معرفی مراکز خرید اصفهان

شهر اصفهان یکی از شهر های مهم ایران از لحاظ تاریخی و فرهنگی است که همه ساله پذیرای مسافران زیادی میباشد.در این مطلب سعی بر معرفی مراکز خرید اصفهان میباشد:

اصفهان

بازار گل و گیاه اصفهان

این بازار که به بازار گل و گیاه همدانیان معروف است، هرگونه گل و گیاه را از گیاهان تزئینی، گیاهان آپارتمانی، بامبو و گل‌های مصنوعی گرفته تا

بازار گل و گیاه اصفهان

بازار موبایل اصفهان

این مجتمع هفت طبقه دارای سه بخش است: بخش نمایشگاه دائمی، بخش غرفه‌های فروش و بخش خدمات پس از فروش.

در طبقه همکف که بخش نمایشگاه دائمی است، می‌توانید محصولات اپل، اچ‌تی‌سی، سونی، هوآوی و سامسونگ را به صورت گوشی‌های روشن امتحان کنید و از مشاوران مربوطه راهنمایی دریافت کنید. از طبقه اول تا پنجم غرفه‌های فروش را می‌بینید. در طبقه زیرین خدمات پس از فروش و نمایندگی‌های سونی و اچ‌تی‌سی وجود دارد.

سیتی سنتر اصفهان

سیتی سنتر

سیتی سنتر یک مجتمع تجاری تفریحی است که دارای هفت طبقه است. دو طبقه آن به پارکینگ با ظرفیت ۵۵۰۰ خودرو، سه طبقه آن به مراکز خرید و واحدهای تجاری و دو طبقه آخر به مجموعه‌های سینمایی، فود کورت، سالن‌های ورزشی و بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده خاورمیانه اختصاص داده شده است.

سیتی سنتر اصفهان

مجتمع پارک

مجتمع پارک یکی از بزرگ‌ترین پاساژهای اصفهان است که دارای یک پارک، ۴۰۰ واحد تجاری، ساختمان پزشکان، مشاور املاک و بسیاری مغازه‌های دیگر است.

مجتمع پارک اصفهان

بازار اصفهان

بازار اصفهان یکی از قدیمیترین و بزرگترین بازارهای خاورمیانه می‌باشد. ژان شاردن فرانسوی از «بازار قیصریه و بازار بزرگ اصفهان با سردر عالی و تزئینات آجرهای چینی (کاشی‌کاری) و سکوهای وسیع (از) سنگ یشم و سماق که (بر آن‌ها) جواهرفروشان و زرگران انواع و اقسام زیورآلات و جواهرآلات و سکه‌های کمیاب را به فروش می‌رساندند»، یاد کرده است. امتداد بازار بزرگ اصفهان به مسجد جامع و سپس به بازار عریان منتهی می‌شود این بازار را به مناسبت مجاورت با گنبد نظام الملک و مسجد جامع، بازار نظامیه یا نظام الملکی نیز گفته‌اند و تا نیم قرن پیش رشته‌های طولانی و متعددی این بازار را به بازارهای دروازه طوقچی و بازار غاز و میدان وصل می‌کرده است. از انشعابات دیگر آن، بازار ریسمان و مدرسه کاسه گران است. مجموعه آثار تاریخی دیگری مانند مدرسه ملا عبدالله، مسجد جارچی باشی، مدرسه صدر، مدرسه نیماورد و کاروان سراهایی از عهد صفویه و قاجاریه مانند کاروان سرای مخلص، گلشن وتیمچه ملک و بسیاری کاروان سراها و تیمچه‌های دیگر و حمام‌هایی از عصر صفویه بر اهمیت تاریخی مجموعه معماری بازار بزرگ اصفهان که از سر در قیصریه تا سر در مسجد اصفهان امتداد دارد افزوده است.

بازار اصفهان

بازار قیصریه

بازار قیصریه بازاری است در بافت تاریخی اصفهان که عمدتاً به فعالیت فرش‌فروشان اختصاص دارد. سردر قیصریه، ورودی این بازار است. این بازار که با نام بازار سلطانی نیز خوانده می‌شود، از بزرگترین و مجلل‌ترین مرکز خرید و فروش در دوران صفویه بوده است و در سال ۱۰۲۹ هجری قمری (دوران صفویه) در شمال میدان تاریخی نقش جهان ایجاد گردید که این میدان را به میدان عتیق (کهنه) و اصفهان عصر سلجوقی مربوط می‌کند.

بازار قیصریه اصفهان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا