سازمان میراث فرهنگی، برترین دستگاه اجرایی کشور شناخته شد

در جشنواره شهید رجایی امسال، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توانست با کسب بیشترین امتیاز رتبه برتر عملکرد را در بین تمامی دستگاههای اجرایی کشور به خود اختصاص دهد.

مدیرکل دفتر عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات، در گفتگو با میراث آریا(chtn) افزود: هفته دولت و یاد و خاطره شهدای گرانقدر “رجایی و باهنر” را گرامی می داریم، خوشبختانه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توانست در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، براساس ارزیابی شاخص های عمومی و اختصاصی در بین دستگاههای اجرایی کشور موفق به کسب مقام برتر از سوی ریاست محترم جمهوری اسلامی شود، این موفقیت مایه مباهات و سرافرازی و مرهون تلاشهای خالصانه و دلسوزانه تمام مدیران و کارکنان سازمان و به ویژه ریاست سازمان و معاون رئیس جمهور است.

وی ادامه داد: جشنواره شهید رجایی و ستاد بزرگداشت هفته دولت در راستای تحقق اجرای مواد 81 و 82 قانون خدمات کشوری ، مبنی بر اینکه کلیه دستگاههای اجرایی، وزارتخانه ها و سازمانهای تحت نظر دولت (( قوه مجریه)) ملزم و موظف به ارائه گزارش جامعی از شاخص ها ی ارتقاء و عملکرد سالانه در سه گروه و محور اصلی (( تحول اداری؛ مدیریت عملکرد و فناوری اطلاعات )) درهمه سطوح ستادی و استانی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور هستند، برگزار شد .

خرازی ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با در نظر گرفتن میزان رشد و پیشرفت هر دستگاه در رسیدن به اهداف و برنامه های از پیش تعیین شده و همچنین میزان تحقق و دستیابی دستگاهها به اهداف و سیاست های برنامه سند چشم انداز توسعه کشور، مسئولیت جمع آوری آمار و اطلاعات فعالیت و ارزیابی عملکرد و رتبه بندی آنها را بر عهده داشته است.

وی ادامه داد: این شاخص های عملکرد همه بخشهای دستگاه های اجرایی اعم از ستادی و استانی و در دو سطح عمومی و تخصصی را شامل شده و مورد ارزیابی و تائید و امتیاز دهی از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور قرار گرفت، هریک از شاخص ها در سطوح عمومی و تخصصی این برنامه دارای 1000 امتیاز و در مجموع 2000 امتیاز را برای دستگاه اجرایی در بر داشته و بر اساس امتیازات اخذ شده توسط هر دستگاه اجرایی رتبه بندی صورت گرفته است.

خرازی تاکید کرد: در جشنواره امسال سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توانست با کسب بیشترین امتیاز رتبه برتر عملکرد را در بین تمامی دستگاههای اجرایی کشور به خود اختصاص دهد.

مدیرکل دفتر عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات تصریح کرد: در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سطوح و شاخص های عمومی عملکرد شامل فعالیتهای انجام گرفته در حوزه معاونت توسعه مدیریت سازمان و زیر مجموعه های آن در ستاد و استانهای کشور و در سطوح تخصصی شامل عملکرد معاونتهای صنایع دستی ؛ گردشگری ؛ میراث فرهنگی و معاونت سرمایه گذاری در بخشهای ستادی و استانی بوده است.

وی ادامه داد: همچنین هشت محور عمومی شامل مهندسی نقش و ساختار دولت ، توسعه دولت الکترونیک و هدفمند سازی اداری، خدمات عمومی در فضای رقابتی ، مدیریت سرمایه انسانی ، فناوری های مدیریتی ، صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری و نظارت و ارزیابی، در این جشنواره مورد ارزیابی قرار گرفت.

خرازی گفت: علاوه بر بررسی ها و دقت مضاعفی که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بر روی آمارها و اطلاعات ارائه شده از سوی دستگاههای اجرایی صورت می گیرد، مسئولیت ارائه امار و اطلاعات دقیق و مستند و منطبق با واقعیت بر عهده دستگاه اجرایی است.

لست سکند، این موفقیت ارزشمند را به سازمان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تبریک عرض می نماید.‎

منبع:میراث آریا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا