هزینه سفر به شهر وان ترکیه چقدر است؟

شهر وان ترکیه یکی از مقاصد ارزان خارجی برای گردشگران ایرانی است؛ هزینه  سفر به وان بسته به امکانات تور و هتل متفاوت است. برای اطلاع از هزینه‌های دقیق سفر به این شهر، با آراس سیر همراه شوید.

شهر وان یکی از شهرهای شرقی کشور ترکیه است و فاصله بسیار کمی با مرز ایران دارد. معمولا تور زمینی وان یکی از ارزان‌ترین تورها بین تورهای خارجی برای گردشگران ایرانی است و هزینه‌های پایین سفر به این شهر، ایرانی‌ها را برای تفریح و خرید، به وان می‌کشاند. اگر دوست دارید از قبل هزینه‌های سفر به وان را برآورد کنید و با بودجه مناسب به این شهر سفر کنید، ادامه مقاله را دنبال کنید.

عوارض خروج از کشور در تور وان

در سال ۱۳۹۷ عوارض خروج از کشور افزایش یافت؛ هرکسی که بخواهد به خارج از کشور سفر کند (به استثنای سفرهای زیارتی) بار اول ۲۲۰ هزار تومان، بار دوم ۳۳۰ هزار تومان و بار چهارم به بعد ۴۴۰ هزار تومان باید عوارض پرداخت کند. شما می‌توانید به‌صورت اینترنتی اقدام به پرداخت عوارض خروج از کشور کنید. علاوه بر این در مرزهای رازی، بازرگان و سرو دستگاهی برای پرداخت عوارض در اختیار مسافران قرار داده شده است.

هزینه حمل و نقل

از آنجایی که فرودگاه وان، یک فرودگاه داخلی است، در حال حاضر هیچ پروازی از ایران به این فرودگاه انجام نمی‌شود. از این رو شما فقط می‌توانید به‌صورت زمینی به وان سفر کنید.

با قطار

به تازگی قطار تهران- وان هم به بهره‌برداری رسیده و مسافران می‌توانند روزهای یکشنبه و چهارشنبه با قطار عازم وان شوند. هزینه رفت و برگشت قطار تهران-وان ۷۲۰ هزار تومان است. البته برای کودکان ۲ تا ۱۱ سال نیم‌بها و برای زیر ۲ سال ۱۰ درصد قیمت کل دریافت می‌شود. شما می‌توانید هزینه تور زمینی وان با قطار را در سایت ما مشاهده کنید.

با ون ترک

ون‌های ترک نیز مسافران را به‌صورت مستقیم از تبریز، ارومیه و خوی به وان می‌رسانند که قیمت‌های ون ترک در مسیر تبریز وان در حال حاضر به شکل زیر است:

از تبریز:

  • بلیط رفت و برکشت تبریز- وان: 1000.000 تومان
  • بلیط یک طرفه تبریز به وان:500.000 هزار تومان

برای اطلاع از قیمت سایر مسیرها و یا برای تهیه بلیط رفت و برگشت یا حتی بلیط یک طرفه، می‌توانید با همکاران ما تماس بگیرید و تور زمینی وان از خوی، تبریز و ارومیه را رزرو کنید.

اگر از شهرهایی غیر از تبریز، ارومیه و خوی هستید، رزرو بلیط اتوبوس تا این شهرها را نیز به ما بسپارید. همکاران ما بلیط رفت و برگشت اتوبوس را نیز برای شما رزرو می‌کنند و می‌توانید از یکی از این ۳ شهر، عازم وان شوید.

یک راه دیگر هم وجود دارد. شما می‌توانید تا مرز با ماشین شخصی خود به مرز رازی بروید و خودروی خود را در پارکینگ پارک کنید. هزینه بلیط رفت و برگشت مرز رازی- وان 100 لیر است.

اگر هم قصد دارید با اتومبیل شخصی به وان بروید، ابتدا باید پلاک خودروی‌تان را کاپتاژ کنید که هزینه‌ای حدود ۱ میلیون تا یک میلیون و چهارصد هزار تومان دربر دارد. هزینه یک لیتر بنزین در ترکیه هم 28 لیر است.

هزینه هتل

در وان هتل‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید با توجه به بودجه خود، اقدام به رزرو هتل کنید. توجه داشته باشید که در ایام تعطیل و خاص، معمولا هتل‌ها پر هستند و اگر قبل از رزرو هتل به وان بروید، ممکن است مجبور شوید هزینه‌های هنگفتی به دلالان بپردازید یا اینکه در مساجد شب را سپری کنید. پس بهتر است قبل از سفر، اقدام به رزرو هتل کنید.

البته این قیمت‌ها برای ایام عادی سال است و ممکن است در تعطیلات و ایام خاص، قیمت‌ها افزایش یابد. برای اطلاع دقیق از قیمت هتل مد نظرتان، حتما با همکاران ما در شعب تبریز و وان تماس بگیرید. همچنین می‌توانید برای آشنایی بیشتر با هتل‌های وان، مقاله‌های «هتل های 4 ستاره وان ترکیه را بشناسید» و «هتل های 5 ستاره وان را بشناسید» وب‌سایت آراس سیر را مطالعه کنید.

علاوه بر این، همکاران ما در شهر وان، از هتل‌های این شهر ویدئوهایی تهیه کرده‌اند و تمامی بخش‌های هر هتل را به شما معرفی کرده‌اند؛ ویدئوی معرفی هتل‌های وان در پیج اینستاگرام ما به آدرس arasseir_ir@ موجود است. شما می‌توانید نرخ رزرو هتلهای وان را در وب‌سایت ما مشاهده کنید.

هزینه خورد و خوراک در وان

وان شهری است با غذاهای متنوع؛ ممکن نیست به این شهر بیایید و هنگام گشت و گذار در شهر، دهن‌تان از بوی غذاهای خوشمزه رستوران‌ها آب نیفتد.

صبحانه وان در جهان شهرت دارد؛ در این شهر انواع مختلف پنیر تهیه می‌شود که در دنیا مشهور است. صبحانه در تمامی هتل‌های این شهر به‌صورت رایگان سرو می‌شود، اما اگر کسی خواست بیرون از هتل صبحانه بخورد، هزینه‌ای حدود ۲۰ لیر باید پرداخت کند.

برای ناهار و شام هم می‌توانید از غذاهای محلی و بین‌المللی رستوران‌های شهر نوش جان کنید. هزینه غذاهای ارزانی مثل لاهماجون حدود 50 لیر است. برای خوردن غذایی با قیمت متوسط مثل چاکباب، باید حدودا 150 لیر هزینه کنید. اگر هم دوست دارید در رستوران‌های شیک غذا نوش جان کنید، باید بدانید که قیمت‌های آن‌ها نیز از 200 لیر شروع می‌شود.

شیرینی‌های شهر وان بسیار خوشمزه هستند، مثل باقلوا، کونفه، کادایف و … . قیمت یک پرس باقلوا (شامل ۴ یا ۵ عدد باقلوا) ۱۵ لیر، یک کیلو کادایف ۴۰ لیر و یک پرس کونفه ۱۲٫۵ لیر است.

هزینه تورهای تفریحی داخل وان

در شهر وان تورهای تفریحی مثل تور جزیره آکدامار یا تور آبشار مرادیه اجرا می‌شود که هزینه‌های آن به شرح زیر است:

  • تور جزیره آکدامار و خانه گربه‌ها: ٧۵ لیر به ازای هر نفر
  • تور آبشار مرادیه: ۵۰ لیر به ازای هر نفر

همکاران ما در شعبه وان این تورها را با مجوز رسمی از وزارت گردشگری ترکیه و لیدر ایرانی و فارسی‌زبان اجرا می‌کنند؛ برای رزرو این تورها هم می‌توانید به شعبه ما در وان مراجعه کنید و هم با شماره‌های واتساپ همکاران‌مان در تماس باشید. به‌علاوه برای آشنایی بیشتر با جزیره آکدامار، می‌توانید مقاله «جزیره آکدامار، جایی که در تور وان باید دید» را مطالعه کنید.

هزینه حمل و نقل عمومی

از آنجایی که وان شهر کوچکی در شرق ترکیه است، خبری از مترو و اتوبوس‌های بزرگ در شهر نیست. در سطح شهر مینی‌بوس‌هایی را خواهید دید که مردم محلی به آن‌ها «دولموش» می‌گویند. هزینه دولموش‌ها حدودا ۲٫۵ لیر است.

یکی دیگر از گزینه‌های پیش رو تاکسی است؛ با توجه به قیمت بالای بنزین در ترکیه، قیمت تاکسی هم گران است. شما در وان برای مسیرهای کوتاه باید ۱۵ لیر بپرازید. اما هزینه تاکسی به مسیرهای دورتر گران‌تر است:

  • هزینه تاکسی از ترمینال به مرکز شهر یا بالعکس: ۳۰ لیر
  • هزینه تاکسی از ایستگاه راه‌آهن به مرکز شهر یا بالعکس: ۴۰ لیر
  • هزینه تاکسی از فرودگاه به مرکز شهر یا بالعکس: ۳۵ لیر

در صورت تغییر در هزینه‌های سفر به وان، این مقاله به‌روز رسانی خواهد شد.

شما می‌توانید برای اطلاع از نرخ تورهای وان، رزرو هتل، تهیه بلیط‌های داخلی کشور ترکیه به شعب ما در تبریز و وان مراجعه کنید یا اینکه با شماره‌های واتساپ همکاران‌مان در تماس باشید.

شماره‌های واتساپ همکاران ما در شعب وان و تبریز:

بخش فروش:

00989359377719  آقای ناصر فائقی‌نیا

  00905525839798 خانم رهبری 

 مدیر بازاریابی:

00905345762335  خانم رهبر 

مدیریت:

00905523872335  علی فائقی‌نیا

آدرس شعب آراس‌سیر در تبریز و وان جهت رزرو حضوری: 

دفتر ایران: تبریز، چهارراه منصور، برج ابریشم، طبقه همکف، واحد 103

دفتر ترکیه: وان، شرّفیه محله سی،  انقلاب سُکاک 1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا