جزیره آکدامار شهر وان

بهترین زمان سفر به شهر وان ترکیه برای گشت گذار و خرید

شهر وان یکی از شهرهای شرق ترکیه است که در نزدیکی دریاچه وان؛ بزرگترین دریاچه ترکیه، واقع شده است. این شهر با ایران در آذربایجان غربی هم مرز است، در نتیجه تور وان از تبریز، ارزانترین و نزدیکترین تور خارجی برای ایرانیان محسوب میشود. این شهر با مراکز خرید، جاهای دیدنی تاریخی و طبیعی، گردشگران را مجاب به رزرو تور وان می‌کند. اما بهترین زمان سفر به وان ترکیه چه زمانی است؟ در چه فصلی از سال برای خرید به وان برویم؟ آب و هوای شهر وان چه زمانی برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی شهر مساعد است؟

برخی دوست دارند برای خرید و زمانی که فروشگاه‌ها محصولات‌شان را با تخفیف عرضه می‌کنند، به وان سفر کنند؛ برخی دیگر ترجیح می‌دهند زمانی که هوا مساعد است، به وان سفر کنند و به بازدید از جاهای دیدنی آن مثل دریاچه و آبشار بروند. بنابراین بهترین زمان سفر به وان ترکیه برای هر کسی بسته به هدف از سفر، متفاوت است.در این مقاله از آراس سیر تبریز به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

بهترین زمان سفر به وان از نظر آب و هوا

شهر وان ترکیه

آب و هوای شهر وان قاره‌ای، سرد و معتدل است. در شهر وان، در زمستان، بارش باران بیشتر از تابستان است. میانگین سالانه دمای هوا در وان ۸٫۹ درجه سانتیگراد است. میزان بارش باران در وان ترکیه حدودا ۴۰۹ میلی‌متر در سال است.زمستان‌های سرد و پربرف و تابستان‌های گرم و خشکی دارد. در اوایل فصل بهار و همچنین پاییز، شاهد بارش باران در این شهر هستیم.

بنابراین بهترین زمان برای سفر به وان، فصل بهار و تابستان است؛ زمانی که هوا معتدل و گرم است و می‌توان به راحتی از جاذبه‌های گردشگری وان دیدن کرد. در این فصل ها علاوه بر بازدید از دیدنی های وان، می توان از امکانات پارک های آبی روباز و ساحلی وان نیز استفاده کرد. البته اوایل ماه پاییز نیز هوا نسبتا معتدل است و مسافران می‌توانند به دیدن زیبایی‌های طبیعی شهر بروند.

بهترین زمان سفر به وان از نظر خرید

مراکز خرید وان

در وان مراکز خرید متعددی وجود دارد و  اکثر برندهای مشهور ترک و چند برند بین‌المللی در وان شعبه دارند، این برای ایرانی‌های علاقمند به خرید خبر خوبی است؛ به جای اینکه با هزینه زیاد برای خرید به استانبول بروند، یا برندهای ترک را با قیمت زیاد از ایران تهیه کنند، با هزینه کمی تور ارزان وان رزرو میکنند و از همان برندها خرید می‌کنند، به قول معروف هم زیارت هم تجارت! هم میتوانند به عنوان یک تور خارجی از وان دیدن کنند و هم میتوانند خریدهای خود را انجام دهند.

توجه کنید که آخر هر فصل، در وان معمولا برندها اجناس فصل قبل را به حراج می‌گذارند و با تخفیف‌های خوبی عرضه می‌کنند. آخر هر فصل بهترین زمان سفر به وان برای خرید است.

همچنین در مناسبت‌های مختلفی مثل عید قربان (که بزرگترین عید مردم ترکیه است)، عید فطر، جمعه سیاه یا بلک فرایدی، سال نوی میلادی و حتی نوروز هم فروشگاه‌ها و مراکز خرید در وان کالاهای خود را با تخفیف عرضه می‌کنند. در وان برندها و صاحبان فروشگاه‌ها، نزدیک ایام نوروز هم برای گردشگران ایرانی تخفیف‌های خاص در نظر می‌گیرند و این امر با استقبال مسافران ایرانی مواجه شده است. در نتیجه زمان حراج در وان نیز بهترین زمان سفر به وان برای خرید است.

بهترین زمان سفر به وان برای رزرو تور ارزان

همان‌طور که می‌دانید، در ایام تعطیل مثل تعطیلات تابستان، خرید قبل عید و آخر سال، نوروز و سایر مناسبت‌هایی که تعطیل رسمی است، زمان اوج سفر ایرانی‌ها است. در این ایام، افزایش تعداد مسافران، افزایش قیمت هتل های وان را در پی دارد که سبب میشود هزینه سفر کمی افزایش یابد و این امری طبیعی است. اگر دوست دارید با قیمتی ارزان به این شهر سفر کنید، باید در ایام غیر پیک به وان بروید؛ زمانی که تعداد مسافران کم است و هتل‌ها برای جذب مشتری، قیمت‌های خود را کاهش می‌دهند. معمولا در فصل پاییز و فصل زمستان که تعداد مسافران کم میشود، قیمت هتل‌ها نیز کاهش می‌یابد، در نتیجه می‌توانید در این ایام، تور وان ارزان با کیفیت خوب رزرو کنید. البته نگران نباشید، در این ایام نیز میتوانید از برخی جاذبه های گردشگری وان، از جمله پارک های آبی سرپوشیده، استفاده کنید. برای این منظور، ما پارک آبی سرپوشیده چاغداش وان را پیشنهاد میکنیم.

علاوه بر این موارد، برای تور ارزان وان، شما میتوانید هتل های وان با کیفیت مناسب و ارزان را رزرو کنید، در این صورت هزینه های شما کاهش چشم گیری خواهد داشت. برای این منظور باید هتل های وان ترکیه را بشناسید و هتلی مناسب، با کیفیت مطلوب و ارزان انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: “هتل های وان ترکیه را می شناسید؟

توجه داشته باشید که هر فصل و زمانی که به وان سفر میکنید، بیمه مسافرتی نیز تهیه کنید تا در سفر به وان خیالتان راحت باشد. بیمه مسافرتی هزینه ی زیادی ندارد، ولی بسیار ضروری است. پس هنگام رزرو تور وان، از کانتر مربوطه در مورد خدمات تور مسافرتی سوال کنید و در تور وان خود از داشتن بیمه مسافرتی مطمئن شوید.

شما می‌توانید در تمامی ایام سال هتل های وان، تور زمینی وان و  ترانسفر تبریز به وان و مسیر برعکس را از آژانس آراس سیر تبریز، مجری مستقیم تور وان از تبریز، رزرو کنید.

شماره‌های واتساپ همکاران ما در شعب وان و تبریز:

بخش فروش:

09359377719  ناصر فائقی‌نیا

09931110386 امیر فائقی نیا

09146176089 خانم رهبر

مدیریت:

09141096089  علی فائقی‌نیا

آدرس شعب آراس‌سیر در تبریز و وان جهت رزرو حضوری:

دفتر ایران: تبریز، چهارراه منصور،مجتمع ایپک، ورودی دو، واحد 103

دفتر ترکیه: وان، شرّفیه محله سی،  انقلاب سُکاک 1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا