نخستین مجموعه گردشگری هوایی کشور در یزد راه اندازی می شود

یزد- ایرنا – معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد گفت: با سرمایه گذاری بخش خصوصی بزودی نخستین مجموعه گردشگری هوایی کشور در این استان راه اندازی می شود.
محمدرضا نصیری روز یکشنبه در گفت و با خبرنگار ایرنا افزود: با پیگیری های به عمل آمده و تسهیل شرایط سرمایه گذاری در بخش گردشگری نخستین مجموعه گردشگری هوایی (بالن هوایی‏)‎ در فضایی به وسعت 25 هزار متر مربع در محدوده شمال شهر یزد ساخته خواهد شد.
معاون میراث فرهنگی استان یزد با بیان اینکه مقدمات این طرح از سال ‎1‎3‎9‎1 آغاز شده بود اضافه کرد: دومین ایستگاه در شهرستان تفت و بام این شهر مد نظر قرار گرفته و در ادامه نیز در حال شناسایی ایستگاه سوم هستیم که بزودی مکان آن اعلام خواهد شد.
این مسئول با اشاره به اینکه برای اجرایی شدن این طرح مبلغ پنج میلیارد ریال سرمایه گذاری شده خاطرنشان کرد: طرح یاد شده که در فاز اول با دو دستگاه بالن منحصر به فرد در استان آغاز به کار خواهد کرد تاکنون در کشور اجرا نشده و امید می رود با اجرای آن تحول عظیمی در بخش گردشگری استان ایجاد شود.
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی یزد خاطرنشان کرد: مراحل واگذاری زمین و خرید لوازم مورد نیاز آغاز شده و امیدواریم با تکمیل مراحل کار ، فعالیت این مجموعه از فصل پاییز آغاز شود.
طرح پرواز با بالن تا پیش از این در برخی استانها اجرا شده اما تاکنون به عنوان یک طرح گردشگری و در قالب یک مجموعه گردشگری مطرح نشده بود.
یزد به عنوان دومین شهر تاریخی و نخستین شهر خشتی جهان و یکی اضلاع مثلث گردشگری در کنار اصفهان و فارس در مرکز ایران مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است.
براساس آمار در طول سه سال گذشته گردشگری بطور میانگین، سالانه شاهد رشد 80 درصدی حضور گردشگران خارجی در این استان بوده ایم و در واقع حدود سه برابر و در برخی از فصول سال تا پنج برابر و همین امر نیازمند تقویت زیرساخت ها و افزایش اماکن اقامتی و هتل هاست.
این استان 2270 هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.

منبع: سیری در ایران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا