تبریز

معرفی بناهای تاریخی تبریز

تبریز با قدمتی که دارد که یکی از شهرهای قدیمی ایران به شمار می آید و تعداد بناهای تاریخی تبریز بسیار زیاد می باشد که چند نمونه را برای شما معرفی می کنیم.

مسجد کبود

مسجد کبود یا بهتر است با نام اصلیش بگوییم عمارت مظفریه چون اینجا هم قسمتی از بازار تبریز محسوب شده و ثیت جهانی شده است. این بنای تاریخی در خیابان امام تبریز قرار گرفته و ورودیه برای هر نفر2500 می باشد.

مسجد کبود تبریز

بازار تبریز

بازار تبریز بزرگترین بازار سرپوشیده جهان می باشد که توسط یونسکو ثبت جهانی شده است. بازار تبریز از سراها و تیمچه ها و صحن ها و مناره ها و مقبره ها و مسجد ها و … متفاوتی تشکیل شده است.

بازار تبریز

ارگ علیشاه

یکی از دو بنایی است که بعد از زلزله بزرگ تبریز در تبریز باقی مانده استو جزو بناهای تاریخی تبریز می باشد. قدمت این بنا به دوره ایلخانی می رسد. این بنا در خیابان امام جنب مصلی قرار گرفته و بازدید از این بنا رایگان می باشد.

ارگ علیشاه تبریز

برج یانقین

یکی از بناهای قدیمی تبریز است که در میدان دانشسرا ی تبریز قرار دارد. ارتفاع آن به 23 متر می رسد که اولین برج آتش نشانی کشور می باشد. نحوه استفاده از این  برج به این گونه بود که یک نفر بالای برج در مکان مخصوص خود قرار می گرفت و کل شهر را زیر نظر داشت . در هنگام آتش سوزی زنگ بالای برج را به صدا در می آورد و نیروها به همان منطقه کمک رسانی می کردند. طرح برج های آتش نشانی انگلستان نیز برگرفته از همین برج می باشد. 

بناهای تاریخیدسدنسهاسبرج یانقین

عمارت شهرداری

یکی از بناهای تاریخی شهر تبریز می باشد که از زمان های قدیم در مرکزی ترین نقطه شهر قرار دارد. از این بنا از همان اول به عنوان ساختمان شهرداری و انجام کارهای شهرداری استفاده می شد. این بنا در میدان ساعت قرار دارد و داخل آن نیز موزه می باشدکه بازدید از این بنا رایگان می باشد.

عمارت شهرداری تبریز

برای مشاهده خانه های تاریخی تبریز اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا