آغاز گردشگری فضایی چین با سفر به لایه استراتوسفر

 

یک کمپانی چینی قصد دارد تا برنامه ریزی برای سفر به لبه لایه استراتوسفر وسپس فرود با چتر نجات، برای گردشگران بازار تازه‌ای در صنعت گردشگری خود ایجاد کند.
به گزارش چاینا دیلی شرکت فناوری های فضایی چینJHY یا Space Vision اعلام کرده است که به زودی آزمایش تجهیزات فضایی خود را در ماه های آینده آغاز می کند و درمرحله بعدی کار ثبت نام از داوطلبان برای فرود با چترهای نجات این شرکت انجام خواهد شد.
تاکنون سه نفر نخست از داوطلبانی که برای شرکت دراین طرح اعلام آمادگی کرده‌اند که شامل یک کارآفرین، یک قهرمان چترنجات زن و یک مهندس هواپیما هستند. این داوطلبان با پوشیدن یک لباس ویژه وبا استفاده از بالون‌هایی با فناوری های برتر روز، تا لایه استراتوسفردرجو زمین بالا می روند و پیش از پرش از آن وبه منظور فرود امن به زمین از چتر نجات استفاده می‌کنند.
طبق همین گزارش هزینه مالی هر سفرفضایی با چتر نجات بالغ بر 77.000 دلار امریکا برای هر فرد برآورد شده است.
ارتفاع تعیین شده برای بالون‌ها دراین برنامه سفر فضایی هنوز فاش نشده است.
«جیانگ فنگ» بنیانگذار و مدیر شرکت فضایی Space Vision ابراز امیدواری کرده است که این طرح ماجراجویانه و سرمایه گذاری دراین بخش راه را برای فرصت‌های بهتر در گردشگری فضایی هموار کند.
او گفت:«امیدوارم که این تلاش‌ها با اجرای پرش با چتر نجات از فضا، به رشد تجارت داخلی در صنعت هوافضای چین کمک کند و به تدریج راهی رابرای سفر عموم مردم به فضا فراهم کند.»

به نقل از: خبرگزاری میراث فرهنگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا