طرح حمایت از استادکاران صنایع دستی در انتظار تصویب نهایی مجلس

فریدون میرزالو مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی کشور دررابطه با طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی گفت: این طرح شامل 16 ماده است که در قالب آنها مشکلات و موانعی که فعالان و تولیدکنندگان صنایع دستی برای فعالیت موثر با آن مواجه هستند در نظر گرفته شده و با تصویب نهایی در مجلس شورای اسلامی و اجرایی شدن آن این مشکلات برطرف خواهد شد.

وی افزود: این طرح با حمایت کامل نمایندگان در کمیسیون های مختلف مجلس بررسی شده و در نهایت در کمیسیون صنایع و معادن نیز به تصویب اعضای این کمیسیون رسید و در روزهای آینده نیز برای تصویب نهایی به صحن علنی مجلس می رود.

میرزالو در خصوص ماده‌های این طرح نیز ادامه داد: برای مثال در این طرح بحث مجوزهای قانونی حوزه صنایع به طور کامل مورد توجه قرار گرفته و با تصویب آن اختیارات حقوقی و قانونی به این حوزه واگذار می شود. همچنین در بحث بیمه، این طرح شرایطی را فراهم می آورد تا سهم هنرمندان صنایع دستی از بیمه قالیبافان مشخص شود و به توان از آن با سهم برابر برای فعالان صنایع دستی استفاده کرد.

وی با اشاره بر بحث مالیات بر ارزش افزوده صنایع دستی نیز گفت: در این طرح همچنین موضوع مالیات بر ارزش افزوده نیز مورد توجه قرار گرفته و نرخ این مالیات بر ارزش افزوده کلیه تولیدات صنایع دستی داخلی با مبنای صفردرصد محاسبه می شود و این اتفاق بزرگ و ارزشمندی برای اقتصاد صنایع دستی به شمار می رود.

مدیرکل حمایت از تولید کشور یادآور شد: در این طرح پیش بینی شده به منظور حمایت، توسعه و ترویج صنایع دستی و تشویق و تکریم هنرمندان، پیشکسوتان و فعالان بخش صنایع دستی، صندوق توسعه صنایع دستی ایران زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تشکیل می شود.

وی در پایان با ابراز امیدواری از اینکه با حمایت نمایندگان محترم مجلس در صحن علنی این طرح به تصویب برسد، گفت: این طرح پس از جلسات متعدد در کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی و بحث و تبادل نظر فراوان به مرحله نهایی رسیده است که امیدواریم با حمایت قاطع نمایندگان شریف مردم در مجلس و تبدیل آن به قانونی محکم، قدمی در حمایت از فعالان و استادکاران صنایع دستی کشورمان برداشته شود.

به نقل از :خبرگزاری میراث فرهنگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا