بازارچه های مرزی آذربایجان غربی با ترکیه افزایش می یابد

به گزارش بازار به نقل از استانداری آذربایجان غربی، نادر صادقی روز چهارشنبه در دیدار نجدت تاکوا رئیس اتاق بازرگانی استان وان ترکیه افزود: قصد داریم این بازارچه ها را در مناطق سرو ارومیه، سلماس و چالدران راه اندازی کنیم.

وی اضافه کرد: این امر در دیدار ۲ ماه پیش استاندار آذربایجان غربی با مدیر گمرکات ترکیه، مطرح شده که تحقق آن می تواند مبادلات تجاری استان های مرزی ایران و ترکیه را بیش از پیش افزایش دهد.

صادقی اظهار کرد: ما به صورت جدی پیگیر افزایش مبادلات تجاری زمینی، هوایی و تکمیل خطوط ریلی حوزه راه آهن آذربایجان‌غربی جهت تسهیل و روان‌سازی تعاملات اقتصادی با کشورهای همسایه هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به روابط اقتصادی و فرهنگی دیرینه ایران و ترکیه، افزود: با توجه به سیاست گذاری مبادلات تجاری ۳۰ میلیارد دلاری ایران و ترکیه، این استان می تواند نقش مهمی در ارتقای روابط تجاری دو کشور داشته باشد.

صادقی با یادآوری برنامه های اقتصادی آذربایجان غربی برای افزایش سطح روابط تجاری با ترکیه اظهار کرد: وجود سه پایانه مرزی مشترک با ترکیه، از اهمیت اقتصادی این کشور برای آذربایجان غربی حکایت دارد.

وی اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی سرو – ارومیه در مرز مشترک با ترکیه را یکی از اهداف توسعه ای دولت عنوان کرد و ادامه داد: ایجاد یک ناحیه صنعتی مشترک با ترکیه در منطقه سرو ارومیه، اجرای منطقه ویژه اقتصادی کوزه رش سلماس و افتتاح مجهزترین پایانه مرزی رازی خوی، نقش چشمگیری در گسترش همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه در آذربایجان غربی خواهد داشت.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع استان وان ترکیه نیز در این نشست با تاکید بر گسترش تعامل و همکاری مرزی مشترک بین ۲ کشور گفت: تشکیل بازارهای مشترک ایران و ترکیه، می تواند مبادلات اقتصادی بین مردم ۲ کشور به ویژه وان و آذربایجان‌غربی را افزایش دهد.

نجدت تاکوا همچنین با استقبال از پیشنهادات معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی برای افزایش تعاملات تجاری بین ۲ استان، افزود: هماهنگی های لازم با مسئولان،

تجار و سرمایه گذاران ترکیه برای بررسی ظرفیت های آذربایجان غربی و سرمایه گذاری در حوزه های مختلف این استان را انجام خواهم داد.

با تشکر از سایت خبرگزای تحلیل بازار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا