اوزوندر، شهر کم‌شتاب وامیدها برای آینده گردشگری ترکیه

ترکیه در برنامه ریزی برای آینده گردشگری به مقصدهایی با عنوان شهرهای کم شتاب چشم دوخته است.
با ثبت شهر تاریخی «اوزندر» در فهرست «شهرهای کم شتاب» این شهر با زیبایی‌های طبیعی و میراث فرهنگی وتاریخی در شرق استان ارزروم ، اکنون امید تازه‌ای برای گردشگری ترکیه شده است.
به گزارش حریت منطقه «اوزندر »درکنار دریاچه تورتوم ونیز دو صومعه تاریخی از مجموعه کلیساهای گرجی درشمال شرق ترکیه درسال های اخیر موفق به جذب گردشگران داخلی و خارجی بسیاری شده که درعین حال توجهات را به توسعه و معرفی گردشگری آن به عنوان یک شهر کم شتاب با ارزش‌های ومعیارهای مرتبط با این مفهوم جلب کرده است.
به گفته «رجب آتا »که خود دارای یک آژانس گردشگری در این منطقه است اوزندر اکنون مکانی گردشگری است و موفقیت این شهر در کسب عنوان «شهر کم شتاب» سهم بالایی در تصویر جذاب این شهر به گردشگران خارجی و داخلی داشته است.
به گفته «ارسلان اوزان »از مقامات محلی اوزوندر، این شهر از گنجینه‌های طبیعی و آثار تاریخی گرانبهایی برخوردار است که از جمله می‌توان به آبشار اوزندر اشاره کرد که بلندترین آبشار ترکیه است و نیز 11 کیلومتر طول دریاچه طبیعی «تورتوم »که دارای هفت آبشخور و دریاچه های کوچک است که به این دریاچه می‌ریزد. از نظر بافت تاریخی نیز وجود صومعه‌های مسیحی متعلق به گرجی‌ها و نیز قلعه های تاریخی ، امکانات دیگری است که ارزش گردشگری این شهر را افزون کرده است.
«کوما اوزکول» یک مرد 86 ساله اهل این شهر می‌گوید که گردشگران به ما می‌گویند شما در بهشت زندگی می‌کنید!
با این حال این شهر تاریخی که به عنوان یک شهر کم شتاب جایگاه توریستی شاخصی یافته از کاستی‌های چندی نیز رنج می‌برد. به گفته آتا اوزان هرچند که پیوستن این شهر به شبکه یا جنبش شهرهای کم شتاب مایه افتخار است اما هنوز از کمبود برخی امکانات برای جذب گردشگران بیشتر رنج می‌برد. فضای این شهر بسیار زیباست و تورهای که به این شهر می‌آیند زیاد است اما ما قادر نیستیم به ویژه در منطقه آبشار و دراوقاتی که هوا توفانی است کار چندانی کنیم. ما نیاز داریم که فضاهای بسته‌ای در منطقه ایجاد کنیم.
به گفته وی کار برای تکمیل پروژه‌ای که این شهر را به جاذبه گردشگری کم شتاب مبدل کرده ادامه دارد. این شهر دارای سایت‌های درجه یک تا درجه سه است. شهرداری شهر ارزروم درحال حاضر درحال کار بر فضاهای عمومی است و هرگاه این پروژه به پایان رسد مرکز ورزش‌های طبیعی و آبی و کوهنوردی نیز دراین منطقه سازماندهی خواهد شد.
او یاداور شد که درصورت تامین امکانات مالی اولویت نخست که در بازاریابی گردشگری این منطقه مطرح است، تمرکز بر شهر کم شتاب است که فرصت تازه‌ای برای گردشگری ترکیه و جذب گردشگران دوستدار طبیعت و آرامش زندگی در دنیای شتابزده مدرن است.

به نقل از: خبرگزاری میراث فرهنگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا