نکات خواندنی در سفر به شهر وان ترکیه

سفر به شهر وان ترکیه امروزه رونق بسیار زیادی دارد به طوریکه میتوان گفت اقتصاد شهر وان ترکیه، مرکز استان وان، عمدتا بر پایه گردشگری است و عمده گردشگرانی که به آن سفر می‌کنند، ایرانی هستند. این شهر با مرز رازی ایران فقط ۱ و نیم ساعت فاصله دارد. به همین دلیل تور وان یکی از تورهای خارجی ارزان‌قیمت برای ایرانی‌ها محسوب می‌شود. شما میتوانید برای رزرو تور وان ترکیه، به آژانس آراس سیر تبریز، مجری مستقیم تور وان از تبریز مراجعه کنید.وان شهری بسیار کوچک با طبیعتی شگفت انگیز است . این شهر در امتداد مرزهای شرقی ترکیه قرار دارد و با برخی از شهرهای شمال غربی ایران هم مرز و همسایه است. در این مقالهنکات خواندنی در سفر به وان خدمت شما ارائه میشود.

شهر وان ترکیه

شهر وان دارای امتیازات متعددی است و تاریخچه ای هزاران ساله دارد. نکته شگفت انگیز اینکه باستان شناسان برخی از آثار تاریخی موجود در این شهر را به پنج هزار سال پیش نسبت می دهند که نشان از تمدن و فرهنگ غنی این سرزمین دارد . زمان پیدایش تمدن بشری در این شهر به هزاران سال پیش باز می گردد و در ادوار مختلف امپرتوری های بزرگی بر این سرزمین حکمرانی داشته اند.

جاذبه های شهر وان

این شهر دارای جاذبه های دیدنی بسیار است ، از دریاچه زیبای وان و جزیره آختامار گرفته تا بازدید از موزه ها و آثار تاریخی ارزشمند که برای تماشای همه آن ها به چند روز زمان نیاز خواهید داشت. در ضمن این شهر دارای مجموعه های تفریحی و پارک های آبی متعددی است . همچنین باید افزود وان دارای تعداد زیادی بازار و مرکز خرید است و از بابت تهیه سوغات خیالتان آسوده باشد.

آشنایی با آب و هوای وان ترکیه

آیا برای سفر به وان نیاز به اخذ ویزا است؟

مرز رازی

در ادامه اطلاعات کلی در مورد سفر به شهر وان را در اختیارتان می گذاریم و برخی از جاذبه های دیدنی شهر وان را به شما خوانندگان گرامی معرفی می کنیم. در ابتدا باید بگوئیم هم مرز بودن این شهر با برخی از شهرهای ایران این سفر را برای هموطنانمان آسان نموده و هزینه ها را تا حدودی کاهش داده است. در طی توافق های صورت گرفته مابین دولت‌های ایران و ترکیه، شهروندان ایرانی از قانون دریافت ویزا معاف بوده و می‌توانند برای مدت نود روز تمام (سه ماه) بدون ویزا در خاک کشور ترکیه حضور داشته باشند. پس برای سفر به شهر وان نیاز به اخذ ویزا نخواهید داشت و تنها با تهیه بلیط از راه زمینی میتوانید عازم این سفر شوید.

همچنین هزینه های اقامت در این شهر به نسبت دیگر شهر های توریستی کشور ترکیه ارزان تر است. هنگام ورود به مرزهای کشور ترکیه در تور وان گذرنامه شما می بایست حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد و مهر ورود در یکی از پایانه‌های مرزی (زمینی یا هوایی) در آن ثبت شود. ضمنا در طول این نود روز مسافران قادر به انجام فعالیت های اجتماعی نظیر کار ، تجارت و تحصیل نخواهند بود. برای خرید دلار و لیر بهتر است به صرافی های سراسر شهر بروید .

  رزرو آنلاین هتل مای سوئیت وان

تور هوایی یا تور زمینی وان؟

دیدنی های شهر وان ترکیه

قطعا بهترین گزینه برای سفر به کشورهای های خارجی استفاده از هواپیماست، اما در مورد سفر به شهر وان موضوع کمی فرق دارد. زیرا همانطور که گفتیم این شهر نزدیک و هم مرز با ایران بوده و به خصوص برای کسانیکه در شمال غربی ایران ساکن هستند، راه زمینی بسیار آسان و بهترین گزینه است. شهر وان دارای فرودگاه است اما تنها در تعطیلات نوروز پذیرای پروازهای خارجی است و در مابقی ایام سال به پروازهای داخلی اختصاص یافته است، ولی طی توافق بین ایران و وان، به زودی پرواز بین تهران و وان برقرار خواهد شد. بنابراین برای سفر می بایست یکی از پایانه مرزی مشترک ایران و ترکیه را انتخاب کنید؛ برای اطلاع از قیمت پرواز تهران به وان ترکیه با همکاران ما در آژانس آراس سیر تبریز تماس بگیرید.

بهترین راه برای رفتن به شهر وان راه زمینی شهرهای مرزی خوی یا تبریز است. از لب مرز مسافران توسط ون و یا تاکسی و با پرداخت مبلغی نه چندان بالا به شهر وان می روند.

رزرو آنلاین ترانسفر تبریز وان

شما را با برخی از جاذبه های دیدنی و طبیعت زیبای این شهر آشنا می کنیم:

دریاچه وان Van Lake

تبریز وان

یکی از دلایل اصلی شهرت این شهر وجود دریاچه زیبای وان است که بر طبیعت و آب و هوای این شهر تاثیر مثبتی گذارده است. دریاچه وان در فاصله کمی از دریاچه ارومیه قرار دارد و تا امروز پر آب بوده و به حیات خود ادامه داده است. دریاچه وان به یکی از مهمترین جاذبه های شهر وان تبدیل شده است و سفر به این شهر بدون تماشای دریاچه وان و بازدید از جزیره شگفت انگیز آختامار کامل نخواهد شد. مسافران سوار بر کشتی های تفریحی می شوند و کمتر از یک ساعت به جزیره آختامار می روند و در طول راه لحظات شادی را تجربه کرده و با انواع خوراکی و نوشیدنی پذیرایی می شوند. این دریاچه معمولا در فصول گرم سال به مکانی ایده آل برای گشت و گذار خانواده ها تبدیل می شود و پیشنهاد می کنیم شما نیز این فرصت استثنائی را از دست ندهید.

همچنین شهر وان تاریخی هزاران ساله از سر گذارنده و بی شک بازدید از موزه های این شهر تجربه ای جذاب و بی تکرار خواهد بود . و موزه وان یکی از غنی ترین موزه های کشور ترکیه است و همانطور که گفتیم مرجعی ارزشمند برای باستان شناسان و تاریخ نگاران سراسر دنیاست . این موزه از بخش های مختلفی تشکیل می شود و در محوطه بیرونی آن ستون ها و کتیبه هایی را می بینید که با خط میخی بر رویشان نگاشته شده که به تمدن اورارتو و هزاران سال پیش تعلق دارند .

به نقل از «بازار نیوز»

شماره‌های واتساپ همکاران ما در شعب وان و تبریز:

بخش فروش:

09359377719  آقای ناصر فائقی‌نیا

09931110386 آقای امیر فائقی‌نیا

09146176089 خانم رهبر

مدیریت:

00905012942335 علی فائقی‌نیا

آدرس شعب آراس‌سیر در تبریز و وان جهت رزرو حضوری: 

دفتر ایران: تبریز، چهارراه منصور،مجتمع ایپک، ورودی دو، واحد 103

دفتر ترکیه: وان، شرّفیه محله سی،  انقلاب سُکاک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا