کشتی «کروز» اقیانوس پیما با ۲۱۱ گردشگر در قشم پهلو گرفت

قشم – مدیر امور بنادر و حمل و نقل دریایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نخستین کشتی «کروز» اقیانوس پیما صبح روز پنجشنبه بیست چهارم فرودین با ۲۱۱ گردشگر در بندر کاوه قشم پهلو گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از منطقه آزاد قشم، پژمان بهرامی بیان کرد: حرکت کشتی اقیانوس پیمای کروز شب گذشته از جزیره کیش شروع شد و با سپری کردن یک شب بیاد ماندنی مسیر دریایی بین کیش و قشم، این شناور تفریحی صبح امروز در اسکله کاوه پهلو گرفت.

وی ادامه داد: فراهم کردن سفری ایمن و خاطره انگیز برای مسافران بر روی آب‌های نیلگون خلیج‌ فارس از مهمترین اهداف سفر این کشتی بین جزایر قشم و کیش است.

به گفته مدیر امور بنادر و حمل و نقل دریایی سازمان منطقه آزاد قشم، جاذبه های فراوان جزایر خلیج فارس به ویژه قشم و کیش مهمترین دلیل برای راه اندازی خط دریایی بین این دو جزیره با هدف استفاده گردشگران از ظرفیت های این دو جزیره در یک سفر تفریحی دریایی است که در دستور کار دو منطقه آزاد قرار گرفته است.

بهرامی یادآور شد: امیدواریم نخستین سفر دریایی بین کیش و قشم منجر به تقویت حوزه گردشگریی این جزیره با حضور شمار بیشتری از مسافران و جلوگیری از خروج میلیون ها دلار ارز کشور برای تماشای اماکن گردشگری نقاط خارجی شود.

بنا به این گزارش، کشتی گردشگری ۹ طبقه ای کروز دارای ۱۷۶ متر طول و ۲۳ متر عرض است. ۷۷ کابین از مجموع ۱۳۰ کابین این شناور از نوع کلاس ویژه است و کشتی کروز از ۴۱۷ تخت اقامتی برخوردار است.

سه هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای رستورانی، دو سالن سینما، کتابخانه، اتاق مطالعه، سالن برگزاری همایش و اتاق بازی برای کودکان و آشپزخانه ایرانی برای پخت انواع غذاها از دیگر امکانات این کشتی تفریحی است.

مسیر دریایی بین جزیره قشم وکیش ۱۲۷ کیلومتر است و این نخستین باری است که یک کشتی تفریحی کروز این مسیر را طی می کند.

برگرفته از:سیری در ایران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا