برای نوسازی در بافت فرسوده تهران: تجمیع کنید، پروانه سبز بگیرد

عبادالله فتح اللهی در تشریح این رویکرد گفت: توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی ساکنان بافت‌های فرسوده، بهبود و ارتقاء زیرساخت ها و خدمات و همچنین زمینه سازی و تأثیر نوسازی کالبدی در این رویکرد مدنظر قرار گرفته می شود.
وی اهمیت توجه به بافت های فرسوده را یکی از چالش های اصلی در شهر تهران و همچنین اکثر کلانشهرهای کشور عنوان کرد و افزود: توجه به نوسازی بافت های فرسوده در کشور یکی از موضوعاتی است که در حل مسائل و معضلات فرهنگی و اجتماعی نقش تعیین کننده ای دارد و چنانچه بافت های فرسوده با برنامه ای جامع نوسازی شوند، علاوه بر نوسازی کالبد شهر، نوسازی حیات انسانی نیز محقق خواهد شد.

فتح اللهی در گفت و گو با شهر نوشت، تصریح کرد: بحث حمایت از مالکان قطعات ریزدانه در بافت های فرسوده در دستور کار سازمان نوسازی و ستاد بازآفرینی قرار دارد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به اینکه باید امکانات و تسهیلات مناسبی برای مالکان قطعات ریزدانه در نظر گرفته شود،خاطرنشان کرد: سیاست های در نظر گرفته شده برای نوسازی باید به گونه ای باشد که مالکان پلاک های ریزدانه زیر 200 متر که از سطح توانمندی اقتصادی پائین تری برخوردار هستند بتوانند قطعات خود را با تجمیع به استاندارد نزدیک کنند.

وی گفت: مالکان قطعات ریزدانه در بافت های فرسوده که طی فرآیند تجمیع اقدام به نوسازی پلاک های خود کرده و بتوانند مساحت قطعات خود را به 100 متر برسانند، پروانه سبز صادر می شود.

فتح اللهی در پایان تاکید کرد: در این پروانه کلیه هزینه ها از جمله هزینه های مربوط به عوارض شهرداری و همچنین هزینه های مربوط به دستگاه های خدمات رسان شامل انشعابات آب، برق، گاز و غیره به صفر می رسد.

 

به نقل از : خبرگزاری میراث فرهنگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا