نقش محوری زنان در گردشگری جزیره «هنگام»

زنان جزیره «هنگام» در شهرستان قشم نقش مهمی در اقتصاد محلی دارند و در واقع آفرینندگان اصلی صنایع دستی این سرزمین هستند. «رودوزی»، «گلابتون دوزی»، «شَک بافی»، «زری بافی» و تولیدات متفاوت دریایی و جواهرسازی که از صنایع دستی این جزیره است، همه توسط این زنان بافته و تهیه می‌شود. این صنایع دستی بیشتر در بازارچه بومی جزیره «هنگام» که در کنار اسکله واقع است و مهم ترین محل بازدید و خرید اقلام صنایع دستی وغذاهای محلی برای گردشگران به حساب می‌آید، عرضه می‌شود.

«عبدالرضا دشتی زاده» رئیس اداره توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در گفت و گو با ایران، با بیان این مطلب که زنان کوشای جزیره «هنگام» بخش اعظم مدیریت بازارچه بومی را بر عهده دارند و انواع غذاهای دریایی، سمبوسه ماهی، قهوه محلی و در کنار آن «نقش حنا» را در این بازار تهیه و انجام می‌دهند، افزود: زنان نقش مهمی در اقتصاد محلی این جزیره دارند تا جایی که به تنهایی با قایق‌های خود به دریا می‌روند و ماهیگیری نیز می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حضور زنان جزیره «هنگام» در حوزه گردشگری نیازمند برنامه آموزشی مشخصی است، تصریح کرد: به همین منظور اخیراً یک دوره آموزشی یک روزه در خصوص اصول اولیه بازاریابی و نحوه برخورد با گردشگران به‌وسیله اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم و همکاری دهیاری و شورای منطقه برگزار شد که 30 بانوی فعال حوزه گردشگری در این دوره شرکت داشتند. گردشگری در جزیره «هنگام» به یک نیاز مهم اقتصادی منطقه تبدیل شده است.

به نقل از : خبرگزاری میراث فرهنگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا