هتل ملل اصفهان

رزرو هتل ملل اصفهان با بهترین قیمت و کیفیت ارائه تور های مختلف برای این هتل سه ستاره تا 50 درصد تخفیف در آژانس آراس سیر

هتل ملل اصفهان بین سی و سه پل و پل فردوسی قرار دارد و از سال 81 فعال است. این هتل 7 طبقه نمای خوبی رو به اصفهان دارد و کادر مجربش همواره سعی کردند خدمات خوبی به مهمانان ارائه کنند. رستوران بام هتل ملل یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین امتیازات این هتل است. شما اگر در فصولی از سال که آب و هوای معتدل دارد به اصفهان سفر کنید، می‌توانید در رستوران بام هتل مللغذایتان را رو به شهر تاریخی اصفهان میل کنید و از منظره لذت ببرید. ارکینگ رایگان میباشد(با فضای محدود در روزهای شلوغ). سرویس اضافه به صورت کف خواب میباشد. کودکان زیر 7 سال در صورت یک نفر بودن رایگان و در غیر اینصورت نیم بها محاسبه میشود. قانون کنسلی : اعلام کنسلی تا کمتر از 24 ساعت مشمول پرداخت 50 % هزینه یک شب خواهد شد.

هتل دسترسی خوبی به سی و سه پل دارد که توضیح مختصر و کوتاهی راجب این جاذبه تاریخی داده میشود.

سی‌وسه‌پل یا پل الله‌وردی‌خان پلی است با ۳۳ دهانه، ۲۹۵ متر طول و ۱۴ متر عرض، که توسط الله‌وردی‌خان اوندیلادزه بر روی زاینده‌رود در شهر اصفهان و همزمان با حکومت شاه عباس صفوی ساخته شده و محل برگزاری مراسم جشن آب‌پاشان و همچنین مراسم خاج‌شویان ارامنهٔاصفهان در دورهٔ صفویه بوده‌است. اندیشهٔ بنای سی‌وسه‌پل در سال ۱۰۰۸ هجری قمری و در دوازدهمین سال سلطنت شاه عباس یکم به وجود آمد و در سال ۱۰۱۱ هجری قمری، الله‌وردی‌خان اوندیلادزه گرجی، سردار مشهور او مأمور اتمام ساختمان پل گردید. در سفرنامه‌های سیاحان اروپایی آن دوران؛ به برگزاری این جشن اشاره‌هایی شده‌است. در این جشن که در ۱۳ تیرماه هر سال برگزار می‌شد مردم با پاشیدن آب و گلاب روی یک‌دیگر در این مراسم شرکت می‌کرده‌اند. ارامنهٔ جلفای اصفهان هم مراسم خاج شویان خود را در محدوده همین پل برگزار می‌کرده‌اند. این پل یکی از شاه‌کارهای معماری و پل‌سازی ایران محسوب می‌شود و از زیبایی و عظمت منحصر به فردی برخودار است.

پرسی سایکس، سی‌وسه‌پل را یکی از پل‌های درجه اوّل جهان خواند، شاردن آن را شاه‌کار معماری و شگفت‌آفرین و دن گارسیا آن را از بهترین آثار معماری ایران خواند.و به قول لرد کرزن «انسان هیچ انتظار ندارد برای دیدن آنچه که روی هم رفته می‌توان آن را باشکوه‌ترین پل دنیا نامید، ناچار از مسافرت به ایران باشد». دن گارسیا در این باره می‌نویسد: «این پل نیز از بناهای الله‌وردی‌خان اوندیلادزه گرجی است و با این‌که دشمنان و حاسدانش می‌گویند این بنا با پول ساخته شده‌است، نمی‌توانند انکار کنند که بانی شخص اوست. اما باور عموم مردم این است که الله‌وردی‌خان پل را به خرج خود ساخته‌است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا