تاثیر منفی ‘بریکسیت’ بر گردشگری کشورهای اروپایی

گروهی از کشورها که بیشترین ضرر را در عرصه گردشگری بواسطه خروج بریتانیا از اتحادیه متحمل می‌شوند، شامل مالت و قبرس دو مقصد گردشگری مدیترانه‌ای و ایرلند همسایه کناری انگلیس خواهند بود.

همچنین لهستان و لیتوانی که در چند سال اخیر بسیاری از اتباع آنها در جستجوی کار به بریتانیا سفر کرده‌اند نیز دو کشور دیگری هستند که با ضرر احتمالی تجاری و گردشگری ناشی از تصمیم بزرگ بریتانیایی‌ها رو به رو خواهند شد.

تمامی این کشورها وابستگی فراوانی از لحاظ تجارت و گردشگری به بریتانیا دارند و تجارت سالانه 500 میلیار دلاری بریتانیا با اتحادیه اروپا مهمترین موضوع قابل بحث در جدایی این کشور از اتحادیه اروپا محسوب می‌شود.

کشور ایرلند در صورت ایجاد هرگونه محدودیت سفر ناشی از جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا با ضرر و زیان قابل ملاحظه‌ای روبه رو خواهد شد، چرا که در سال 2014 میلادی 14 درصد از تمامی هزینه گردشگران خارجی در ایرلند که به 900 میلیون یورو می‌رسید، از محل گردشگران انگلیسی حاصل شده است.

به گزارش ایسنا، دو مقصد گردشگری مدیترانه‌ای شامل مالت و قبرس وابستگی حتی بیشتری به بریتانیا در حوزه گردشگری دارند، بطوری که به ترتیب 25 و 23 درصد از مجموع هزینه‌های گردشگران خارجی در این دو کشور کوچک نیز بواسطه حضور گردشگران بریتانیایی کسب می‌شود.

اما از سویی دیگر کشورهای اتریش،‌ بلغارستان،‌ مجارستان و اسلواکی که وابستگی کمتر از 3 درصد در حوزه تجارت و گردشگری به بریتانیا دارند کمترین ضرر را از جدایی این کشور از اتحادیه اروپا تجربه خواهند کر

به نقل از: خبرگزاری میراث فرهنگید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا