کرونا در سفر

پیشگیری از کرونا در سفر

این روزها بحث ویروس کرونا در دنیا داغ است. اما آیا می‌توان در سفر از ابتلا به کرونا جلوگیری کرد؟ برای پیشگیری از کرونا در سفر چه راهکارهایی وجود دارد؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها با آراس سیر همراه شوید. 

در دسامبر سال ۲۰۱۹ ویروس جدید کرونا با نام کُووید-19 در چین افراد زیادی را درگیر کرد و متاسفانه تاکنون باعث مرگ هزاران تن در جهان شده است. سرعت سرایت این بیماری بسیار بالا است، از این رو باید اقدامات پیشگیرانه را جدی گرفت و محتاط عمل کرد. برخی از افرادی که اخیرا به چین سفر کرده‌اند، دچار این بیماری شده‌اند. این مساله سبب شده تا سوالات و نگرانی‌های زیادی در مورد ایمنی سفر برای مسافران ایجاد شود. اینکه آیا پیشگیری از کرونا در سفر امکان‌پذیر است؟

مسافران ممکن است در مورد خطر ابتلا به ویروس کرونا نگران باشند؛ این نگرانی فقط به خود بیماری محدود نمی‌شود. مسافران نگران این مساله هستند که در شهری غریب، قرنطینه شوند.

مسافران می‌توانند با رعایت نکات بهداشتی، به حداقل رساندن تماس با افراد بیمار و برداشتن گام‌هایی در این راستا، خطر ابتلا به این بیماری را به حداقل برسانند.

در ادامه نکاتی که برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در سفر لازم است را به شما یادآور خواهیم شد؛ با رعایت این مسائل می‌توانید احتمال ابتلا به این ویروس را به حداقل برسانید و با خیال آسوه سفر کنید.

ریسک‌پذیری خود را در نظر بگیرید

از زمانی که ویروس جدید کرونا در دسامبر سال ۲۰۱۹ در چین دیده شد، هزاران مورد در این کشور تاکنون به این بیماری دچار شده‌اند. تست کرونای هزاران نفر هم در خارج از چین مثبت اعلام شده که بیشتر در کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا بوده است.

برای جلوگیری از انتقال این بیماری به سایر کشورها، به مسافران توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری به چین پرهیز کنند.

دکتر William Schaffner، متخصص بیماری‌های عفونی واگیردار مرکز پزشکی دانشگاه Vanderbilt در Nashville معتقد است احتمال ابتلا به این بیماری در خارج از چین بسیار کم است.

اما وی به افرادی که می‌خواهند به کشورهای درگیر بیماری سفر کنند، توصیه می‌کند که ابتدا ریسک‌پذیری خود را بسنجند و در موضوع را در نظر داشته باشند.

افرادی که تحمل کمتری در برابر خطرهای احتمالی دارند، بهتر است سفرشان را به تعویق بیندازند یا حداقل مقصد دیگری انتخاب کنند.

کمتر در معرض افراد بیمار مشکوک به کرونا قرار بگیرید

محدود کردن تماس و ارتباط نزدیک با افراد بیمار می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مسری تنفسی مثل کرونا یا آنفولانزا را کاهش دهد. اما رعایت این مورد، زمانی که با هواپیما، کشتی‌های کروز یا سایر وسایل حمل و نقل عمومی پرازدحام سفر می‌کنید، بسیار دشوار است. به گفته متخصصان، سیستم‌های تهویه هوای کشتی‌های کروز طوری طراحی نشده‌اند که بتوانند ویروس‌ها را فیلتر کنند.

Qingyan Chen، پرفسور مهندسی مکانیک دانشگاه Purdue گفته است:

این یک روش استاندارد برای سیستم‌های تهویه کشتی‌های کروز است که برای ذخیره انرژی، هوای داخل و خارج کشتی ترکیب می‌شود. مشکل این  است که این سیستم نمی‌تواند ذرات کوچکتر از ۵ هزار نانومتر را فیلتر کند.

وی ادامه می‌دهد:

اگر ویروس کرونا به اندازه سارس باشد (که قطر آن ۱۲۰ نانومتر است)، سیستم تهویه می‌تواند ویروس را به تمامی کابین‌ها انتقال دهد.

سیستم تهویه هوای هواپیماها وضعیت بهتری دارد، اما افرادی که در نزدیکی مسافرانی نشسته‌اند که سرفه یا عطسه می‌کنند، در معرض میکروب‌ها و ویروس‌های موجود در هوا از جمله کرونا قرار دارند.

اگر در مورد سرایت بیماری از سایر مسافران نگران هستید، می‌توانید برای پیشگیری از کرونا از ماسک استفاده کنید.

Morledge، متخصص داخلی بیمارستان Lenox Hill نیویورک سیتی، می‌گوید:

مسافرانی که بیمار هستند، بهتر است برای کاهش شیوع بیماری‌های واگیردار مثل کرونا از ماسک صورت استفاده کنند. اگر یکی از مسافرانی که نزدیک شما نشسته است، علائم بیماری تنفسی از جمله کرونا ر داشت و از ماسک هم استفاده نکرد، بهتر است خودتان برای پیشگیری از ابتلا به بیماری، از ماسک استفاده کنید.

برای پیشگیری از کرونا دست‌های خود را مرتب بشویید و ضدعفونی کنید

رعایت بهداشت دست‌ها هم می‌تواند به کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های مسری و عفونی مثل کرونا در سفر کمک کند.

Morledge می‌گوید:

شستن دست‌ها مهم‌ترین راه برای کنترل شیوع بیماری مسری و عفونی مثل کرونا است.

او توصیه می‌کند که از لمس دهان، چشم‌ها و بینی با دست نشسته یا با دستکش خودداری کنید.

وی خصوصا تاکید دارد که بعد از نزدیک شدن به یک فرد بیمار یا لمس او، حتما دست‌هایتان را با آب و صابون (حداقل به مدت ۲۰ ثانیه) شستشو دهید.

همچنین باید پس از تماس با سطوحی که احتمال دارد آلوده به ویروس کرونا باشد، دست‌هایتان را خوب بشویید.

اگر آب و صابون در دسترس نبود، دست‌هایتان را با الکل ۶۰ الی ۹۵ درصد ضدعفونی کنید.

واکسیناسیون توصیه شده را انجام دهید

چه بخواهید به خارج از کشور سفر کنید و چه در خانه بمانید، Schaffner توصیه می‌کند حتما واکسن آنفولانزا را دریافت کنید. واکسن آنفولانزا از شما در برابر کرونا محافظت نمی‌کند، اما احتمال ابتلا به ویروس‌های آنفولانزا را که بسیار متداول هستند، کاهش می‌دهد. ویروس آنفولانزا یکی از شایع‌ترین علل ایجاد بیماری‌های تنفسی است.

وی می‌گوید:

کمی دیر شده است، اما اگر تاکنون واکسینه نشده‌اید، حتما اقدام به دریافت واکسن آنفولانزا کنید.

اگر می‌خواهید به خارج از کشور سفر کنید، پزشک‌تان ممکن است شما را به دریافت واکسن‌های دیگری هم تشویق کند. به پزشک خود حتما بگویید می‌خواهید به کدام کشور سفر کنید؛ به‌علاوه حتما از او بپرسید که چه واکسن‌هایی را باید قبل از سفر دریافت کنید.

اگر مشکوک به ابتلا به کرونا هستید، حتما به پزشک مراجعه کنید

اگر هنگام سفر علائم بیماری‌های تنفسی یا حتی بیماری‌ دیگری را داشتید، باید در حد امکان از سایر مسافران فاصله بگیرید. اگر با کشتی‌های کروز مسافرت می‌کنید، باید خدمه را از بیماری خود مطلع سازید.

Morledge می‌گوید:

کشتی‌های کروز پرسنل پزشکی ماهر و تجهیزات خوبی برای کنترل بیماری دارند.

خود را ایزوله کنید و اگر تب دارید (یا احساس می‌کنید تب دارید)، یا حتی علائم بیماری کرونا را در خود مشاهده کردید، به مرکز پزشکی کشتی اطلاع دهید؛ به‌خصوص اگر به تازگی به چین سفر کرده‌اید.

اگر پس از آن که به خانه برگشتید، علائم عفونت تنفسی داشتید، حتما به دکتر مراجعه کنید.

دکتر Schaffner می‌گوید:

برای اینکه بیماری خود را به دیگران سرایت ندهید، در مطب پزشک، در اتاق انتظار ننشینید.

با مطب پزشک‌تان تماس بگیرید و در مورد آنچه که باید انجام دهید، مشورت بگیرید و دستورالعمل‌های لازم را دریافت کنید. حتما در مورد سفر اخیرتان نیز به پزشک خود اطلاع دهید.

منبع: healthline

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا