بهترین زمان سفر به استانبول

تور استانبول یکی از تورهای محبوب و پرطرفدار خارجی است. برای اینکه بهترین زمان را برای ارزانترین تور استانبول و سفر به این شهر دیدنی انتخاب کنید، این مطلب را دنبال کنید.

بهترین زمان سفر به استانبول یا از آوریل تا مه و یا از اواسط سپتامبر تا اواخر اکتبر است. وقتی روزها بلندتر هستند، هوا خشک‌تر و آفتابی‌تر است ولی مثل فصل‌های پیک تابستان، گرم و سوزان نیست. یکی از مزایای رزرو تور استانبول در این زمان این است که دمای هوا بین ۱۲ تا ۲۵ درجه است و گاهی بارش مختصر باران هم وجود دارد. در این ماه‌ها، از سیل جمعیت گردشگران خبری نیست و توریست‌های کمتری را می‌بینید. ارزانترین تور استانبول معمولا در این ماه‌ها برگزار می‌شود.

بهترین زمان برای سفر به استانبول ماه‌های آوریل، مه و اواسط سپتامبر تا اواخر اکتبر است. در ادامه، بهترین زمان سفر به استانبول را با توجه به قصدتان از سفر می‌بینید:

بهترین زمان سفر به استانبول با توجه به قصد سفر

شهر استانبول

بهترین زمان با آب‌وهوای مطلوب: از آوریل تا اکتبر

بهترین زمان برای ماه عسل: آوریل، مه و سپتامبر

بهترین زمان برای تفریحات شبانه: از مه تا سپتامبر

بهترین زمان برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها: برای این منظور از سفر در ماه‌های شلوغ مثل ژوئن، ژوئیه و اوت اجتناب کنید. در این ماه‌ها، نرخ هتل‌ها در بالاترین مقدار است. ارزان‌ترین فصل، زمستان است از دسامبر تا فوریه ولی هوای سرد باعث می‌شود که گردشگران زیاد برای سفر در این فصل، مشتاق نباشد. ارزانترین تور استانبول معمولا در این ماه‌ است.

بهترین زمان برای گشت‌وگذار: در ماه‌های تابستانی ژوئن، ژوئیه و اوت تعداد گردشگران اطراف جاذبه‌ها بسیار زیاد و اذیت‌کننده است و آب‌وهوای گرم و مرطوب هم شرایط را بدتر می‌کند. به همین دلیل، بهترین زمان، ماه‌های آوریل، مه و از اواسط سپتامبر تا اواخر اکتبر است. در ماه آوریل، کل شهر به خاطر فستیوال گل لاله، غرق در گل است.

بهترین زمان روز برای بازدید از جاذبه‌ها: مناسب‌ترین زمان برای بازدید از جاذبه‌های متعدد استانبول در فصل تابستان، خیلی زود بلافاصله بعد از باز شدن آن‌ها است یا خیلی دیر در اواخر روز. ولی در فصل زمستان، معمولا صف یا جمعیتی در طول روز مشاهده نمی‌شود؛ پس در این فصل هم می‌توانید ارزانترین تور استانبول رزرو کنید و هم به دور از جمعیت انبوه گردشگران، از جاهای دیدنی آن بازدید کنید. در فصل تابستان منتظر گرمای هوا، جمعیت زیاد و صف‌های طولانی در ورودی جاذبه‌ها باشید. روزهای آخر هفته (جمعه، شنبه و یکشنبه) معمولا شلوغ‌تر هستند ولی بیشتر جاذبه‌ها هم روزهای تعطیلی خود را دارند و ساعت کار آنها متغیر است. بنابراین قبل از بازدید، حتما ساعت کار آنها را بررسی کنید.

برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی استانبول، این مقاله را مطالعه کنید: جاهای دیدنی استانبول؛ دروازه ورود به اروپا

تنگه بسفر استانبول

بهترین زمان برای کروز تنگه بسفر: در سپتامبر، آب‌وهوا معمولا گرم است، جمعیت کم می‌شود و هنوز مسافران زمستانی نرسیده‌اند. ماه مه هم گزینه مناسب دیگر و زمانی ایده‌آل برای دیدن سه گونه از دلفین‌ها است که در تنگه زندگی می‌کنند. در هر صورت کروز در بسفر هر زمانی که باشد ارزش تجربه کردن دارد. تورهای کروز ممکن است در زمستان به خاطر شرایط آب‌وهوا کنسل شوند.

بهترین زمان برای خرید: استانبول یکی از مقصدهای محبوب برای خرید است و مجموعه‌ای از بهترین و باکیفیت‌ترین برندهای مشهور دنیا و برندهای محلی، محصولات خود را در این شهر عرضه می‌کنند. جشنواره خرید استانبول به مدت بیش از ۴۰ روز در ژوئن، ژوئیه و اوت ادامه دارد و در بازارها و مراکز خرید، تخفیف‌های زیادی ارائه می‌شود. البته جمعیت زیاد مردم در بازار بزرگ استانبول در این زمان از سال، فرصت چانه زدن را از شما می‌گیرد. این تخفیف‌ها در سراسر شهر از اواسط دسامبر تا اوایل ژانویه ادامه دارند.

بهترین زمان برای تفریحات آبی: با وجود اینکه بخش زیادی از شهر مشرف به تنگه بسفر و شاخ طلایی قرار دارد، ورزش‌های آبی در استانبول به قایق سواری محدود می‌شود که معمولا بعد از غروب رایج است. بادهای شدید باعث می‌شود که قایق‌سواری و حتی سفر کوتاه با فرابر هم، زیاد راحت نباشد. آب در تابستان از ژوئن تا اوت، در آرام‌ترین حالت خود قرار دارد.

فصل‌های مختلف سفر به استانبول

قلعه دختر استانبول

فصل شلوغ یا های‌سیزن (از ژوئن تا اوایل سپتامبر): در این زمان، جمعیت زیاد، آزاردهنده است به خصوص در نواحی قدیمی شهر جایی که خیابان‌ها باریک هستند و جاذبه‌های بیشتری وجود دارد. برای سفر در این فصل باید اقامتگاه خود را زودتر رزرو کنید و قیمت‌ها از دو هفته قبل و بعد از این دوره هم بسیار گران‌تر هستند. این ماه‌ها با تابستان هم‌زمان است وقتی رطوبت و دمای هوا بالا است و تعطیلات تابستانی مدارس در ترکیه است. با وجود این فصل خوبی برای خوردن یک وعده غذای لذیذ در رستوران غذای دریایی در کنار تنگه بسفر است یا خوردن قهوه ترکی در یک کافه در پیاده‌رو.

شولدر سیزن (از اواسط سپتامبر تا اواخر نوامبر، آوریل و مه): این دوره‌های زمانی خبری از تعطیلات مدارس و جمعیت زیاد نیست. بنابراین برای بازدید از استانبول مناسب است به خصوص در زمان برگزاری فستیوال لاله در ماه آوریل. البته در سپتامبر و اکتبر هم هنوز بعضی‌ مناطق شلوغ است ولی آب‌وهوا تا اواسط نوامبر، خنک و مطبوع است.

لو سیزن (فصل خلوت سال از دسامبر تا مارس): در این فصل منتظر تخفیف‌های قابل توجه در نرخ هتل‌ها باشید. تعداد گردشگران هم بسیار کاهش می‌یابد ولی ممکن است هوا خیلی سرد شود به خصوص در نزدیکی آب. برخی از کسب‌وکارهای توریستی مثلا کروزهای غذایی و تورهای روزانه به نواحی اطراف ممکن است یک ماه یا بیشتر، فعالیت خود را متوقف کنند. این زمان بهترین فرصت برای استفاده از ارزانترین تور استانبول است. هتل‌ها در زمان کریسمس و سال نو یعنی از ۲۰ سپتامبر تا ۵ ژانویه، شلوغ‌تر و گران‌تر می‌شوند.

آب و هوای استانبول

استانبول آب‌وهوای مدیترانه‌ای دارد که شامل تابستان های گرم و خشک و زمستان‌های سرد و مرطوب است و ماه های بین آن، آب‌وهوای متغیر دارد. به خاطر وسعت این شهر، آب‌وهوا در داخل شهر هم بسیار متغیر است.

رویدادها، تعطیلات و جشنواره‌ها در استانبول

رمضان در استانبول

زمان فستیوال‌های اسلامی هر سال تغییر می‌کند و مطابق با تقویم قمری تعیین می‌شود. این فستیوال‌ها روی زمان بازگشایی مساجد و همینطور غذا خوردن در طول روز در رستوران‌های فضای باز مثلا در ماه رمضان، تاثیر دارد. همچنین ساعت کار وسایل حمل‌ونقل عمومی و کسب‌وکارهای مختلف ممکن است تغییر کند. در تعطیلات رسمی، همه بانک‌ها و ادارات دولتی و برخی کسب‌وکارها تعطیل‌اند.

عید Şeker Bayrami یا همان عید فطر برای مدت سه روز در انتهای ماه رمضان برگزار می‌شود. اولین روز بعد از اتمام ماه رمضان، تعطیل رسمی است. مهم‌ترین جشن، Kurban Bayrami یا عید قربان است که در آن برای مدت ۴ روز، مسلمانان به یاد حضرت ابراهیم قربانی می‌کنند.

بهترین زمان سفر برای رزرو ارزانترین تور استانبول

با توجه به مطالبی که در این مقاله عنوان شد، شما می‌توانید ارزانترین تور استانبول را در فصل‌های کم‌گردشگر این شهر رزرو کنید. برای انتخاب تور استانبول حتما زمان مناسبی را برای سفرتان در نظر بگیرید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از دیدن جاذبه‌های این شهر لذت ببرید.

اگر فرصت سر زدن به آژانس را ندارید، می‌توانید برای رزرو ارزانترین تور استانبول با همکاران ما در شعبه تبریز تماس بگیرید.

منبع: santorinidave

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا