بهترین دانشگاه های هلند برای تحصیل

به غیر از اینکه اسم هلند آدم را یاد چیزهایی مثل گل لاله و آسیاب های بادی می اندازد این کشور یکی از پیشرفته ترین و ثروتمند ترین کشورهای دنیاست. هر روز که می گذرد ادامه تحصیل در هلند محبوب و محبوب تر می شود شاید یکی ازدلایل آن این است که بیشتر دانشگاه های خوب هلند به زبان انگلیسی درس می دهند. بهترین دانشگاه های هلند در بیش از ۱۲ شهر این کشور پراکنده شده اند و آمستردام دو تا از بهترین دانشگاه های دنیا را دارد. همانطور که تعداد دانشجویان بین المللی هلند بیشتر و بیشتر می شوند تعداد رشته هایی که به زبان انگلیسی آموزش می دهند هم در حال زیاد شدن است:

 

دانشگاه آمستردام (University of Amsterdam)

دانشگاه های قدیمی و معماری جالب آن ها را دوست دارید؟ این دانشگاه در سال ۱۶۳۲ تاسیس شده و سومین دانشگاه قدیمی هلند است. دانشگاه آمستردام حدود ۲۵ هزار دانشجو دارد، این تعداد دانشجو باعث شده تا این دانشگاه موفق شود لقب پرطرفدارترین دانشگاه هلند را بگیرد. هر چند که این دانشگاه در بین ۵۰ دانشگاه برتر دنیا نیست اما به ویژه در رشته های هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی در رتبه های بالا قرار دارد. در این دانشگاه حدود ۱۵۰ رشته به زبان انگلیسی تدریس می شود و ۳ هزار دانشجوی بین المللی از بیش از ۱۰۰ کشور دنیا درس می خوانند. دانشگاه آمستردام چند تا ساختمان دارد که در نقاط مختلف آمستردام پراکنده هستند اما ساختمان اصلی آن در مرکز شهر است همین باعث شده که دانشجوهایش کاملا مردم بومی را بشناشند و با فرهنگ آن ها آشنا شوند. این دانشگاه یکی از بزرگ ترین دانشگاه های تحقیقاتی اروپاست و کتابخانه مرکزی آن بیش از ۴ میلیون کتاب و هزاران نسخه خطی، نقشه و کتاب های نایاب دارد و جالبه که ۵ تا موزه هم توسط این دانشگاه مدیریت می شود.

 

 

 

دانشگاه صنعتی دلفت (Delft University of Technology)

این دانشگاه بزرگ ترین و قدیمی ترین داشنگاه فنی هلند است. در واقع این دانشگاه اولین بار به عنوان یک آکادمی سلطنتی برای مهندسین شهری تاسیس شد و هدف از درست شدن آن این بود که کارگرانی که برای کمپنی هند شرقی هلند کار می کردند را آموزش دهند پس شاید هیچ کس در آن زمان فکرش را هم نمی کرد که این دانشگاه روزی یکی از بزرگ ترین دانشگاه های دنیا شود. بعد از جنگ جهانی دوم بود که تعداد دانشجوهای این دانشگاه یک دفعه افزایش چشمگیری پیدا کرد و به امکانات زیادی هم رسید.  با اینکه قبلا ساختمان اصلی این دانشگاه در وسط شهر دلفت قرار داشت اما همه ساختمان هایش امروز به پردیس Mekelpark برده شده اند، پردیسی که فقط مخصوص دانشکده های همین دانشگاه درست شده است. این دانشگاه حدود ۱۶ هزار دانشجو دارد که ۴ هزار نفر آن ها بین المللی هستند و از کشورهای دیگر به هلند آمده اند.

 

 

دانشگاه و مرکز تحقیقاتی واخنینگن (Wageningen University and Research)

در حالی که این دانشگاه بیشتر بر روی علوم طبیعی و کشاورزی تمرکز دارد اما در عین حال یکی از بهترین موسسات دنیا برای رشته های علوم اجتماعی است. بیشتر دانشجویان دوره لیسانس به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند و ۴۰ درصد برنامه های دوره ارشد و کارشناسی آن فقط به زبان انگلیسی تدریس می شوند همین باعث شده که دانشجویان بین المللی زیادی جذب این این دانشگاه شوند و حدود ۲ درصد از دانشجویانش از کشورهای دیگر باشند.  شهر واخنینگن در مرکز هلند قرار دارد اما فاصله چندانی تا آمستردام ندارد.

 

 

دانشگاه لیدن (Leiden University)

این دانشگاه در سال ۱۵۷۵ تاسیس شده و قدیمی ترین دانشگاه هلند است. جالبه که اعضای خانواده سلطنتی هلند هم گاهی در این دانشگاه تحصیل می کنند. سیاستمداران، رهبران و شخصیت های فرهنگی و علمی زیادی در این دانشگاه درس خواندند پس اگر دانشگاهی می خواهید که موفقیت های تحصیلیتان در آن تضمین شود این دانشگاه می تواند گزینه خوبی باشد. در این دانشگاه بیش از ۲۰۰ رشته در دوره های کارشناسی و لیسانس آموزش داده می شود البته این را هم بگوییم که اینجا شیوه خاص و در عین حال عجیبی را برای آموزش دارد و تاکیدش بر روی آموزش فردی و کار گروهی است.

 

 

دانشگاه اوترخت (Utrecht University)

این دانشگاه در سال ۱۶۳۶ تاسیس شده و در شهر زیبا و قرون وسطایی اوترخت در مرکز هلند قرار دارد. مطمئنا تحصیل در شهر جذاب اوترخت یکی از لذت بخش ترین تجربیات زندگی تان است. دانشگاه در ابتدا ۴ تا دانشکده فلسفه، الهیات، طب و حقوق داشت اما امروز تعداد دانشکده هایش به ۷ عدد رسیده است. در مجموع این دانشگاه ۴۹ برنامه لیسانس و ۱۴۷ برنامه برای دوره کارشناسی ارشد دارد که از این تعداد ۶ برنامه لیسانس و ۸۹ برنامه ارشد به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند. جالبه بدانید که در سال ۲۰۱۳ این دانشگاه بهترین دانشگاه هلند و سیزدهمین دانشگاه برتر اروپا شد.

 

دانشگاه اراسموس روتردام (Erasmus University Rotterdam)

«اراسموس» تئورسین معروف قرن پانزدهم هلند بود که اسم دانشگاه به افتخار اوست. این دانشگاه بزرگ ترین و پیشرو ترین دانشگاه پزشکی هلند است اما دانشکده های اقتصاد و تجارت آن هم در اروپا و سایر نقاط دنیا معروف است. دانشگاه روتردام در سال ۲۰۱۵ موفق شد ۲۰ امین دانشگاه برتر اروپا شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا