رایزنی برای برگزاری جشنواره سفرنامه نویسی بلاگرها در خراسان شمال

اولین جشنواره سفرنامه نویسی جزیره قشم دیروز همزمان با روز حلیج فارس به پایان رسید و به چهار وبلاگ نویس برتر جوایز ارزنده ای اهدا شد.

آرش نور آقایی یکی از داوران جشنواره و رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری همزمان شدن جشنواره سفرنامه نویسی قشم و روز خلیج فارس را به فال نیک گرفت و درباره اهمیت خلیج فارس گفت: بسیاری از محققان و پژوهشگران برای بررسی تغییر و تحول در آب های دنیا روی آب خلیج فارس مطالعه می کنند، چون که فکر می کنند تمام رویدادهای آبی دنیا رابطه مستقیمی با خلیج فارس دارد.

او همچنین درباره اهمیت استراتژیک، زیست محیطی و تاریخی خلیج فارس سخن گفت و تاکید کرد برگزاری چنین رویدادهایی با محوریت خلیج فارس و جزیره قشم، مردم ایران و دنیا را متوجه پر اهمیت بودن این منطقه خواهد کرد. نور آقایی همچنین برگزاری رویداد سفرنامه نویسی برای وبلاگنویسان را تلاش برای بازگشت وبلاگنویسی به جایگاه قبلی اش دانست و گفت: با شکل گیری شبکه های اجتماعی، وبلاگ‌نویسی جایگاه خود را از دست داده است. نورآقایی همچنین از وبلاگنویسان خواست تا با تشکیل انجمن بلاگرها از وبلاگنویسی در ایران حمایت کنند.

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری همچینین در گفت و گو با خبرنگار CHN با تاکید بر اهمیت نوشتن در عرصه هایی مثل گردشگری، گفت: من در عرصه گردشگری کار می کنم و میبینم برخی شرکت های خارجی به ایران می آیند و بلاگرها یا برخی افراد در شبکه های مجازی را برای معرفی به کشور خود می برند. این موضوع بسیار مهم است و نشان می دهد نوشتن هنوز تاثیرگذار است. من فکر می کردم یکی از ضعف های فرهنگ ایران ننوشتن و مستند نکردن است که حالا با برگزاری چنین رویداد هایی سعی می کنیم مستند نگاری و سفرنامه نویسی در عرصه گردشگری را بیشتر کنیم.

او تاکید با تاکید بر این که «وبلاگنویسی اهمیتش را از دست نداده» تصریح کرد: باید رویدادهای این چنینی زیاد برگزاری شود تا در فضای مجازی تولید محتوای مستند بیشتر شود. با برگزاری رویدادهایی مثل جشنواره سفرنامه نویسی قشم هم مردم به نوشتن تشویق می شوند و هم جاهایی مثل قشم بیشتر در موتورهای جستجو دیده می شوند.

نورآقایی همچنین از پیگیری های مقدماتی برای برگزاری جشنواره سفرنامه نویسی وبلاگ نویسان در خراسان شمالی خبر داد.

در ادامه این برنامه منصور ضابطیان یکی از داوران جشنواره سفرنامه نویسی قشم به نکات مهم در سفرنامه نویسی اشاره کرد و از وبلاگنویسان خواست برای دیده شدن سفرنامه هایشان وبلاگ‌ها را رها نکنند و آنها را به سمت کتاب شدن و انتشار ببرند تا نوشته هایشان ماندگاری بیشتری داشته باشد.

همچنین اسعد نقش بندیان از عکاسان مطرح کشور و یکی دیگر از داوران این جشنواره با بررسی کوتاهی از تاریخ عکاسی و روند همه گیر شدن آن، نکاتی را درباره عکاسی بهتر برای سفرنامه و وبلاگ مطرح کرد. او در این باره گفت: عکس یک ضرورت است. لحن نویسنده در سفرنامه مخصوص خودش است و گاهی لازم است که زیر نویس یک عکس اطلاعاتی درباره آن موضوع باشد.

در پایان این مراسم وبلاگ حسین عبدالهی نویسنده وبلاگ جهان گشت با کسب 91 امتیاز رتبه اول را کسب کرد. نفیسه حاجاتی نویسنده وبلاگ hajati.blogfa.com برای سفرنامه ای با عنوان « سلخ برهوت نیست!» به عنوان نفر دوم این جشنواره انتخاب شد. همچنین مجید عرفانیان نویسنده وبلاگ majiderfanian.com و مینا کامران با وبلاگ charkheha.blogfa.com بطور مشترک سوم شدند.

 

به نقل از:خبرگزاری میراث فرهنگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا