عمان سریع‌ترین رشد گردشگری درخاورمیانه را دارد

به گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری- WTTC- عمان ازنظر سرعت رشد گردشگری برای تنوع بخشیدن به اقتصاد بهترین عملکرد را درخاورمیانه دارد.

طبق همین گزارش عمان  تا ده سال آینده بیش از 3 میلیون و 300 هزار گردشگر خارجی جذب می کند.
این گزارش حاکی از آن است که صنعت گردشگری عمان با توجه به مجموع سهم گردشگری وسفر در تولید ناخالص داخلی این کشور سریع‌ترین رشد را درکل منطقه خاورمیانه داشته و درصورت ادامه این روند تا سال 2026 نزدیک به 3 میلیون و 500 هزار گردشگر از کشورهای دیگر جذب می‌کند.
طبق همین گزارش با توجه به این که سهم مجموع گردشگری در تولید ناخالص داخلی عمان از مرز5.7 درصد درسال 2015 گذشته انتظار می‌رود که تا ده سال دیگر این میزان به 6 درصد برسد.
درزمینه پیش بینی نرخ رشد 6 درصدی عمان در صدر جدول رشد گردشگری منطقه خاورمیانه جای گرفته است درحالی که قطر و کویت به ترتیب با 5.9 و 5.6 درصد رشد از نظر سهم این صنعت درتولید ناخالص داخلی در ردیف‌های بعدی جای دارند. امارات متحده عربی با نرخ رشد 4.4 درصد پیش بینی شده درمکان 6 این جدول جای گرفته است.
دراین بررسی‌ها سهم کل بخش سفر و گردشگری شامل طیف وسیع‌تری از خدمات معمول دراین بخش است که ازمحدوده سرمایه‌گذاری و زنجیره تامین خدمات و تسهیلات و نیز درآمد بدست آمده از تمام بخش‌های وابسته می‌گذرد.
با توجه به سهم مستقیم بخش سفر و گردشگری در تولید ناخالص عمان با نرخ رشد 6.6 درصد، گردشگری دومین صنعت مهم دراقتصاد این کشور محسوب می‌شود و از این نظر کویت دررتبه بعدی جای دارد.
سهم مستقیم بخش سفر و گردشگری نشانگر فعالیت‌های اقتصادی ایجاد شده توسط صنایع وابسته همانند هتل‌ها ،و آژانس‌های مسافرتی ، ایرلاین‌ها و دیگربخش‌ها درخدمات حمل و نقل مسافران، همچنین رستوران‌ها و صنایع وابسته به سرگرمی و تفریح
ومانند آن است.
WTTC دراین گزارش پیش بینی کرده است که تا پایان 2016 این کشور شاهد افزایش اشتغال در بخش گردشگری و هتلداری به میزان 5.1 درصد باشد.
کشور عمان از میان 10 کشور منطقه از نظر سهم گردشگری در تولید اشتغال با 5.7 درصد در سال 2015 رتبه 10 را دارد درمقایسه با امارات که مکان پنجم این جدول بیش از 9.6 درصد از کل بازار اشتغال آن وابسته به صنعت گردشگری است، جایگاه بالایی ندارد.
استراتژی گردشگری عمان تا سال 2040 طبق آنچه که ازسوی وزارت گردشگری مشخص شده جذب 5 میلیون بازدید کننده بین‌المللی تا سال 2040 و 6 درصد افزایش سهم اینک  بخش در تولید ناخالص داخلی است. این کشور سال گذشته 2.4 میلیون گردشگر خارجی داشت.

به نقل از خبرگزاری میراث فرهنگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا