امکان دسترسی مسافران به اینترنت در فرودگاه‌ها و هواپیما

وزیر راه و شهرسازی خواستار پیگیری دسترسی مسافران به اینترنت در فرودگاه‌ها و همچنین در داخل هواپیما هنگام پروازهای داخلی شد.

نخستین جلسه شورای‌عالی هواپیمایی در سال 95 به ریاست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با حضور علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، فرهاد پرورش مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی و سایر اعضای این شورا برگزار شد.

در این جلسه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به اهمیت دسترسی به اینترنت در فرودگاه‌ها اشاره کرد و گفت: این موضوع مهمی است که باید نسبت به رفع این کمبود با در نظر گرفتن مسائل امنیتی فضای سایبری اقدام شود.

وزیر راه و شهرسازی خواستار پیگیری دسترسی مسافران به اینترنت در فرودگاه‌ها و همچنین در داخل هواپیما هنگام پروازهای داخلی شد.

آخوندی همچنین به موضوع دسترسی مسافران به نشریات و روزنامه‌ها در فرودگاه‌ها به ویژه ‌فرودگاه‌های امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: این سوال مطرح است که چرا حتی یک کیوسک فروش روزنامه در فرودگاه بین‌المللی کشور وجود ندارد. ضرورت دارد این موضوع نیز در دستور کار قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی درباره فضای داخلی ترمینال مسافری فرودگا‌ه‌ها به ویژه فرودگاه‌های پرتردد گفت: فضای داخلی ترمینال باید در اختیار مسافران باشد بنابراین دفاتر اداری نمایندگی برخی ایرلاین‌ها در فضای ترمینال وجود داشته باشد و در صورت امکان بقیه از داخل ترمینال خارج شود.

وزیر راه و شهرسازی در بخشی از این جلسه با بیان اینکه از نظر اقتصادی، سیاسی و ترانزیت باید برای برقرای پروازهای مستقیم با کشورهای آسیای میانه مانند قرقیزستان، ترکمنستان و تاجیکستان برنامه‌ریزی شود گفت: قاعدتا ممکن است در ماه‌های اول این پروازها برای ایرلاین‌ها اقتصادی نباشد اما با گذر زمان و جذب بازار می‌توان راه‌اندازی این پروازها را اقتصادی کرد.

آخوندی گفت: حتی آمادگی داریم برای برقراری پروازهای مستقیم با کشورهایی که توجیه اقتصادی برای ایرلاین ندارد برای چندماه ابتدایی فعالیت آنها سیاست‌های تشویقی اعمال کنیم.

وی با بیان اینکه از جهات مختلف از جمله جذب توریست و جذب ترانزیت باید پروازهای مستقیم با کشورهای آسیای میانه را به عنوان یک استراتژیک پیگیری شود افزود: باید در این خصوص یک برنامه‌ریزی و گزارشی از آخرین اقدامات ارائه شود.

به نقل از: هبرگزاری میراث فرهنگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا