حضور دبی و دوحه در گردشگری دریایی خلیج فارس در غیاب ایران

درشرایطی که ایران پس از مدت‌ها تلاش و مذاکره قرار است نخستین کشتی گشت دریایی خود را برای گردشگران عمانی راه‌اندازی کند، کشورهای کوچک منطقه گام‌های جدی دربازارهای جهانی گشت دریایی برمی‌دارند.

دبی تا سال 2020 پذیرای بیش از یک میلیون گردشگر دریایی می شود وقطر خود را برای حضور دربازار جهانی گردشگری دریایی آماده کرده است. ایران اولین کشتی را برای گردشگران عمانی قرار است راه اندازی کند.
این درحالی است که ایران پس از مدت‌ها تلاش و مذاکره قرار است نخستین کشتی گشت دریایی خود را برای گردشگران عمانی راه‌اندازی کند،
به گزارش نشنال چاپ امارات به نقل از رییس بنادر و گمرکات و رییس اداره مناطق آزاد دبی اعلام کرده است که اداره گمرکات و بنادر و شرکت تعاونی مناطق آزاد در دبی و نیز اداره کل امورسکنه و اتباع خارجی وهمچنین اداره پلیس دبی با ارایه خدمات ویژه برای تسریع وتسهیل ورود گردشگران به وسیله کشتی‌های تفریحی کاملا هماهنگ شده‌اند.
درهمین راستا قطر اعلام کرده است که زمستان 2016 قصد دارد 30 کشتی گردشگری دیگر روانه بندرهای خود درخلیج فارس کند. این به معنی افزایش 300 درصدی در ناوگان گشت دریایی قطر است.
این کشور کوچک قصد دارد حدفاصل اکتبر 2016 تا اوریل 2017 دوحه را مبدل به یک مقصد کلیدی دریایی درمنطقه خلیج فارس و خاورمیانه و گسترش بازار جهانی آن کند.
طبق گزارش نشنال دبی تا کنون شاهد 22 درصد رشد در تعداد کشتی‌های کروز و نیز افزایش 33 درصدی در ترافیک مسافران دریایی درفاصله زمانی 2014- 2015 ونیز در دوره 2015- 2016 بوده است. براین اساس تعداد 109 کشتی که 373 میلیون مسافر جذب کرده بودند به 134 کشتی با جذب 599 هزار مسافر افزایش یافته است.
وی یادآور شد که بندر«مینا رشید» پایانه درجه یک گشت دریایی از نظر ترافیک و زیرساخت گردشگری دریایی در کل منطقه خاورمیانه و شمال افریقاست اما ما قصد داریم تا از این حد نیز فراتر رفته و بهترین تسهیلات را درسطح جهانی به مسافران دریایی ارایه کنیم.
برای تحقق این هدف مقامات یاد شده متعهد به سرمایه گذاری در بندر مینا رشید شده‌اند. این کار درتلاش برای تبدیل دبی به یک مقصد وگزینه برتر برای خطوط دریایی است.
او اعلام کرد که قرار است تعداد کشتی‌های دریایی درپایانه های دریایی دبی افزوده شود و هدف ازا ین کار تحقق هدف تعیین شده برای جذب یک میلیون گردشگر دریایی تا سال 2020 است.
گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که صنعت گشت دریایی در سطح جهانی طی 2015 تا 2020 با راه اندازی 55 اپراتورجدید دریایی، افزایش چشمگیری یابد.
مقامات قطر پیش تر اعلام کرده بودند که قصد دارند دوحه را به عنوان یک مقصد گردشگری دریایی وایستگاه مهم برای تورهای دریایی فعال در منطقه خلیج فارس مبدل کنند تا ازاین طریق گردشگران بیشتری به این کشور وارد شوند.

به نقل از : خبرگزاری میراث فرهنگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا