه بلیط، می‌توانید با همکاران ما در شعب وان و تبریز تماس بگیرید؛ آن‌ها اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار خواهند داد.

از هر شهر ایران که باشید، می‌‌توانید با قطار به وان سفر کنید؛ کافی است خود را به تهران یا تبریز برسانید. اگر به تهران نزدیک‌تر هستید، می‌توانید از تهران سوار شوید؛ اما اگر فاصله‌تان با تبریز کمتر است، بلیط‌‌تان را از تبریز رزرو کنید.

مزایای سفر به وان با قطار چیست؟

 

در حال حاضر هیچ پروازی از ایران به شهر وان ترکیه وجود ندارد و قطار، راحت‌ترین گزینه برای سفر به این شهر است. راحتی سفر با هواپیما قطعا با چیز دیگری جایگزین نمی‌شود، اما قطار هم مزایای خودش را دارد.

دسترسی آسان به سرویس بهداشتی، داشتن تخت، رستوران و غیره از دلایل اکثر مسافران برای رزرو تور وان با قطار است؛ به‌خصوص افراد مسن، خانم‌های باردار و کسانی که تحمل سفر با ماشین را ندارند. حتی کسانی که کودک به همراه دارند، قطعا قطار را برای سفر انتخاب می‌کنند.

هستند کسانی که عاشق سفر با قطار هستند؛ از تماشای مسیر لذت می‌برند؛ مسیر و زیبایی‌هایش برایشان بخش مهمی از سفر است. چنین افرادی از مسیر به اندازه مقصد لذت می‌برند. اگر شما هم چنین ویژگی‌های شخصیتی دارید، سفر به وان با قطار می‌تواند تجربه فوق‌العاده‌ای برایتان رقم بزند.

چگونه تور وان با قطار رزرو کنیم؟

 

شما می‌توانید هم تور وان با قطار و هم فقط بلیط قطار تهران – وان را از آژانس آٰراس سیر رزرو کنید. همکاران ما در شعب وان و تبریز به شما کمک می‌کنند سفرتان را به بهترین شکل ممکن برنامه‌ریزی کنید. شما می‌توانید با شماره‌های واتساپ همکاران ما در تماس باشید، یا اینکه به‌صورت حضوری به شعب ما مراجعه کرده و اقدام به رزرو تور وان با قطار کنید.

اگر با تور به وان ترکیه سفر کنید، ترانسفر شما از ایستگاه راه‌آهن تا هتل و بالعکس رایگان است.

اگر از شهرهایی به‌غیر از تهران و تبریز هستید، همکاران ما تور وان با قطار ویژه‌ای برایتان تدارک می‌بینند؛ پس جای نگرانی وجود ندارد.

پس از اینکه به وان رسیدید، همکاران ما در این شهر آنجا هستند تا شما را راهنمایی کنند. گشت شهری رایگان و معرفی مراکز خرید و مغازه‌های عمده فروشی از خدمات آژانس آراس سیر برای مسافرانش است.

شماره‌های واتساپ همکاران ما در شعب وان و تبریز:

بخش فروش:

00989359377719  آقای ناصر فائقی‌نیا

  00905525839798 خانم رهبری 

 مدیر بازاریابی:

00905345762335  خانم رهبر 

مدیریت:

00905523872335  علی فائقی‌نیا

آدرس شعب آراس‌سیر در تبریز و وان جهت رزرو حضوری: 

دفتر ایران: تبریز، چهارراه منصور، برج ابریشم، طبقه همکف، واحد 103

دفتر ترکیه: وان، شرّفیه محله سی،  انقلاب سُکاک 1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا