ترابزون، قلب تپنده کارادنیز

ترابزون ترکیه یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین شهرهای ترکیه است که هر ساله گردشگران زیادی از ایران برای تماشای جاذبه‌های آن، جذب میکند. برای آشنایی بیشتر با دیدنی های ترابزون با آراس سیر همراه شوید.

 ترابزون ترکیه

ترابزون ترکیه ۸ قرن قبل از میلاد مسیح توسط بازرگانان یونانی ساخته شده و از زمان شکل‌گیری، بین کیمری‌ها، مادها، هلنی‌ها (یونانیان باستان)، بیزانسی‌ها و … دست به دست شده است. در گذشته این شهر توقفگاه پراهمیتی در مسیر جاده ابریشم بود و در حال حاضر شلوغ‌ترین بندر دریای سیاه (کارادنیز) به حساب می‌آید.

ترابزون

چند سالی است که ترکیه برای گردشگران ایرانی، دیگر در استانبول و آنتالیا خلاصه نمی‌شود و تور ارزان ترابزون نیز در فهرست سفرهای خارجی ایرانیان قرار گرفته است. محبوبیت این شهر بین گردشگران، بی‌دلیل هم نیست؛ در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد ترابزون و جذابیت‌های آن در اختیارتان قرار می‌دهیم.

دیدنی های ترابزون ترکیه

عکس از: لیلا رهبری

تاریخ و فرهنگ ترابزون

 در این شهر به روی فرهنگ‌ها و مذاهب باز است و همین امر، نقش مهمی در سبک زندگی مردم آن ایفا می‌کند. مسلمانان و مسیحیان در گذشته مثل زمان حال، کنار یکدیگر زندگی می‌کردند و باعث شده‌اند ترابزون به میراث فرهنگی غنی خود ببالد.

ترابزون

عکس از: لیلا رهبری

رسم و رسوم اجدادی هنوز هم در این شهر و مناطق مختلف دریای سیاه به‌جا آورده می‌شود. اهمیتی که به آموزش و فرهنگ در دوره عثمانی در ترابزون داده می‌شد، هنوز هم ادامه دارد و در این شهر مراکز آموزشی معتبر بسیاری در حال فعالیت هستند.

سوغات ترابزون:

 

سوغات ترابزون

عکس از: لیلا رهبری

ترابزون تنوع گسترده‌ای در زمینه صنایع دستی و سوغاتی دارد. صنایع دستی مسی یکی از مهم‌ترین سوغات ترابزون است که یادگاری از سنت‌های دوران عثمانی به‌شمار می‌رود. به دلیل وجود جنگل‌های انبوه، صنایع چوبی این شهر نیز رونق زیادی دارد.

دیدنی های ترابزون

یکی دیگر از دلایل گردشگران برای سفر به ترابزون، طبیعت بکر و دیدنی های آن است؛ این شهر سرسبز یکی از زیباترین شهرهای منطقه کارادنیز است و با رزرو تور ترابزون می‌توانید از جاهای دیدنی زیبای طبیعی آن، از جمله اوزون گول، غار چال، پترک بزتپه، پارک زاگنوس دره دیدن کنید.

طبیعت و دیدنی های ترابزون
عکس از: لیلا رهبری

همان‌طور که گفتیم، این شهر قدمت زیادی دارد و به همین عجیب نیست که دارای جاذبه‌های تاریخی متعددی هم باشد. مسجد و آرامگاه گلبهار حاتون، بازار بدستن، موزه قصر آتاتورک، صومعه‌ وازلون، موزه‌ ایا صوفیه و قلعه از مهم‌ترین جاهای دیدنی تاریخی ترابزون محسوب می‌شود.

اگر میخواهید در مورد ترابزون بیشتر بدانید، اینجا کلیک کنید.

اگر دوست دارید به این شهر سفر کنید، باید بدانید از ایران پرواز مستقیمی وجود ندارد و باید ابتدا به استانبول یا آنکار بروید و از آنجا پرواز ترابزون رزرو کنید. البته در حال حاضر اکثر تورها به مقصد ترابزون، به‌صورت زمینی اجرا می‌شود.

بهترین زمان سفر

آب و هوای این شهر نیمه‌گرمسیری است و بهترین زمان سفر به ترابزون، فصل بهار و پاییز است و در این فصول آب و هوای شهر بسیار معتدل است.

همکاران ما شما را در انتخاب بهترین هتل‌ و تور ترابزون راهنمایی خواهند کرد.

برای کسب اطلاعات و رزرو تورهای مسافرتی آژانس آراس سیر تبریز، با شماره‌های واتساپ همکاران ما در شعب تبریز و وان در تماس باشید یا اینکه به‌صورت حضوری به شعب ما در این دو شهر مراجعه کنید.

شماره‌های واتساپ همکاران ما در شعب وان و تبریز:

بخش فروش:

09359377719  ناصر فائقی‌نیا

09931110386 امیر فائقی نیا

09146176089 خانم رهبر

مدیریت:

09141096089  علی فائقی‌نیا

آدرس شعب آراس‌سیر در تبریز و وان جهت رزرو حضوری:

دفتر ایران: تبریز، چهارراه منصور،مجتمع ایپک، ورودی دو، واحد 102

دفتر ترکیه: وان، شرّفیه محله سی،  انقلاب سُکاک 1

منبع مقاله: exploretrabzon

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا