معرفی غذا های محلی شیراز

شیراز یکی از شهر های زیبای ایران است که هر ساله مسافران زیادی برای بازدید از جاذبه های این شهر به شیراز سفر میکنند.شیراز دارای غذاهای محلی لذیذی است که در مطلب فوق سعی بر معرفی غذاهای محلی شیراز است:

البالو پلو شیرازی

آلبالو از آن دسته میوه‌هایی است که به خاطر طعم خوبش کاربرد زیادی در آشپزی دارد. از این میوه خوشمزه می‌توان برای تهیه مربا، ترشی و حتی غذایی بسیار لذیذ استفاده کرد. آلبالو پلو شیراز همان غذایی است که با استفاده از آلبالوهای ترش و آبدار تهیه شده و از محبوب‌ترین غذاها در فصل تابستان در میان اهالی شیراز به شمار می‌رود.

البالو پلو شیرازی

کوفته هلوی شیرازی

کوفته هلوی شیرازی غذای محلی شیراز است. این کوفته فاقد هلو است و نامگذاری احتمالاً بخاطر تشابه اندازه کوفته با هلو است.ا اینکه این که شکل و شمایل این کوفته مثل کوفته های دیگر ایران است اما طعم و مزه ی متفاوتی دارد که آن را منحصر بفرد و خاص کرده است. برای درست کردن این غذا گوشت چرخ ‌کرده، آرد نخودچی، تخم‌ مرغ، پیاز، هویج یا نرگسی با هم ترکیب و در مقداری از آن ها پیاز داغ یا کشمش گذاشته می شود. مواد به شکل گلوله های کوچک در می آید و در روغن سرخ می شود.

کوفته هلوی شیرازی

دو پیازه آلو

دوپیازه آلو غذای محلی شیراز است. در لهجه شیرازی، آلو به معنای سیب زمینی است که هم خیلی راحت درست می شود و هم خیلی خوشمزه است. کافیست مقداری سیب زمینی، گوجه فرنگی و پیاز داشته باشید تا با اضافه کردن مقداری رب و ادویه به آن ها بعد از چند دقیقه یکی از خوشمزه ترین غذاهای محلی شیراز را درست کرده باشید. گاهی در این غذا گوشت خرد شده هم ریخته می شود که آن را پر از پروتئین می کند. شیرازی ها این غذا را معمولا شب ها با مقداری نان تازه می خورند.

دو پیازه آلو شیراز

دمپختک شیرازی

دمپخت شیرازی یکی از غذاهای محلی استان فارس استدمپختک در شیراز با عدس و کلم پخته می شود. برای تهیه این غذا از گوشت استفاده نمی شود. پس اگر دارای رژیم غذایی پرهیز از گوشت هستید می توانید این غذاهای سنتی شیراز را نوش جان کنید.

دمپختک شیرازی

آب پیازک شیراز

آب پیازک شیراز

دلمه کلم

دلمه کلم

مرصع پلوی شیرازی

مرصع پلوی شیرازی

 کلم‌ پلو

یک غذای محلی که با اینکه از غذاهای سنتی شیراز است اما در شهرهای دیگر هم درست می شود. مواد لازم برای درست کردن این غذا کلم قمری، برنج، پیاز، آرد نخود چی، گوشت چرخ‌ کرده و سبزی است. عطر این غذا از سبزی های معطر آن می آید که شامل شوید، تره، ریحان و ترخون است. در این غذا مواد مقوی زیادی به کار می رود که آن را از سالم ترین غذاها کرده و اگر از طرفداران غذاهای سالم و مقوی هستید می توانید با خیال راحت آن را میل کنید. دستور پخت این غذا خیلی راحت است. به طوری که می توانید به راحتی آن را در خانه درست کنید و از عطر و طعم بی نظیرش لذت ببرید به خصوص اینکه خوردن این غذا به ماست و سبزی خوردن خیلی می چسبد.

 کلم‌ پلو شیرازی

شکر پلو

تعداد زیادی از غذای شیراز شیرین اند و این به خاطر این است که مردم از وجود طعم شیرین در غذا لذت می برند. اگر شما هم غذاهای شیرین را دوست دارید و خوردن این جور غذاها انرژی تان را چند برابر می کند به سراغ شکر پلو بروید. مواد لازم برای درست کردن این غذا برنج، شکر، پسته، بادام، پوست نارنگی و زعفران است. رنگ، ظاهر و طعم این غذا اشتهایتان را آنقدر باز می کند که نمی توانید در مقابل بشقاب دوم مقاومت کنید.

 شکر پلو شیرازی

قورمه به

قورمه به

باز هم یک غذای شیرین دیگر که این بار به همراه شکر، میوه ی «به» هم مسئولیت این طعم شیرین را به عهده گرفته است! به جز شکر و «به» مواد دیگری مثل گوشت، زعفران، پیاز و ادویه هم در این غذا به کار می رود. طعم «به» پخته در غذا منحصربفرد و خوشمزه است و مطمئناً از طعم بینظیر آن خوشتان می آید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا