هتل آپارتمان ماهور مشهد

رزرو هتل آپارتمان ماهور مشهد با بهترین قیمت و کیفیت ارائه تور های مختلف برای این هتل با تخفیف در آژانس آراس سیر

مشهد

مشهد مرکز استان خراسان رضوی در شمال شرقی ایران واقع شده است. مشهد در دره رودخانه کشف رود در ارتفاع حدود 1000 متر واقع شده است. مشهد بخاطر اینکه محل شهادت علي ابن موسی الرضا، امام هشتم شيعیان می باشد، مشهد نام گرفته است. همچنین، مشهد مرکز تجارت با کشورهایی است که ایران را به شرق متصل می کند.

 دورنمای شهر مشهد
مشهد در دره بین دو کوه، دره رودخانه کشف واقع شده است. همانطور که با بسیاری از شهرهای واقع در دره های درهم و برهم، دسترسی به زیر کره آبخوان ها از طریق یک سری از کانال ها (qanāt) حفاری به سمت پایین به دامنه کوه ها. منطقه شهری به علت زلزله و فعالیت های لرزه ای در مناطق دور افتاده مانند قائن در سال 1997 و بم در سال 2008 نیز در مشهد ثبت شده است.
این شهر در شکل تقریبا دایره ای قرار دارد و ساختمان های مذهبی و بناهای تاریخی آن در مرکز قرار دارند و مسیرهایی به بیرون از حدود 12 محله، مانند مالیک آباد، ساجده، شهرک آزادی، کیه امام رضا و سیس آباد است. مشهد از دیگر شهرهای ایران که در آن یک حرم است متفاوت است – در این مورد، یکی از مکان های دفن الله الریاض، به جای بازار، مرکز زندگی شهری است. قبل از احیای منطقه حرم در اواسط دهه 1970، این مجتمع در واقع یک شهر درون یک شهر بود که تقریبا به شهر ممنوعه در پکن قبل از فروپاشی سلسله چینگ در سال 1911 شباهت داشت. مساجد، حیاط، مناطق برای بت (پناهگاه گرفتن)، سمینارها، کاروانسراها (بناها) و بازارها به طور جمعی هارم (محل مقدس) را تشکیل دادند.

در اواخر قرن بیست و یکم قرن بیستم، شهر به یک کلان شهر بزرگ تبدیل شد و دین همچنان نقش مهمی در توسعه آن ایفا کرد. مزرعه حرم بسیار وسیع بود، زمانی که یک پروژه بازسازی شهری درست قبل از انقلاب 1978-79 آغاز شد، بیش از سه چهارم زمین موجود، متعلق به حرم بود.

 

آب و هوای مشهد

مشهد دارای آب و هوای نیمه خشک است. زمستان سرد است، چشمه ها و ستون ها خفیف هستند و تابستان ها گرم هستند. دماهای پایین روزانه در ماه دسامبر و ژانویه حدود 25 تا 30 درجه فارنهایت (تقریبا -2 درجه سانتیگراد) در طی این ماهها به 45-50 درجه فارنهایت رسیدن (تقریبا 9 درجه سانتیگراد) را نشان می دهند. در فصل بهار، درجه حرارت می تواند از حداقل 35 تا 55 درجه فارنهایت (تقریبا 2 تا 13 درجه سانتیگراد) تا حدود 60 تا 80 درجه فارنهایت (تقریبا 16 تا 27 درجه سانتی گراد) باشد. جولای معمولا داغ ترین ماه، با پایین ترین حد حدود 65 درجه فارنهایت (تقریبا 18 درجه سانتیگراد) و اوج حدود 95 درجه فارنهایت (تقریبا 35 درجه سانتیگراد) است. رطوبت نسبی در ماه های تابستان حدود 30 درصد است، اما در ماه های زمستان می تواند تا 75 درصد افزایش یابد. بارش سالانه مشهد حدود 10 اینچ (حدود 250 میلی متر) باران، برف و برف، تقریبا متوسط ​​برای شهرهای ایران است.

مردم
مشهد یک شهر چند ملیتی است که شامل ساکنان آن، ایرانیان، بلوچها، داریس، هزارهجیتس، ترکمنها، ازبک ها، تاجیک ها، کردها و لور ها است. گروه های قومی غالب عبارتند از ایرانیان، ترکمن ها و کردها هستند. در طول اشغال شوروی افغانستان در سال های 1979-1989 و پس از حمله آمریكا به آن كشور در سال 2001، صدها هزار افغان به ایران، به ویژه خراسان و مشهد، فرار كردند تا از مناطق جنگی فرار كنند.

توسعه و تجارت

صنایع اصلی مشهد عبارتند از: گاز طبیعی و صنایع سبک صنعتی مانند پردازش مواد غذایی و تولید پارچه، فرش، دریچه، لوله، اتصالات، بخاری آب، کولرهای هوایی و سرامیک.

بازرگانی در مشهد بر محصولات کشاورزی و محصولات کشاورزی مانند میوه ها، آجیل و پشم تمرکز دارد. تجارت ایران با افغانستان، هند، پاکستان، چین و کشورهای آسیای میانه به طور فزاینده ای اهمیت می یابد و برخی از این تجارت ها از طریق مشهد، یکی از چند شهر بزرگ ایران که در نزدیکی مرز شرقی قرار دارند، هدایت می شوند. مشهد صادرات برق، گاز، مواد معدنی، دام، فیبر پنبه، زعفران، دانه، چغندرقند، سیمان و مواد ساختمانی را صادر می کند.

هتل آپارتمان ماهور در فاصله 15 دقیقه‌ای از حرم مطهر اما رضا(ع) قرار گرفته است. این هتل آپارتمان تمیز و شیک با قیمت مناسب و ارائه خدمات عالی پذیرای زائرین محترم است. هتل آپارتمان ماهور دارای 14 باب اتاق و 28 تخت جهت پذیرش مهمانان ارجمند است.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا