مهارتهای مهم که هر گردشگر باید داشته باشد

همه می توانند چند کلمه از یک زبان خارجی را یاد بگیرند ولی گردشگران حرفه ای آنهایی هستند که می توانند توانایی های خاصی را بیامورند که سفر را همه جا برای آن ها آسان تر کند.
در این مقاله مهارتهای ضروری را به شما نشان می دهیم که به سفرهای خارجی شما کمک می کنند و همه آنها را می توانید در خانه تمرین کنید.

خواندن نقشه

در عصری که GPS همه جا وجود دارد، هنوز هم خواندن نقشه به درد می خورد – به خصوص برای جاهایی که شبکه تلفن وجود ندارد. نقشه یک ابزار مهم در کوهنوردی و سفرهای جاده ای است. مهارت های جهت یابی خود را با یک قطب نمای قدیمی افزایش دهید. همچنین می توانید قبل از سفر به جایی نقشه آن را مطالعه کنید تا با مکان های جدید بیشتر آشنا باشید.

چانه زدن

چانه زدن یک هنر است. همچنین مهارتی است که اگر نمی خواهید تمام قیمت را پرداخت کنید باید بلد باشید. بازارهای خیابانی جای خیلی خوبی برای تمرین کردن است: از قیمت پائین شروع کنید و اگر فروشنده سر حرف خود ماند شروع به رفتن کنید.
چانه زدن برای رزرو هتل نیز خیلی به درد می خورد. سعی کنید رزرو را تلفنی انجام دهید چون وقتی رو در رو نیستید اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت. از دست دادن شما به عنوان یک مشتری پشت تلفن خیلی راحت تر از زمانی است که در هتل هستید پس به شما معامله بهتری پیشنهاد می شود. حتی اگر نتوانید سر قیمت به توافق برسید می توانید امتیازهایی مثل صبحانه یا پارکینگ به دست آورید.

صحبت با غریبه ها

در دوران کودکی یاد می گیریم که با غریبه ها صحبت نکنیم. اما در جاده یا زمانی که گم شده اید یک غریبه به شما کمک می کند که بهترین رستوران ها، مغازه های محلی و جاذبه های معروف را بیابید و در مسیر درست قرار بگیرید.
می توانید با مغازه دار ها و کارمندهای هتل شروع کنید (حتی اگر در جای خاصی اقامت ندارید!). مهم نیست کجا باشید این افراد معمولا همیشه چند زبان بلدند.

پنچرگیری

اطلاعات عمومی در مورد ماشین همیشه مفید است، اما توانایی پنچرگیری به خصوص وقتی سفر جاده ای در پیش دارید، می تواند شما را از زحمت زیادی نجات دهد.
یاد بگیرید چگونه ماشین را بالا ببرید و چرخ را جدا کنید. اگر چرخ ماشین شما قفل می شود، باید حتما جای کلید آن را بدانید درغیر این صورت دیگران نیر نمی توانند به شما کمک کنند. همچنین روشن کردن ماشین بدون سوئیچ و پارک دوبل هم می تواند به شما بسیار کمک کند.

تبدیل واحد ها

دنیا مدام با تبدیل کیلومتر و لیتر و سلسیوس به مایل و گالون و فارنهایت سر و کار دارد. این تبدیل ها به شما کمک می کند مکان مناسب خود را بهتر پیدا کنید و زیاد از حد خرج نکنید.
1000 کرون سوئد، 1000 ین ژاپن و 1000 دلار آمریکا رقم های بسیار متفاوتی هستند. شما باید بتوانید حساب کنید یک وعده غذا، بلیت قطار یا یک خرید کوچک به پول خودتان چقدر می شود. البته همه این کارها را با موبایلتان هم می توانید حساب کنید اما بهتر است یاد بگیرید.
همچنین بهتر است ساعت گوشی تان را روی فرمت 24 ساعته بگذارید تا به این فرمت هنگام خواندن ساعت های قطار و هواپیما عادت داشته باشید.

یاد گرفتن زبان محلی

اینکه زبانی به جز انگلیسی بلد باشید عالی است ولی گردشگران حرفه ای این کار را نمی کنند در عوض جمله های اصلی را یاد می گیرند که هرجا بروند به دردشان می خورد. به جای اینکه از کسی بپرسید “انگلیسی بلدید؟” سعی کنید چیزهای به زبان محلی بگویید. محلی ها از تلاش شما خوششان می آید و ارزش بیشتری برای شما قائل می شوند.
برنامه هایی مثل Duolingo به شما کمک می کنند نکات اصلی را یاد بگیرید مثل سلام و احوالپرسی، اعداد یا سفارش دادن در رستوران. همچنین سایت هایی مثل Google translate هم بسیار مفید هستند.

کمک های اولیه

یاد گرفتن کمک های اولیه چه تنها سفر کنید چه با دیگران بسیار مفید است. مخصوصا اگر بتوانید CPR و هیملیچ را روی خودتان یا دیگران انجام دهید. بهتر است یک کلاس کمک های اولیه بگذرانید تا با آخرین روش ها آشنایی داشته باشید. همچنین مهارت های عمومی مثل شنا کردن، توقف خونریزی، دفاع شخصی یا برطرف کردن شوک می تواند بسیار مفید باشد.

به نقل از لست سکند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا