برگزاری دومین همایش نقش تبلیغات و فضای مجازی در اقتصاد گردشگری سرعین

دومین همایش علمی تخصصی نقش تبلیغات در اقتصاد گردشگری با محوریت فضای مجازی با حضور هتل داران و مسئولان شهرستان سرعین در سالن اجتماعات هتل رضوان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، مسئول نمایندگی اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرعین با بیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه شهر سرعین خاستگاه خیل عظیم گردشگران است می توان از فضای مجازی برای معرفی و شناساندن مطلوب جاذبه های گردشگری و جذب بیشتر مسافر بهره برد.

سید صادق حسینی نقش مهم تبلیغات در اقتصاد گردشگری دنیا را یادآور شد و افزود: درصورتی که فعالان گردشگری، شهر سرعین را به روش های سنتی گذشته به گردشگران معرفی و تبلیغ کنند، به تدریج توان رقابت با دیگر شهرهای توریستی را از دست خواهد داد و اثرات آن در کوتاه مدت آشکار خواهد شد.

وی به نقش فضای مجازی و شهر الکترونیک در صنعت گردشگری و نهادینه شدن آن در شهر توریستی سرعین اشاره و بیان کرد: متاسفانه کمتر از 10 درصد مسافران سرعین از رزرواسیون اینترنتی هتل استفاده می کنند که باید به طریقی نقش فضای مجازی را در این بخش پررنگ تر کرد.

این مقام مسئول در پایان برگزاری همایش علمی تخصصی نقش تبلیغات در اقتصاد گردشگری با محوریت فضای مجازی و معرفی “برنامه بفرمائید سرعین” را نشانه مثبتی در جهت مشارکت جمعی بخش خصوصی در حوزه تبلیغات عنوان کرد.

یکی از اساتید دانشگاه اردبیل به عنوان سخنران بعدی این همایش ضمن تشریح وضعیت رکود گردشگری سرعین، ادامه این روند را خطر جدی برای صنعت گردشگری استان عنوان کرد و گفت: تنها در صورت افزایش مشارکت جمعی بخش خصوصی در حوزه تبلیغات فضای مجازی می توان شاهد رشد صنعت گردشگری این شهر و به دنبال آن استان بود.

اسحق رسولی، بازاریابی را حلقه گمشده گردشگری سرعین و یکی از راهکارهای خروج سرعین از رکود توصیف و تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ رفتاری شایسته با گردشگران و استقبال و میزبانی مطلوب از آنان می تواند زمینه ساز ماندگاری طولانی مدت گردشگران در این شهر باشد.

در ادامه این همایش، امین مولاخواه مدیر مسئول کانون آگهی و تبلیغاتی آوای سرعین نیز از تولید سریال 10 قسمتی “بفرمایید سرعین” به مدت 10 دقیقه با حضور چهره های مطرح ملی و مجریان برتر کشور به منظور معرفی ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری سرزمین چشمه های بهشتی خبر داد که با اعلام آمادگی بخش خصوصی مبنی بر تهیه و پخش نخستین قسمت از این برنامه تا پایان خرداد ماه سال جاری روبه رو شد.

در پایان همایش علمی تخصصی نقش تبلیغات در اقتصاد گردشگری با محوریت فضای مجازی، از لوگوی برنامه “بفرمایید سرعین” رو نمایی شد.

 

سرعین1

 

منبع: سیری در ایران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا