حدس و گمان ها درباره صدای مرموز اقیانوس منجمد شمالی

اسکیموها و شکارچیان بومی یکی از مناطق دورافتاده در نوناووت کانادا به تازگی متوجه صدای عجیب، بوق مانند و زمزمه واری شده اند که از اعماق بستر اقیانوس منجمد شمالی شنیده می شود.

اسکیموها اولین گروهی بودند که به وجود این صدا پی بردند و نسبت به آن گلگی کردند زیرا به اعتقاد آنها این صدا باعث ترساندن آبزیانی می شود که معمولا شکار آن ها محسوب می شوند.

منطقه ای که این صداها از آن به گوش می رسد یکی از مناطق اصلی صید در فصل تابستان برای ماهیگیران به شمار می آید اما حالا وحشت ناشی از این صداهای غیرمتعارف موجی از نگرانی را برای آنها ایجاد کرده است.

مقامات محلی زمانی متوجه این موضوع شدند که افراد شاکی با یک برنامه رادیویی تماس گرفته و نسبت به این صدای مرموز ابراز ناراحتی کردند. پس از آن ارتش کانادا وارد عمل شده و تلاش کرد با ارسال هواپیماهای تجسسی منبع این صدا را بیابد.

با وجود اینکه هواپیماهای تجسسی این منطقه را با استفاده از حسگرهای چندگانه مورد بررسی دقیق قرار دادند، برای مثال برای 1.5 ساعت منطقه را مورد جستجوی صوتی قرار دادند، متوجه هیچ نوع ناهنجاری صوتی در این منطقه نشدند.

ارتش کانادا پس از اینکه نتوانست صدای مرموز و منبع آن را ردیابی کند عملیات را متوقف کرد و قصد تکرار آن را نیز ندارد. با این همه مقامات محلی نوناووت اعلام کرده اند که هنوز در حال بررسی این صدای مرموز هستند. به گفته مقامات واضح است که صدا از بستر دریا ایجاد می شود، و این احتمال وجود دارد که منبع صدا تجهیزات اکتشافی معدنی یکی از شرکت های اکتشاف معدن باشد.

اما این فرضیه نیز توسط تنها شرکت معدن کاوی که در این منطقه فعال است رد شد و علاوه بر این مقامات نیز اعلام کردند هیچ مجوزی برای فعالیت های نقشه برداری از آب یا بستر دریا به شرکتی داده نشده است.

احتمال دیگر دست داشتن گروه صلح سبز در ایجاد این صدای ناشناخته بود تا حیوانات را از چنگال شکارچیان فراری دهد که این گروه نیز چنین ادعایی را رد کرده است.

منبع:دنیای سفر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا