دانشگاه شهر وان ترکیه، دانشگاه یوزونجوییل

دانشگاه یوزونجوییل یا Yüzüncü Yıl University) (YYU)) یکی از دانشگاه‌های خصوصی در کشور ترکیه است که در سال ۱۹۸۲ در شهر وان تأسیس شد. این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های خصوصی خوب ترکیه به حساب می‌آید و با وجود دانشکده‌ها و امکانات متفاوت علاقه مندان بسیاری را از سرتاسر ترکیه و دنیا به خود جذب می‌کند. دانشگاه یوزونجوییل در 15 کیلومتری مرکز شهر وان و در اطراف دریاچه وان قرار دارد.
این دانشگاه به دستور شورای عالی آموزش (YÖK) دارای مجوز معتبر و رسمی است.

وان ترکیه کجاست؟

اطلاعات کلی:

نام انگلیسی دانشگاه: Centenary University
نام ترکی دانشگاه: Yüzüncü Yıl University
نام فارسی دانشگاه: دانشگاه یوزونجوییل
نام اختصاری دانشگاه: YYU
نوع دانشگاه: خصوصی
سال تأسیس: 1982
موقعیت دانشگاه: شهر وان
تعداد دانشکده: 16
تعداد موسسه: 5
مدرسه تحصیلات تکمیلی: 10
مرکز تحقیقاتی و کاربردی: 19
زبان آموزشی: ترکی استانبولی
تعداد دانشجو: 10000
عضو هیئت علمی: 100
رتبه ملی: 46
رتبه جهانی: 2624
برنامه‌های تبادل دانشجویی: اراسموس، فارابی و مولانا
سایت دانشگاه یوزونجوییل: http://www.yyu.edu.tr

توجه:
زبان دانشگاه یوزونجوییل ترکی است و تمامی دانشجویان بین المللی باید به این زبان آشنا باشند.
عضویت در برنامه های تبادل دانشجویی به رتبه و رنکینگ دانشگاه یوزونجوییل وان بسیار کمک کرده است. به گونه ای که در حال حاضر دانشگاه یوزونجوییل موفق به کسب رتبه‌ی ۱۸۹۶ در میان برترین دانشگاه‌های دنیا در سال ۲۰۲۲ شده است. همچنین دارای رتبه‌ی ۵۱ در میان بهترین دانشگاه‌های ترکیه است. این رتبه‌بندی‌ها نشان دهنده‌ی جایگاه بالای دانشگاه یوزونجوییل به عنوان یکی از دانشگاه‌های خصوصی شرق ترکیه است.

دانشکده های دانشگاه وان ترکیه:

دانشکده دندان پزشکی
دانشکده داروسازی: این دانشکده در سال 2011 به طور رسمی آغاز به فعالیت کرد که دارای سه بخش علوم حرفه ای داروسازی، فناوری داروسازی و علوم پایه داروسازی است.
دانشکده دامپزشکی
دانشکده مهندسی و علوم اداری: دانشکده معماری و طراحی دانشگاه یوزونجوییل به عنوان دانشکده ای که شامل پنج گروه مختلف مانند گروه معماری، گروه معماری منظر، گروه برنامه ریزی شهری و منطقه ای و گروه معماری داخلی و بخش طراحی محصولات صنعتی از سال 2016 شروع به فعالیت کرد.
دانشکده دریا نوردی
دانشکده ادبیات:دانشکده ادبیات با نام دانشکده علوم و ادبیات در سال 1979 تحت نظارت دانشگاه آتاتورک تأسیس شد. این دانشکده دارای بخش های: زبان و ادبیات آلمانی، انسان شناسی، باستان شناسی، جغرافیا، زبان شناسی، فلسفه، روانشناسی، تاریخ هنر، جامعه شناسی، زبان و ادبیات ترکی و غیره می باشد.
دانشکده مدیریت
دانشکده علوم: دانشکده هنر و علوم با نام دانشکده علوم و ادبیات وان در سال 1979 به عنوان دانشکده ای وابسته به دانشگاه آتاتورک تأسیس شد. علوم پایه مانند ریاضیات، فیزیک، شیمی و زیست شناسی رشته هایی هستند که قرن ها ادامه داشته و سنگ بنای تمدن هستند. این دانشکده دارای بخش هایی مانند زیست شناسی و ژنتیک مولکولی، شیمی، فیزیک و ریاضیات است.
دانشکده اقتصاد و علوم اداری
دانشکده کشاورزی
دانشکده آموزش و پرورش
دانشکده هنر های زیبا

دانشکده الهیات:دانشکده هنر و علوم با نام دانشکده علوم و ادبیات وان در سال 1979 به عنوان دانشکده ای وابسته به دانشگاه آتاتورک تأسیس شد. علوم پایه مانند ریاضیات، فیزیک، شیمی و زیست شناسی رشته هایی هستند که قرن ها ادامه داشته و سنگ بنای تمدن هستند. این دانشکده دارای بخش هایی مانند زیست شناسی و ژنتیک مولکولی، شیمی، فیزیک و ریاضیات است.
دانشکده شیلات

رشته های مختلفی مانند زبان و ادبیات آلمانی ، فیزیک ، بیولوژی ، مهندسی صنایع غذایی ، جغرافیا ، زمین شناسی ، علوم پایه ، پرستاری ، مامایی و … در تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود.

امکانات:

دانشگاه یوزونجوییل امکانات رفاهی متعددی از جمله خوابگاه های بزرگ دخترانه و پسرانه ، سالن های غذا خوری و رستوران های زیاد در خارج و داخل محوطه دانشگاه برای دانشجویان خود فراهم کرده است .این رستوران ها غذاهایی سالم و ارزان را در اختیار دانشجویان قرار می دهند.
کتابخانه این دانشگاه بسیار مجهز بوده و دارای حدود ۳۰ هزار جلد کتاب و ۲۰ هزار مجله است . هم چنین به شبکه ی اینترنت متصل است و دانشجویان به صورت رایگان می توانند از اینترنت استفاده کنند .
فعالیت های فرهنگی این دانشگاه به صورت منظم و جهت ایجاد احساس شادی و نشاط و فعالیت اجتماعی آن ها برگزار می شود و علاقه مندان می توانند در تمامی فعالیت های مختلف فرهنگی شرکت کنند.
از امکانات ورزشی این دانشگاه نیز می توان به سالن های ورزشی با ظرفیت ۲۵۰۰ تماشاگر ، زمین های بسکتبال ، والیبال ، تنیس ، استخر و .. اشاره کرد .

نحوه پذیش در دانشگاه وان:

تحصیل در این دانشگاه در مقطع کارشناسی به زبان ترکی است و باید در آزمون YOS شرکت کرده و آن را با موفقیت پشت سر گذاشت. و به این دلیل که زبان آموزشی این دانشگاه ترکی است نیز نیازمند مدرک تومر هستید . متقاضیان باید به منظور اخذ پذیرش از دانشگاه مدارکی را ارائه دهند. از جمله مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه وان ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آخرین مدرک تحصیلی
ریز نمرات تحصیلی
قبولی در آزمون ورودی
مدرک زبان معتبر
ارائه تمکن مالی

هزینه ثبت نام در دوره کارشناسی در ابتدا 1000 دلار برآورد می شود و می توان در 2 قسط پرداخت نمود. از جمله مدارک ثبت نام شامل:

  1. کپی شناسنامه و پاسپورت معتبر
  2. کپی کلیه مدارک تحصیلی قبلی به صورت ترجمه شده
  3. چند قطعه عکس جدید
  4. رزومه تحصیلی
  5. مدرک معتبر زبان ترکی
  6. ارائه نمرات آزمون های ورودی

شهریه دانشگاه وان ترکیه

هزینه تحصیل در دانشگاه وان ترکیه نسبت به دانشگاه های دولتی این کشور کمی بالاتر می باشد اما همچنان شهریه دانشگاه وان ترکیه نسبت به شهریه تحصیل در سایر دانشگاه اروپایی مقرون به صرفه تر می باشد. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد این فرصت را خواهند داشت تا جهت کاهش هزینه های خود به کار دانشجویی مشغول شوند.هیچ گاه در دانشگاه های خصوصی به دنبال شهریه ارزان نباشید. هر رشته و در هر مقطعی شهریه متفاوتی را برآورد می کند. به عنوان مثال شهریه رشته پزشکی 50000 لیر، دندان پزشکی 40000 لیر و داروسازی نیز 40000 لیر است. البته نسبت به دانشگاه های اروپایی شهریه این دانشگاه حقیقت بسیار کمتر است؛ 

هزینه زندگی دانشجویان دانشگاه وان ترکیه چقدر است؟

هزینه های زندگی دانشجویی در شهر وان طبق برآوردهای سال 2022، ماهانه بین 329 تا 649 دلار است.

دانشگاه وان ترکیه مورد تایید وزارت علوم ایران است؟

متاسفانه این دانشگاه جزو دانشگاه های مورد تأیید ایران نیست.

دانشگاه وان ترکیه دانشگاه دولتی است یا دانشگاهی خصوصی؟

دانشگاه وان ترکیه یک دانشگاه خصوصی می باشد.

برای تحصیل در دانشگاه یوزونجوییل ترکیه امکان دسترسی به خوابگاه وجود دارد؟

بله دانشگاه یوزونجوییل در شهر وان خوابگاه‌های مجهزی را برای اسکان دانشجویان در نظر گرفته است.

 کسب اطلاعات در مورد  رزرو هتل در وان ترکیه 

برای رزرو  تور ارزان وان می‌توانید با همکاران ما در شعبه وان و تبریز تماس بگیرید.

شماره‌های واتساپ همکاران ما در شعب وان و تبریز:

بخش فروش:

09335885450 خانم بینش

09359377719  آقای ناصر فائقی‌نیا

09931110386 آقای امیر فائقی‌نیا

09146176089 خانم رهبر

مدیریت:

00905012942335 علی فائقی‌نیا

آدرس شعب آراس‌سیر در تبریز و وان جهت رزرو حضوری: 

دفتر ایران: تبریز، چهارراه منصور،مجتمع ایپک، ورودی دو، واحد 103

دفتر ترکیه: وان، شرّفیه محله سی،  انقلاب سُکاک 1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا