پتانسیل کلیبر به عنوان مرکز اکوتوریسم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی شهرستان کلیبر، این منطقه را از نظر پتانسیل اکوتوریسم منحصر به فرد عنوان کرد.

به گزارش قانون به نقل ازایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، مرتضی آبدار اظهار کرد: با توجه به موقعیت استثنایی کلیبر در برخورداری از جنگل‌های ارسباران، کوهستانی بودن منطقه و وجود جاذبه‌های طبیعی بیشمار، این منطقه قابلیت تبدیل شدن به یکی از مراکز اصلی اکوتوریسم کشور را دارد.

وی افزود: با توجه به اهمیت منطقه کلیبر و دعوت فرماندار، نخستین اولویت خود را حضور در شهرستان کلیبر قرار داده‌ام، چرا که بر این باورم گردشگری شهرستان کلیبر می‌تواند با همکاری مردم، مدیران و مسئولین آن به جایگاه شایسته ای دست یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی، تعامل بین دستگاه‌ها را یکی از عوامل مهم جذب سرمایه گذاران برای ایجاد زیرساخت‌ها دانست و گفت: باید با تسهیل شرایط، اعتماد سرمایه گذاران را جلب کنیم و پروژه‌های ارزشمندی مانند تله کابین را به سرانجام برسانیم.

وی بیان کرد: با توجه به محدودیت های مالی موجود، توسعه گردشگری و زیرساخت‌های آن با حضور مردم و سرمایه گذاران میسر خواهد بود و برای این منظور فرهنگ سازی در حوزه گردشگری و آماده سازی جامعه میزبان را در دستور کار قرار خواهیم داد.

آبدار اظهار کرد: با توجه به در جریان بودن پرونده ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران، در هر سه حوزه کاری اداره کل برنامه‌های ویژه‌ای داریم.

منبع: سیری در ایران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا