ترابزون ترکیه کجاست؟ همه اطلاعات و مناطق دیدنی

 ترابزون ترکیه در ساحل دریای سیاه، در شمال ترکیه قرار دارد. این شهر با طبیعت بکر و بناهای تاریخی متعدد، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ترکیه محسوب می‌شود. تور زمینی ترابزون آژانس آراس سیر تبریز بهترین فرصت برای سفر به این منطقه دیدنی و لذت بردن از جاذبه‌های ترابزون است. جاذبه‌های گردشگری در ترابزون بسیار دیدنی و متنوع هستند. علاوه بر این یکی از پویاترین مقصدهای گردشگری است به خصوص برای سرمایه‌گذراران خارجی. ترابزون از نظر جاذبه‌های توریستی، بسیار غنی است در حالی که بسیاری از آین جاذبه‌ها هنوز برای مردم شناخته شده نیست. برای پاسخ به سوال ترابزون ترکیه کجاست ؟ و مشاهده جاهای دیدنی ترابزون با آراس سیر همراه شوید.

ترابزون ترکیه

ترابزون

ترابزون ترکیه در شمال شرقی ترکیه، در ساحل دریای سیاه و در جاده تاریخی ابریشم قرار دارد که در واقع دروازه‌ی تجاری به ایران و قفقاز محسوب می‌شود. ترابزون که در گذشته پایتخت امپراطوری تربیزوند بود، با نام «تربیزوند» شناخته و به‌عنوان یک شهر بندری مهم محسوب می‌شد که با ایران (در جنوب شرق) و منطقه قفقاز (در شمال شرق) ارتباط داشت.  ترابزون ترکیه در مسیر جاده تاریخی ابریشم قرار داشت و این یعنی این شهر نقطه تلاقی ادیان، زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف بود.

مساحت:

شهر ترابزون

ناحیه استان ترابزون حدودا ۴۶۸۵ کیلومتر مربع وسعت دارد و سابقه آن به قرن هشتم پیش از میلاد برمی‌گردد. بقایای باستانی این شهر داستان‌هایی از تمدن‌هایی را بیان می‌کند که طی قرون گذشته در این منطقه زندگی کرده‌اند. این منطقه توسط یونانیان، رومیان و سپس مسلمانان عثمانی تحت سلطه قرار گرفته است.

آب‌وهوای ترابزون:

اقلیم و آب‌وهوا در ترابزون ترکیه با شدت زیاد بارش باران ناشی از اقلیم دریای سیاه، توصیف می‌شود. این منطقه در تابستان، گرم و مرطوب است. میانگین دمای هوا در ماه اوت به ۲۶/۷ درجه می‌رسد. کمترین دمای هوا در مرکز شهر در ماه ژانویه و ۵ درجه سانتیگراد است و سرد و مرطوب است. بارش برف در ترابزون معمولا بین ماه‌های دسامبر و مارس اتفاق می‌افتد و معمولا یک و گاهی دو هفته طول می‌کشد. در ابتدا، بارش برف ممکن است بسیار سنگین باشد.

جاذبه های گردشگری و دیدنی های ترابزون در مرکز شهر

جاذبه های دیدنی شهر ترابزون ترکیه بسیار متعدد است. در ادامه جاذبه های توریستی واقع شده در مرکز شهر خدمت شما ارائه می شود.

مسجد و موزه ایاصوفیه (Ayasofya Müzesi)

موزه ایاسوفیا ترابزون

مسجد ایاصوفیه در اورتاشهیر (Ortahisar)، دره‌ای مشرف به دریا قرار گرفته است. مسجد ایاصوفیه ترابزون در سال 1461 ساخته شده و به عنوان سمبل پایه‌گذاری ترابزون شناخته می‌شود. این مجموعه در سال 1961 رسما به موزه تبدیل شد و از زمان بازگشایی در سال ۲۰۱۳، به عنوان مکانی برای عبادت هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. دیوارهای مسجد شامل نقاشی‌ها و تزیینات قدیمی است و هر سال هزاران گردشگراز سراسر دنیا از این مسجد دیدن می‌کنند.  

کاخ سفید آتاتورک (Ataturk Köşkü)

کاخ آتاتورک- ترابزون

کاخ سفید در ۵ کیلومتری از مرکز ترابزون ترکیه قرار دارد و توسط معماری یونانی به نام Constantine Capajiandi در سال ۱۹۰۳ ساخته شده است. این مجموعه در سه طبقه ساخته شده و روی یکی از تپه‌های ترابزون قرار گرفته است. وقتی آتاتورک در سال ۱۹۰۳ از این شهر بازدید کرد، خانواده سلطنتی این ساختمان را به او دادند. هم اکنون این مجموعه به موزه تبدیل شده و از ساعت ۹ صبح تا ۷ عصر آماده حضور بازدیدکنندگان است. 

کاخ موزه ترابزون (Trabzon Müzesi Palace)

موزه ملی ترابزون ترکیه

موزه ترابزون ترکیه در کاخی مزین متعلق به قرن بیستم قرار دارد. شامل نمایشگاه‌های قوم‌نگاری و اشیای قدیمی است و تندیس‌هایی از حیوانات و مشاغل مردم شهر، تغییر طلا و زیورآلات و لباس و ماشین‌آلات مورد استفاده مردم شهر در آن قرار داده شده است. این موزه در خیابان اوزون (Uzun) قرار دارد و از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر باز است.

قلعه ترابزون:

قلعه عثمانی ترابزون روی پایه‌ای ساخته شده که قدمت آن به دوران امپراتوری بیزانس برمی‌گردد و سنگ‌هایی از سازه قدیمی هنوز در آن وجود دارد. این قلعه روی تپه‌های مشرف به دریای سیاه قرار دارد. معماری عثمانی جذاب آن و تزیینات و فضای سبز زیبا، از دیدنی‌های قلعه است.

جاذبه های گردشگری و دیدنی های ترابزون در اطراف شهر

در اطراف ترابزون جاذبه های گردشگری و زیبایی های طبیعی زیادی وجود دارد. در ادامه با این زیبایی ها آشنا میشوید.

دریاچهSera

دریاچه سرا ترابزون

 دریاچه سرا (sera) یکی از زیباترین دریاچه‌های ترابزون ترکیه است که در ۱۲ کیلومتری مرکز شهر و در میان درختان انبوه واقع شده است و موقعیت خوبی برای استراحت و لذت بردن از طبیعت دارد. ترکیه

دریاچه اوزون گول (Uzungöl)

اوزونگول ترابزون

دریاچه اوزونگول در جنوب شرقی ترابزون ترکیه در دامنه‌های کوهستان سوغانلی (Soganli) در شمال شرقی ترکیه قرار دارد. نام این دریاچه را از روی دهکده‌ مجاور آن انتخاب کرده‌اند. دریاچه Uzungöl در ۹۹ کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد و حدودا ۵ قرن پیش تشکیل شده است.

صومعه سوملا (Sumela)

صومعه سوملا

صومعه سوملا (Sumela ) در جنگلی به نام توندرا (Tundra) و روی تپه‌ای که ارتفاع آن از سطح دریا ۱۲۰۰ متر است، قرار دارد. این صومعه در ۵۰ کیلومتری از شهر ترابزون ترکیه واقع شده و دارای ۷۲ اتاق است که در ۵ طبقه قرار گرفته‌اند. چشم‌انداز صومعه و نواحی اطراف، بسیار دیدنی است. از ساعت ۹ صبح تا ۴ عصر می‌توانید از آن دیدن کنید.

صومعه وازلون

صومعه وازلون

مورخان معتقد هستند که درآمد حاصل از صومعه وازلون (Vazelon Monastery) که در سال ۲۷۰ میلادی ساخته شده، صرف ساخت صومعه سوملا شده است. وازلون زمانی ثروتمندترین صومعه ارتدکس یونانی منطقه محسوب می‌شد؛ نقاشی‌های دیواری این سازه صحنه‌هایی از روز قیامت را به تصویر کشیده است و زیبایی فوق‌العاده‌ای دارد. این صومعه بارها تخریب و در نهایت در سال ۱۹۲۲ به‌طور کامل نابود شد . در شرایط ویران فعلی باز هم زیبا  جذاب است.

ارتفاعات سلطان مراد

ارتفاعات سلطان مراد ترابزون

ارتفاعات سلطان مراد در جنوب غربی و در ۷۵ کیلومتری از ترابزون ترکیه و ۳۵ کیلومتری از دریاچه اوزونگول قرار دارد. این منطقه از طریق Uzungol و جاده‌های ساحلی قابل دسترسی است. چشم‌اندازهای طبیعی این منطقه بسیار خیره‌کننده است. 

غار چال (Çal)

Car Cave- trobzon

غار چال (Çal) دومین غار بلند دنیا از نظر طول است و مسیرهای کشف شده آن به ۸ کیلومتر می‌رسد. این غار در ۴۷ کیلومتری از شهر ترابزون ترکیه قرار دارد. غار چال در سال ۲۰۱۳ به روی عموم مردم گشوده شد و بازدیدکنندگان می‌توانند در یک کیلومتر از مسیر آن قدم بزنند. هوای تمیز غار برای مبتلایان به آسم، تاثیرات مثبتی دارد. 

فلات Hıdırnebi

hidirnebi_yaylasi

فلات Hıdırnebi یکی از زیباترین مناطق ترابزون ترکیه است. طبیعت زیبا، دریاچه‌ها، چشمه‌ها، مراتع و امکانات توریستی متعددی دارد. این فلات ۵۵ کیلوتر از مرکز شهر ترابزون فاصله دارد. 

آیدر (Ayder)

آیدر

مکان زیبای آیدر (Ayder) طبیعتی زیبا و آبشارهایی دیدنی دارد و جنگل‌های انبوه و کوه‌های بلند، شکوه و جذابیت خاصی به روستا داده است. این منطقه را به حمام‌های طبیعی، آب‌های گوگردی و قایق‌سواری در رودخانه می‌شناسند. 

منطقه Hamsikoy

روستای هامسی ترابزون

روستای دیدنی Hamsikoy، دشت‌هایی زیبا و زندگی روستایی جذابی دارد. روستای Hamsikoy یکی از زیباترین مناطق ترابزون ترکیه است و برای علاقه‌مندان به اسکی محبوب است. در زمستان پر از برف است و در تابستان هوایی ملایم و مطبوع دارد. 

برای رزرو تور ترابزون ترکیه و یا رزرو هتل در ترابزون با شماره زیر تماس بگیرید:

04133342777

همکاران ما شما را در انتخاب بهترین هتل‌ و تور ترابزون راهنمایی خواهند کرد.

شماره‌های واتساپ برای رزرو تور و هتل:

00989359377719 آقای ناصر فائقی نیا

00905345762335 خانم رهبر

00905525839798 خانم رهبری

00905523872335 مدیریت: علی فائقی نیا

آدرس دفاتر آژانس آراس سیر:

دفتر ایران: تبریز، چهارراه منصور مجتمع ایپک جنب بانک صادرات ورودی دوم واحد 102

دفتر ترکیه: وان، شرّفیه محله سی، انقلاب سُکاک 1

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا