تابلو یک میلیارد تومانی در نمایشگاه صنایع دستی

در نمایشگاه صنایع دستی که در محل مصلای تهران برپاست، یک تابلو نفیس به قیمت یک میلیارد تومان در معرض فروش قرار داده شده است.

به گزارش خبرنگار میراث آریا، دومین روز از بیست و ششمین نمایشگاه صنایع دستی درحالی امروز (جمعه) آغاز به کار کرد که به دلیل همزمانی با نمازجمعه، درهای سالن از ساعت 14 به روی هنرمندان و دیگر علاقمندان بازگشایی شد.

در این روز که از ساعات ابتدایی به نظر می رسد استقبال بیشتری نمایشگاه مواجه شود، غرفه داران سعی دارند تا با روش ها و تکنیک های خاص خود توجه بیشتری از علاقمندان را به خود جلب کنند.

در نمایشگاه بیست و ششم همچون دیگر نمایشگاه های صنایع دستی دو دسته از غرفه ها حاضر شدند. نخست بخشی که با اتکا به کارگاه کوچکی که راه اندازی کردند در قالب غرفه های صنایع دستی استان های مختلف در نمایشگاه شرکت کرده اند که از نظر تعداد بخش قابل توجهی از غرفه داران را تشکیل می دهد.

بخش دوم مربوط است به شرکت ها و مراکزی که به صورت حرفه در راستای ساخت و ارایه انواع صنایع دستی حضور پیدا کرده اند که با کمی دقت می توان از شکل غرفه ها آنها را از هم تفکیک کرد.

نمایشگاه بیست و ششم برخلاف نمایشگاه قبل در مصلی بزرگ تهران درحال برگزاری است.

بهرام الیاسی خالق اثر تابلوی برجسته حکاکی به سبک مینیاتور در وسط نمایشگاه صنایع دستی در کنار دیگر آثار برجسته واقع شده است . گفت: این تابلو از روکش قلع ساخته شده است . ساخت آن دوسال زمان برده است . در این تابلو حکاکی عکس مشاهیر کشورمان از مولانا ،خیام،ابوریحان بیرونی وبزرگمهر است.

یک میلیارد تومان قیمت تابلوی رویای یک

علی خوشنویس زاده،طراح تابلوی رویای یک عارف که درکنار آثار دیگر مشاهیر به نمایش گذاشته شده است. افزود:

دباغی ،روی پوست ،الواح سازی ،طراحی ،معرق کاری ،منبت کاری ،مرحله آخر قلم گیری روی کار است.

وی ادامه داد: تکنیک این هنر ده رشته از هنرهای نقاشی ،تذهیب ،لایه چینی ،منبت ،خوشنویسی و طلاکوبی است .

وی بیا ن کرد:در دوره قاجاریه تجلی هنر به صورت مجلدات قرانی بوده ، این کار حدود 90 سال انجام می شد.این تابلو در فاصله زمانی 92 تا 95 باتوجه به مواد و مصالح کار کردیم .30 گرم طلای 24 عیار شده است.

در این تابلو متن وسط دختر دنیا است . عارف این را در عالم خواب می بینند و ابیاتی که دور کار است .نشان از خواسته های دختر دنیا است . که به صفات که می خواسته نرسیده است.

هشتصد میلیون تومان طرح حرم امام رضا

هادی برین سازنده طرح امام رضا گفت: این مشبک تمام فلز است و از چهار نوع فلز”برنج ، مس ، نقره ،آهن در این کار استفاده شده است .

یکی از قدرتهای این کار قطعات یکپارچه این کار است . در سطح اصلی این یک صفحه برنجی در 70 سانت ما آنرا طراحی کردیم . این طرح به صورت یک تیکه روی فلز انجام شده است.

الهام این طرح ها از ساعت صحن امام رضا و تصویری که ضریح امام رضا در ذهن داشتم گرفته شده است . حتی انعکاس نور سبز در این کار از انعکاس نور سبز پشت ضریح همان جنس نورسبزی هست که وقتی در مقابل ضریح حضرت رضا هستیم می بینیم.

باتوجه به طلا ،مس ،نقره که در این کار بکار برده شده است قیمت این کار 800 میلیون تومان قرار داده شده است.

بیست و ششمین نمایشگاه صنایع دستی از 5 تا 10 خرداد در محل مصلای تهران از ساعت 10 تا 20 برپاست.

 

منبع: سیری در ایران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا