رامسر

جاهای دیدنی رامسر کدامند؟

جاهای دیدنی رامسر کدامند؟

رامسر از شهرهای استان مازندران است که به سبب مجاورت با جنگل و دریا گردشگران را به سوی خود فرا می‌خواند. جاهای دیدنی رامسر فراوان بوده و دارای طبیعتی زیبا است. این شهر ساحلی، مناطق ییلاقی بسیار زیبا و خوش‌آب ‌و هوا دارد. در ادامه برخی از دیدنی های رامسر توضیح داده می‌شود…

روستای جواهرده

روستای جواهرده

یکی از دیدنی های رامسر روستای جواهرده است که در ۲۶ کیلومتری رامسر قرار دارد و دارای طبیعتی زیبا و بکر است و همچو نامش جواهری در رامسر است. جنگل‌های سرسبز این روستا در نیمی از سال برفی بوده و در تابستان نیز عامل خنک بودن هوا می‌شود.

جواهرده علاوه بر طبیعت زیبا و سرسبز خود، روستایی تاریخی بوده و مسجد آدینه با قدمتی حدود ۷ قرن و گورهای گبری گواه تاریخی بودن این روستا است.

تله‌کابین رامسر

تله‌کابین رامسر

از جاهای دیدنی رامسر می‌توان به تله‌کابین رامسر اشاره کرد که تنها تله کابین در خاورمیانه است که متصل کننده ارتفاعات جنگل و ساحل دریا به یکدیگر است. این تله‌کابین همچنین بزرگترین تله کابین کشور است که از کنار ساحل دریای خزر شروع شده و تا ارتفاعات جنگلی ادامه یافته است.

تله کابین رامسر در ۵ کیلومتری غرب شهرستان رامسر و در فاصله‌ی بسیار کمی از شهرستان چابکسر در استان گیلان قرار دارد. طول تله کابین ۲ کیلومتر بوده و تعداد کابین‌های آن ۴۰ عدد است.

بوستان جنگلی صفارود

بوستان جنگلی صفارود

در فاصله‌ ۹ کیلومتری از مسیر جواهرده به رامسر،  در دل دره، در مجاورت رود صفارود و در بخش پایینی جاده، یکی دیگر از دیدنی های رامسر با نام «بوستان جنگلی صفارود» قرار گرفته است. وجود جنگل، رودخانه، چشمه‌های آب معدنی گرم و سرد و آب و هوایی دلپسند و مطبوع در این مکان گردشگران را به سوی خود جذب می‌کند. از امکانات بوستان می‌توان به آلاچیق، سرویس‌های بهداشتی، آب قابل استفاده و غیره اشاره کرد.

منطقه ییلاقی گرسماسر

منطقه ییلاقی گرسماسر

یکی دیگر از دیدنی های رامسر با قدمتی بالغ بر ۱۰ قرن، منطقه ییلاقی گرسماسر است. گرسماسر در واقع روستایی است که در فاصله‌ ۴۰ کیلومتری از غرب رامسر قرار دارد. این روستا طبیعتی زیبا و آب و هوایی مطبوع دارد که متاثر از اقلیم کوهستانی است. به همین دلیل در زمستان روستا بسیار سرد و در تابستان خنک و معتدل است.

معماری سنتی و ساده روستا، در کوچه‌های پیچ در پیچ و خانه‌های قدیمی با سقف‌های شیروانی و دیوارهای گل‌اندود قابل مشاهده است. گرسماسر با بافت مسکونی پراکنده در شیبی ملایم قرار دارد. روستای گرسماسر از دو جهت شمال و جنوب به رشته‌کوه البرز، از سمت شرق به روستای بزشی محله و از غرب به روستای رستم‌خیز محدود می‌شود که این موضوع باعث پدیدار شدن مناظر دیدنی شده است.

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی را می‌توان در لیست جاهای دیدنی رامسر قرار داد. این جنگل در روستای دالخانی در فاصله ۳۰ کیلومتری از جنوب شرقی رامسر واقع شده است. ارتفاع جنگل تقریبا ۸۰۰ متر است که به دلیل ارتفاع آن می‌شود کوهنوردی کرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های جنگل مه غلیظ آن است که مهم‌ترین عامل برای جذب مسافر است. گردشگران لقب دالان بهشت را به این جنگل زیبا و سرسبز داده‌اند.

غار یاغی لوکا

غار یاغی لوکا

در منطقه‌ای از شمال غربی شهرستان رامسر می‌شود یکی دیگر از دیدنی های رامسر به نام «غار یاغی لوکا» به معنای «سوراخ راهزنان» را مشاهده کرد. این غار چاهی است که دهانه‌ای نزدیک به ۳ متر داشته وروی «کوه ایلمیلی» قرار دارد. گفته‌های مردم محلی حاکی از آن است که در گذشته به وسیله این غار اهالی «دژ ایلمیلی» را به سمت ساحل دریا فراری می‌دادند. همچنین این غار را همانند دژی استوار و مستحکم می‌توان درنظر گرفت چراکه به نظر می‌رسد که این غار مدت ‌زمانی مامن دزدان و راهزنان و نیز افرادی که مخالف امرای محلی بوده و توسط حاکمان وقت، یاغی لقب میگرفتند نیز بوده است.

کاخ مرمر رامسر

کاخ مرمر رامسر

کاخ مرمر رامسر یا موزه‌ی تماشاگه خزر به مساحت 600 متر در سال 1316به دستور رضا شاه پهلوی در باغی به مساحت 60 هزار متر ساخته شده است. داخل کاخ با گچ‌بری‌های تماشایی و سقف بسیار زیبا که با 4 ستون سنگی بزرگ خوش تراش مهار شده، نتایج زحمات هنرمندان بزرگ ایران و جهان را نشان می‌دهد. در این کاخ موزه ببر سنگی، مجسمه‌های برنزی و مرمری و نقاشی عتیقه، فرش‌های نفیس و گران بها و کریستال به نمایش گذاشته شده است. درخت کاجی با ارتفاعی بالغ بر ۲۳ متر، مشهور به «چهار شاخ» که در سال ۱۳۹۲ هجری شمسی کاشته شده یکی دیگر از دیدنی‌های باغ است.

‌آبشار ایج

‌آبشار ایج

از دیگر دیدنی های رامسر می‌توان به آبشار ایج یا آبشار ده قلو اشاره کرد که در فاصله‌ کمی از روستای ایج، قرار گرفته و در اثرذوب شدن برف‌هایی که روی کوه خشم چال که در ارتفاعات اشکورعلیا قرار دارد، ایجاد می‌شود. آب فراوان آبشار و نیز فضاهایی در زیر سنگ‌های آبشار که همانند غاری وسیع است، از خصوصیات این آبشار است.

دهستان جنت رودبار

دهستان جنت رودبار

جنت رودباریا سرزمین «گل گاوزبان» در ۶۰ کیلومتری از شهرستان رامسر قرار دارد و یکی از زیباترین دیدنی های رامسر محسوب می‌شود. ییلاق‌های بسیار زیبایی مانند ییلاق اکراسر، چاک، چرته، ایزکی، نمکدره و جیررود در این منطقه بکر وجود دارد. جنگل‌های انبوه، مزارع و چشم‌اندازهای طبیعی و مه غلیظ در این منطقه حاکم است. همچنین وجود آبشارهای خروشان در جنت رودبار مانند آبشار آزارک، آبشار حسینیه، چاردر، خشکا، ریش بزار و هیسیان، زیبایی این منطقه را دوچندان برابر کرده است.

قله مارکو

قله مارکو

قله مارکو در 3 کیلومتری دریای خزر و در 6 کیلومتری شرق رامسر در مسیر تنکابن به رامسر قرار دارد. ارتفاع قله این کوه از سطح دریا 500 متر بوده و انواع درختچه‌ها، درختان انجیر، بلوط، شمشاد و ازگیل سراسر قله را پوشانده است. وسعت قله با مساحت حدود 600 هزار متر مربع از مجموعه کوه‌های البرز است.

غار گرگر لوکا

غار گرگر لوکا

غار گرگر لوکا یکی دیگر از غارهای زیبا و جاهای دیدنی رامسر است. این غار دارای چشم‌انداز خیره کننده و کم‌‌نظیرو شیبی بسیار تند بوده و در مسیری بسیار سخت و در بسیاری نقاط، صعب‌العبور که در ارتفاعات کوه ایلمیلی است، قرار دارد.

 آب های گرم معدنی

آب های گرم معدنی خاصیت درمانی داشته و در نزدیکی ساحل دریا قرار دارند که منظره زیبایی را خلق کرده است.

آراس سی تبریز، مجری تورهای مختلف داخلیو خارجی.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا