هجوم گردشگران ایرانی به شهر وان ترکیه

 

 گردشگران ایرانی که می‌خواهند تعطیلات نوروزی ۱۳ روزه خود را در در ترکیه بگذرانند، با ورود از دروازه مرزی کاپی‌کوی وارد شهر وان شدند.

سفر به وان- مرز رازی


وان ترکیه-کاپی کوی
به منظور تمدید اقامت گردشگران، «جشنواره خرید وان» همه ساله در روز‌های ۱۵ تا ۲۹ مارس به سرپرستی فرمانداری وان و شهرداری کلانشهر و با حمایت سازمان‌های مردم نهاد و تجار برگزار می‌شود.

ایرانیانی که با بهره مندی از کمپین‌های تخفیفی که در چارچوب جشنواره راه اندازی شده در شهر خرید می‌کنند و عصر‌ها مکان‌های تفریحی را پر می‌کنند، تحرک را در بخش‌های اقامتی، تفریحی، پوشاک و حمل و نقل افزایش می‌دهند.

سفر نوروزی به وان

مغازه داران وان نیز با نوشتن متن‌های فارسی بر روی ویترین خود و همچنین پخش موسیقی فارسی سعی دارند توجه گردشگران را به خود جلب کنند.

مهمت امین بیلمز فرماندار شهر وان گفت که جشنواره خرید دو سال است به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزار نشده، اما امسال با شور و شوق آغاز شد.



وی با بیان اینکه با ورود گردشگران ایرانی یک فعالیت اقتصادی و اجتماعی صورت گرفته است، گفت: شور و نشاط زیادی در شهر حاکم است، همه تجار و سازمان‌های مردم نهاد ما مقدمات خود را انجام داده اند و انتظار داریم حدود ۵ هزار ایرانی وارد وان شوند.

بیلمز ادامه داد: تجار ما در دوران همه گیری دچار انقباض شدند و امیدواریم این جشنواره و ایام نوروز کمک شایانی به تحرک اجتماعی و اقتصاد منطقه ما کند. ما بهترین تدارکات را برای اسکان انجام داده ایم. مهمانان ما که به اینجا می‌آیند احساس غریبگی نمی‌کنند. مردم وان آماده میزبانی از گردشگران ایرانی هستند. در سال‌های گذشته چندین بار از آن‌ها در خانه‌هایشان پذیرایی کرده‌اند.

گردشگران به طور متوسط بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار خرج می‌کنند
فوضی چلیک‌تاش نائب رئیس اتاق صنایع و بازرگانی استان وان نیز اظهار داشت که با ورود ایرانیان، فعالیت در بازار آغاز شده و گردشگران بیشترین خرید را در شهر انجام می‌دهند. آن‌ها با چمدان‌های خالی می‌آیند و با چمدان‌های پر می‌روند. یک گردشگر در یک دوره ۱۴ روزه بین هزار تا ۳ هزار دلار خرج می‌کند. پوشاک، لوازم آرایشی، جواهرفروشی، اقامتگاه ها، منسوجات، کافه ها، رستوران ها، حمل و نقل، بخش‌های سرگرمی، آرایشگاه‌ها و مراکز زیبایی از آنان بهره مند می‌شوند. اشتغال نیز در این دوره افزایش می‌یابد، بنابراین همه مردم وان برنده هستند.

یونس یوکسل، رئیس اتحادیه هتلداران و گردشگری وان هم گفت: ایرانی‌ها بزرگترین منبع گردشگری در شهر ما هستند. ما امسال با جشنواره نوروزی انتظار هجوم گردشگران را داریم. ما پیش بینی می‌کنیم که تمام هتل‌های ما پر شود. انتظارات ما خیلی زیاد است.

مدیر یک آژانس مسافرتی ایران هم می‌گوید: ما ایرانی‌ها هر سال وان را برای تعطیلات ترجیح می‌دهیم. فرهنگ ما شبیه هم است و از نظر مسافت بسیار نزدیک است. اینجا خرید می‌کنیم، خوش می‌گذرد. خوشحالیم که ترکیه برای ما ارزش قائل است.

برگفته از سایت خبی قطره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا