هیات ایرانی برای دور دوم مذاکرات حج 95 امروز به عربستان می رود

سعید اوحدی  اظهار امیدواری کرد که با توجه به تغییرات به وجود آمده در وزارت حج عربستان در صورت قبول راهکارهای پیشنهادی هیات ایرانی، مشکلات اعزام حج 95 مرتفع شود.

وی خاطرنشان کرد که اعزام هیات ایرانی با دعوت رسمی وزارت حج عربستان انجام می شود .

رئیس سازمان حج و زیارت به ایرنا گفت: با وجود اینکه صدور ویزا در داخل کشور اقدامی مثبت است اما 11 مورد دیگر اعلام شده به وزارت حج عربستان نیز باید در متن تفاهم نامه قید شود.

اوحدی خاطر نشان کرد:20 راهکار در نشست قبلی از سوی هیات ایرانی به مسئولان حج عربستان مبنی بر حفظ امنیت، کرامت و عزت زائران کشورمان ارایه شد.

وی با بیان اینکه مسئولان حج عربستان، زائران ایرانی را بهترین و منظم ترین زائران جهان اسلام می دانند،‌ اظهار کرد: ارائه خدمات کنسولی به زائران ایرانی که حق مسلم هر زائری است از دیگر مواردی است که باید در تفاهم نامه قید شود.

وی با بیان تغییرات به وجود آمده در وزارت حج عربستان تاکید کرد: امیدوار به تغییر نگرش مسئولان حج عربستان در این امور هستیم زیرا این آخرین فرصت برای حج 95 است.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه تضمین حقوق زائران از الزامات هیات ایرانی است، گفت:‌ نخستین نشست دور دوم هیات ایرانی با مسئولان حج عربستان فردا چهارشنبه در جده برگزار خواهد شد.

به نقل از:: خبرگزاری میراث فرهنگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا