امضای شیوه‌نامه اجرایی طرح همیار گردشگر

شیوه‌نامه اجرایی طرح «همیار گردشگر» توسط مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، و حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به امضا رسید.

به گزارش ایسنا، شیوه‌نامه اجرایی طرح «همیار گردشگر» مطابق تفاهم نامه امضا شده میان سازمان میراث فرهنگی و وزارت آموزش و پرورش به منظور فرهنگ‌سازی و عملیاتی کردن پاسداشت میراث ارزشمند فرهنگی، مذهبی، طبیعی و تاریخی و نیز افزایش سطح دانش آموزان و خانواده‌ها در زمینه سفر و همچنین حفاظت از آثار تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری به امضا معاون گردشکری سازمان و معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش رسید.

این طرح در مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری روز پنجم مهرماه، رونمایی و سپس در سراسر کشور به اجرا درمی‌آید.

در این شیوه‌نامه، مشخصه‌هایی از جمله «شناخت و حفظ میراث»، «شناساندن انواع میراث»، «تاثیرگذاری بومی و محلی برای گردشگری مسئولانه» و «میزبانی گردشگران داخلی و خارجی (گردشگرپذیری) به منظور دستیابی به اهداف مذکور طراحی شده است.
با تحقق شیوه‌نامه اجرایی طرح «همیار گردشگر» دستاوردهایی شامل «آموزش، اشاعه و گسترش فرهنگ گردشگری مسئولانه در بین دانش آموزان»، «تلاش برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های مردمی در توسعه گردشگری»، «آشنا نمودن نسل جوان و نوجوان با آثار تاریخی و فرهنگی و تمدن غنی اسلامی – ایرانی»، «افزایش سطح آگاهی دانش آموزان نسبت به مسائل گردشگری»، «توجه به بحث گردشگری به عنوان شاخص اصلی توسعه»، «تلاش همگانی برای ایجاد نشاط در بین دانش آموزان»، «تبلیغ، ترویج و اشاعه فرهنگ حفاظت از منابع فرهنگی و طبیعی در راستای گردشگری پایدار» و نیز «تربیت نسلی مسئولیت پذیر و مشارکت جو در امر گردشگری» قابل انتظار خواهد بود.

گستره این طرح، دوره‌های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم دختر و پسر (7 تا 17 سال) با محوریت ادارات کل آموزش و پرورش استان، شهرستان، اردوگاه‌ها و کانون‌های فرهنگی تربیتی را شامل خواهد شد.

به نقل از: سیری در ایران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا