تور زمینی وان ترکیه

تور زمینی وان ؛ بایدها و نبایدها

تور زمینی وان یکی از ارزان‌ترین تورهای خارجی برای گردشگران ایرانی است؛ اما آیا هر آنچه که برای این سفر لازم است را می‌دانید؟ با آراس سیر همراه باشید.

تور زمینی وان برای کسانی که به دنبال تفریح و خرید ارزان هستند، گزینه بسیار مناسبی است. با رزرو این تور می‌توانید با هزینه کم، هم یک سفر خارجی را تجربه کنید و هم خریدهایتان را انجام دهید. تور وان در سراسر کشور به قیمت‌های مختلف عرضه می‌شود، اما باید دلیل این تفاوت‌ها را بدانید. آژانس آراس سیر تبریز، مجری اصلی تور وان از تبریز، ارزانترین تور زمینی وان با بهترین کیفیت را اجرا میکند.

قبل از هر سفری باید برای آن برنامه‌ریزی کنید؛ نکاتی هم وجود دارد که از قبل باید بدانید.

۱. تور زمینی وان را از آژانس‌های معتبر رزرو کنید

افرادی هستند که بدون مجوز، اقدام به برگزاری سفر زمینی به وان می‌کنند. این گونه افراد یا حتی سایت‌ها، هیچ گونه مجوزی از سازمان گردشگری ندارند و در صورت بروز هرگونه مشکلی، مسافر نمی‌تواند شکایت به جایی ببرد.

اجرای  تور زمینی به وان توسط این افراد غیرقانونی است؛ حتی آن‌ها مسافر را بیمه نمی‌کنند؛ در این صورت اگر مسافر در طول سفر دچار بیماری یا حادثه‌ای شد، با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو خواهد شد.  یا اینکه به مسافران وعده تور زمینی وان با اتوبوس VIP می‌دهند، اما با بی‌کیفیت‌ترین اتوبوس‌ها تور را اجرا می‌کنند. طبیعی است کسی هم که غیرقانونی کار می‌کند، از مسئولیت خود شانه خالی کرده و برای فرار از آن به هر روشی متوسل می‌شود. به همین دلیل بهتر است هنگام  رزرو سفر زمینی وان، مطمئن شوید از جای معتبری خرید می‌کنید.

اگر می‌‌خواهید به‌صورت غیرحضوری و اینترنتی خرید کنید، برای اطمینان می‌توانید از آژانس مربوطه تقاضا کنید عکس مجوز خود را از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، برایتان ارسال کنند.

۲. نکاتی که در مورد عبور از مرز باید بدانید

مرز رازی

برای سفر زمینی به وان، می‌توانید از ۳ مرز بازرگان، رازی و سرو وارد خاک ترکیه شوید. مرز بازرگان و سرو ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنند؛ مرز رازی هم قبلا فقط تا ساعت ۳ به وقت محلی (حدودا ساعت ۴ الی ۴٫۵ به وقت ایران) فعالیت داشت. از 10 فروردین 1402 تبدیل به مرز 24 ساعته شد. این را نیز باید بدانید که نزدیک‌ترین مرز به وان، مرز رازی است. پس اگر قصد دارید از این مسیر به وان بروید، حتما باید خود را به مرز رازی برسانید. از این مرز تا خود وان فقط یک ساعت و نیم فاصله است.

۳. عوارض خروج از کشور را چه زمانی پرداخت کنیم؟

در گذشته مسافران برای پرداخت عوارض خروج از کشور باید به شعب بانک ملی مراجعه می‌کردند. اما امروزه این امکان فراهم شده است که از طریق اینترنتی یا دستگاه  Cashless ATM موجود در مرز، مسافران عوارض خروجی خود را پرداخت کنند. در حال حاضر عوارض خروج از کشور در سال 1401 برای سفرهای عادی اول 400 هزار تومان، بار دوم 600 هزار تومان و بار سوم و پس از آن 800 هزار تومان است. توجه کنید که این مبلغ برا سفرهای حج تمتع و حج عمره متفاوت است.

برای پرداخت عوارض خروج از کشور باید به سامانه پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور، سایت سداد مراجعه کنید. برای انجام این تراکنش، باید شماره موبایل و کد ملی خود را ثبت کنید و در نهایت مسیر مسافرت (سیاحتی، عتبات هوایی، عتبات زمینی یا حج) را انتخاب کنید.

نکته مهمی که در مورد پرداخت عوارض خروج از کشور وجود دارد، این است که حداقل باید ۲۰ دقیقه قبل از خروج از کشور پرداخت انجام شود؛ یعنی ۲۰ دقیقه طول می‌کشد که اطلاعات پرداخت شما در سیستم مشاهده شود.

  • کسانی که تور زمینی وان با قطار رزرو می‌کنند، باید حتما قبل از سوار شدن، عوارض خروجی خود را پرداخت کنند؛ چون در مرز امکان پرداخت وجود ندارد.

۴. نکاتی که باید در مورد هتل‌ها بدانید

هنگام رزرو تور وان، قطعا آژانس مسافرتی چند گزینه به مسافر خود ارائه می‌کند. برای انتخاب هتل حتما دقت کافی را به خرج دهید؛ بهتر است از قبل در مورد هتل های وان اطلاعات به دست بیاورید. چنانچه میخواهید اقامتی لاکچری داشته باشید، میتوانید هتل های 5 ستاره وان را برای اقامت انتخاب کنید. در صورتی که نمیخواهید خیلی زیاد برای اقامت در هتل هزینه کنید، ولی در عین حال انتظار دارید که هتلتان برخی امکاناتی نیز داشته باشد، میتوانید هتل های 4 ستاره وان را رزرو کنید. ولی اگر نمیخواهید برای هتل زیاد هزینه کنید و فقط تمیزی هتل برایتان کافی است، میتوانید هتل های 3 ستاره وان را رزرو کنید.

نکته دیگری که در مورد هتل‌ های وان ترکیه وجود دارد، زمان چک‌این (ورود) و چک‌اوت (خروج) است؛ هتل موظف است ساعت ۲ ظهر اتاق را به مسافر تحویل دهد. مسافران نیز در روز خروج، باید تا ساعت ۱۲ ظهر اتاق خود را تحویل دهند. این یک قانون است که در همه جای دنیا وجود دارد. اگر بخواهید در روز خروج، اتاق خود را دیر تحویل دهید، باید هزینه یک شب اضافی را پرداخت کنید.

مساله دیگری نیز در مورد رزرو هتل‌ در شهر وان ترکیه وجود دارد: هدف شما از سفر می‌تواند در مورد انتخاب هتل تاثیر بگذارد. افراد زیادی به قصد خرید به وان سفر می‌کنند؛ در چنین مواقعی باید به موقعیت جغرافیایی هتل توجه داشته باشید که نزدیک مراکز خرید باشد. برخی دیگر برای تفریح و لذت بردن از طبیعت به وان سفر می‌کنند؛ در چنین مواردی انتخاب هتل های ساحلی وان می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

۵. نکاتی که باید در مورد حمل و نقل عمومی وان بدانید

ترنسفر تبریز وان

همان‌طور که می‌دانید، قیمت سوخت در ترکیه بسیار گران‌تر از ایران است؛ از این رو هزینه حمل و نقل عمومی نیز بالاتر است. تاکسی گران‌ترین گزینه موجود است؛ برای مسیرهای کوتاه داخل شهری، هزینه‌ای که برای تاکسی دریافت می‌شود، 50 لیر است (چه برای یک نفر و چه ۴ نفر). اگر در هتل‌های خارج از شهر مثل هتل هیلتون اقامت دارید، برای آمدن به داخل شهر،باید حدود 80 الی 100 لیر برای تاکسی هزینه کنید.

اگر هم بخواهید از دولموش (مینی‌بوس‌های ترک) در داخل شهر استفاده کنید، هزینه 6 الی 7 لیری خواهد داشت.

۶. با جاهای دیدنی وان آشنا شوید

دریاچه وان ترکیه

افراد زیادی هستند که فکر می‌کنند شهر وان فقط شهری برای خرید است. بسیاری ممکن است از تاریخ غنی این شهر اطلاعی نداشته باشند؛ اما باید بدانید مکان های دیدنی وان ترکیه  بسیار زیاد است که در سفر به این شهر، حتما باید ببینید. جزیره و کلیسای آکدامار، دریاچه وان (بزرگترین دریاچه ترکیه)، قلعه وان، خانه گربه‌ها، آبشار مرادیه و غیره، برخی از جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود. بازدید از این مکان‌ها، یکی از بایدهای سفر به وان ترکیه است.

بیشتر بدانید: دیدنی ها و جاذبه های گردشگری وان ترکیه

۷. نکاتی که باید در مورد مراکز خرید وان بدانید

مراکز خرید شهر وان ترکیه

اکثر مسافرانی که تور زمینی وان رزرو می‌کنند، قصد خرید از این شهر را دارند. معمولا مراکز خرید وان ترکیه در تمامی ایام سال با تخفیف‌هایی همراه هستند؛ اما آخر فصل‌ها و برخی مناسبت‌ها ازجمله عید قربان، عید فطر، جمعه سیاه و غیره، اچناس با تخفیف ویژه‌ای عرضه می‌شود. معمولا قیمت اجناسی که برند هستند، در تمامی شعب یکسان است. اما اگر از سایر مغازه‌ها قصد خرید داشتید، ابتدا قیمت‌ها را مقایسه و سپس خرید کنید. چون ممکن است اجناس را با قیمتی خیلی بالاتر از قیمت اصلی به شما بفروشند؛ پس مراقب باشید سرتان کلاه نرود.

۸. چه زمانی تور زمینی وان رزرو کنیم؟

شما می‌توانید برای رزرو تور زمینی وان همین الان اقدام کنید. همکاران آراس سیر تبریز در شعب وان و تبریز پکیج‌های ویژه‌ای برای ایام تابستان به شما ارائه می‌کنند که وسوسه‌برانگیز است. برای رزرو تور زمینی وان می‌توانید با شماره‌های واتساپ همکاران‌مان تماس بگیرید یا حضوری به شعب‌ ما مراجعه کنید.

قیمت تور وان ترکیه را از آژانس آراس سیر تبریز، مجری مستقیم تور وان از تبریز بخواهید.

شماره‌های واتساپ همکاران برای رزرو تور و هتل:

بخش فروش:
09359377719 ناصر فائقی‌نیا
09931110386 امیر فائقی نیا
 مدیر بازاریابی:
09146176089  خانم رهبر
مدیریت:
09141096089  علی فائقی‌نیا

آدرس شعب آراس‌سیر در تبریز و وان جهت رزرو حضوری: 

دفتر ایران: تبریز، چهارراه منصور، مجتمع ایپک، جنب بانک صادرات ،ورودی دوم، واحد 103

دفتر ترکیه: وان، شرّفیه محله سی،  انقلاب سُکاک1

شماره های دفتر جهت تماس:

04133342777

04133251388

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا