مشهد مقدس

جاهای دیدنی مشهد را بشناسید

مشهد مقدس:

مشهد به لطف وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع)، به یکی از قطب‌های گردشگری ایران تبدیل شده است. شاید گردشگرانی که به مشهد سفر می‌کنند، حرم امام هشتم را تنها جای دیدنی این شهر بدانند؛ اما مشهد جاذبه‌های دیگری نیز دارد. برای آشنایی با جاهای دیدنی مشهد و یا رزرو تور هوائی مشهد با آراس سیر همراه شوید.

شهر مشهد، پایتخت مذهبی ایران است و یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای کشورمان محسوب می‌شود. ایرانی‌ها معمولا در انتخاب مقصد سفر، در اکثر اوقات مشهد را در اولویت فهرست خود قرار می‌دهند. بارگاه امام هشتم شیعیان، امام رضا (ع) رونق زیادی به گردشگری شهر مشهد بخشیده است. اما جاهای دیدنی مشهد فقط در این مورد خلاصه نمی‌شود.  مشهد تاریخ غنی‌ای نیز دارد و به همین علت بناهای تاریخی در گوشه و کنار شهر وجود دارد؛ علاقه‌مندان به تاریخ می‌توانند با سفر به مشهد، از آثار تاریخی متعدد شهر دیدن کنند. طبیعت نیز زیبایی خود را در این منطقه به رخ کشیده و جاهای زیبای طبیعی هم در انتظار گردشگران است. با توجه به ورود بی‌شمار زائران به شهر مشهد، امکانات و جاذبه های فوق‌العاده‌ای برای سرگرمی مسافران ایجاد شده است. به همین علت است که تور مشهد یکی از پرطرفدارترین توهای داخلی در تمامی فصول سال است.

در ادامه با زیباترین جاهای دیدنی مشهد آشنا شوید.

حرم امام رضا (ع)

مشهد مقدس

حرم امام هشتم شیعیان، امام رضا (ع) همچون نگینی است که در دل شهر مشهد می‌درخشد. حرم امام رضا (ع) یکی از اصلی‌ترین جاذبه های گردشگری مشهد به‌شمار می‌رود.  این مجموعه باشکوه و بزرگ، نه تنها از لحاظ مذهبی برای مسلمامان اهمیت دارد، بلکه به نمایشگاهی از هنر هنرمندان ایرانی نیز تبدیل شده است. حتی موزه‌های فوق‌العاده‌ای در مجموعه حرم وجود دارد که از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است. حرم امام رضا مجموعه‌ای از مساجد، آرامگاه‌ها، موز‌ه‌ها، کتابخانه‌ها، رواق‌ها و صحن‌ها است. از مهم‌ترین بخش‌های حرم می‌توان به مسجد گوهرشاد اشاره کرد که علاوه بر جنبه مذهبی، اهمیت تاریخی نیز دارد. اکثر بخش‌های تاریخی حرم امام رضا در زمان صفویه ساخته شده است.

آرامگاه فردوسی

آرامگاه فردوسی_ مشهد

توس در فاصله ۲۰ کیلومتری شمال مشهد قرار دارد؛ شاعر حماسه‌سرای ایران، حکیم ابوالقاسم فردوسی در این مکان قرار دارد. در سال ۱۳۴۳ ساخت بنای آرامگاه آغاز و در سال ۱۳۴۷ شمسی به پایان رسید. در معماری این بنا از ویژگی‌های معماری دوران هخامنشی و به‌خصوص آرامگاه کوروش کبیر الهام گرفته شده است. آرامگاه فردوسی در وسط باغی باصفا قرار دارد که درختان و گلکاری‌های فوق‌العاده زیبایی دارد. درست است که توس کمی از مشهد فاصله دارد، اما آرامگاه فردوسی به قدری زیبا است که ارزش بازدید دارد؛ شاید این آرامگاه را بتوان یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی مشهد نامید.

آرامگاه نادرشاه افشار

آرامگاه نادر شاه-مشهد

آرامگاه نادرشاه افشار که به باغ موزه نادری شهرت دارد، در سال ۱۳۴۲ شمسی توسط هوشنگ سیحون ساخته شد. نادر شاه افشار در این محل مدفون است.  در این مجموعه دو موزهنیز وجود دارد: یکی از این موزه‌ها اسلحه‌های ادوار مختلف ایران را به نمایش گذاشته است و دیگری اسلحه‌ها و آثاری است که مربوط به دوران نادرشاه افشار است. محمدتقی خان پسیان نیز در ین موزه باغ به خاک سپرده شده است. موزه باغ نادری در خیابان شیرازی (دقیقا پشت حرم امام رضا) قرار دارد. بعد از زیارت می‌توانید از این باغ موزه دیدن کنید.

پارک کوهسنگی

پارک کوهسنگی مشهد

پارک کوهسنگی دومین پارک بزرگ شهر مشهد است. این پارک در کنار دو رشته‌کوه در جنوب غربی شهر قرار دارد. ساختمان موزه بزرگ خراسان نیز در این پارک قرار دارد و با الهام از معماری کاخ کلات نادر ساخته شده است. اینجا در گذشته روستایی بود که در نزدیکی مشهد قرار داشت. در سال ۱۳۴۰ شمسی، شهر مشهد گسترش یافت و این پارک به بدنه اصلی شهر متصل شد.  نکته جالبی که در مورد این پارک وجود دارد این است که شاه عباس در ۱۶ سالگی در این محل تاجگذاری کرده است.

برای کسب اطلاعات تکمیلی در مورد کوهسنگی مشهد، اینجا کلیک کنید.

پارک جنگلی و باغ وحش وکیل آباد

پارک جنگلی مشهد

باغ-وحش-مشهد

پارک جنگلی وکیل آباد در سال ۱۳۴۸ افتتاح شده است. در این پارک جنگلی زیبا انواع درختان و چند رودخانه وجود دارد و دارای طبیعت بسیار سرسبز و زیبا است. این پارک ۷۰ هکتار وسعت دارد. حسین ملک این زمین را برای استفاده عموم وقف کرده است. باغ وحش وکیل آباد نیز یکی از بخش‌های این پارک است که گونه‌های جانوری متعددی در آن نگهداری می‌شود. در این پارک جنگلی شهر بازی هم وجود دارد که می‌تواند برای کودکان بسیار جذاب باشد. پارک جنگلی وکیل آباد یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری مشهد است.

بازار رضا

بازار رضا مشهد

بازار رضای شهر مشهد در سال ۱۳۵۵ ساخته شده و امروزه یکی از اصلی‌ترین مراکز تجاری این شهر محسوب می‌شود. این بازار در نزدیکی حرم امام رضا واقع شده و اکثر زائرانی که به حرم می‌رود، معمولا هنگام رفت یا برگشت، سری هم به بازار رضا می‌زند. این بازار که در ۲ طبقه احداث شده، امروزه به یکی از جاهای دیدنی مشهد نیز تبدیل شده است؛ حتی اگر قصد خرید هم ندارید، برای تماشای حال و هوای سرزنده این بازار، سری به آن بزنید.برای اطلاعات تکمیلی اینجا کلیک کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد بازار رضا اینجا کلیک کنید.

خانه توکلی مشهد

خانه توکلی مشهد

خانه توکلی یکی از خانه‌های تاریخی شهر مشهد است؛ قدمت این بنا به دوران قاجار می‌رسد. خانه توکلی یکی از جاهای دیدنی مشهد برای تاریخ‌دوستان است. خانه توکلی در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است. کاشی‌کاری‌ها و آجرکاری‌های نفیس از ویژگی‌های معماری این بنا است. در نمای ساختمان کتیبه‌ای زیبا به کار رفته و ستون‌های آجری در کنار آن، زیبایی‌اش را دوچندان کرده است. اگر به خانه‌های تاریخی علاقه دارید، حتما سری به این خانه بزنید.

باغ ملی مشهد

باغ ملی مشهد

گفته می‌شود باغ ملی مشهد اولین پارک تفریحی این شهر است که در گذشته توسط یکی از قنات‌های مشهد به نام قنات رکن‌آباد آبیاری می‌شد. چنارهای قدیمی و انواع گونه‌های گیاهی و همچنین گلکاری‌های زیبا، جلوه خاصی به این باغ بخشیده است. از ویژگی‌های دیگر باغ ملی مشهد می‌توان به آب‌ نماها، درختان قدیمی بلند، تندیس‌هایی از مشاهیر علم، ادب و عرفان اشاره کرد.

مقبره خواجه ربیع

مقبره خواجه ربیع

خواجه ربیع از یاران امام علی (ع) بود؛ مقبره وی در مشهد، انتهای خیابان خواجه ربیع قرار دارد. بنای آرامگاه وی در دوران صفویه ساخته شده و به همین از نظر تاریخی نیز اهمیت زیادی دارد. این بنا در سال ۱۳۱۰ شمسی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. خواجه ربیع هم جزو اماکن مذهبی به‌شمار می‌رود و هم تاریخی؛ به همین دلیل یکی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری مشهد است.

كلیسای مسروپ مقدس

كلیسای مسروپ مقدس

تنها کلیسای ارامنه در شهر مشهد کلیسای مسروپ مقدس است. این کلیسا در دوران رضا شاه ساخته شده و شکلی شبیه به ذوزنقه دارد. مسروپ مقدس دارای دو گنبد مخروطی است. در وسط ساختمان گنبد بزرگی قرار دارد که بالای آن صلیبی آهنی نصب شده است.

جاهای دیدنی مشهد فقط در این موارد خلاصه نمی‌شود. از سایز جاذبه های گردشگری مشهد می‌توان به باغ گیاه‌شناسی، حمام مهدی قلی بیک، مسجد ۷۲ تن، چالیدره، طرقبه، آرامگاه پیرپالاندوز، گنبد سبز آرامگاه شیخ مومن استرآبادی، مدرسه علمیه عباسقلی‌ خان شاملو، موزه نان، پارک طبیعی هفت حوض (دره هفت حوض)، پارک علمی پروفسور بازیما، پارک آبی سرزمین موج‌های آبی، پارک آبی ایرانیان و … اشاره کرد.

گنبد خشتی مشهد را میشناسید؟اینجا کلیک کنید.

برای رزرو تور مشهد می‌توانید با همکاران ما  تماس بگیرید.

شماره های تماس جهت کسب اطلاعات  (واحد فروش) و رزرو تلفنی  :

33342777 041
33251388 041 

شماره‌های واتساپ همکاران ما:

بخش فروش:

00989359377719  آقای ناصر فائقی‌نیا

  00905525839798 خانم رهبری 

 مدیر بازاریابی:

00905345762335  خانم رهبر 

مدیریت:

00905523872335  علی فائقی‌نیا

دفتر ایران: تبریز، چهارراه منصور، مجتمع ایپک، جنب بانک صادرات ،ورودی دوم، واحد 102

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا