پوکت تایلند کجاست ؟

پوکت یکی از مقاصد گردشگری زیبای تابلند است که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پوکت تایلند و جاذبه‌های آن، با آراس سیر همراه شوید.

پوکت تایلند یکی از مقصدهای گردشگری محبوب برای سفرهای خارجی است. اگر برای اولین بار است که قصد دارید با تور تایلند به این جزیره دیدنی سفر کنید احتمالا غیر از تصاویر زیبایی که در اینستاگرام از این منطقه دیدنی تماشا کرده‌اید، چیز زیادی در مورد آن نمی‌دانید. جزیره پوکت یک بهشت استوایی جذاب در تایلند است. جنگل‌های گرمسیری، سواحل دیدنی با درختان نخل و آب‌های زمردین، تنها گوشه کوچکی از جذابیت‌های پوکت برای گردشگران سراسر دنیا است. بهترین تفریحات توریستی و ورزش‌های آبی در پوکت وجود دارد و اقامتگاه های لوکس و ریزورت‌های تفریحی فراوانی در پوکت منتظر حضور گردشگران است. در ادامه حقایقی در مورد پوکت تایلند را می‌خوانید که شما را بیشتر با این جزیره توریستی آشنا می‌کند.

حقایقی در مورد پوکت

شهر پوکت تایلند

  • جمعیت: ۴۱۰۲۱۱ نفر
  • تعداد سواحل: ۴۰
  • شهر اصلی: شهر پوکت
  • ساحل اصلی: ساحل پاتونگ
  • فرودگاه: فرودگاه بین‌المللی پوکت
  • فصل شلوغ گردشگری: از نوامبر تا آوریل

درباره پوکت

ساحل پوکت تایلند

پوکت هم یک جزیره و هم یک استان در تایلند است. پوکت در واقع بزرگترین استان و جزیره این کشور است و وسعتی برابر با سنگاپور دارد یعنی ۵۳۹ کیلومترمربع. پوکت در سواحل جنوب غربی تایلند در دریای آندامان واقع شده است و با پلی به نام پل ساراسین به زمین اصلی متصل شده است. پول رایج در پوکت، بات تایلند است و برق آن ۲۲۰ ولت است. بیشتر جمعیت پوکت را بودایی‌ها تشکیل می‌دهند. پوکت یک فرودگاه بین‌المللی دارد که بیشتر در اختیار هواپیمایی‌های تای ایرویز، ایر اسیا و ناک ایر است.

نام و تاریخچه پوکت

شهر پوکت تایلند

نام اصلی پوکت Jungceylon بود که نام یک مرکز خرید بزرگ هم هست. شهر اصلی این جزیره قبل از اینکه شهر پوکت نام بگیرد، تالانگ بود و فاصله زیادی از فرودگاه نداشت. مهم‌ترین منبع درآمد در این منطقه، گردشگری است ولی استخراج معادن قلع از قرن شانزدهم باعث شده که نام پوکت در نقشه دنیا دیده شود.

یک موزه کامل به نام Kathu Mining در یک مکان دوردست در پوکت به سابقه اکتشاف قلع در این منطقه اختصاص یافته است. لاتکس، آناناس، ماهی یخ زده، بادام هندی و روغن پالم از دیگر منابع مهم درآمد در پوکت هستند.

پوکت، جزیره‌ای با چهل ساحل

ساحل پوکت تایلند

زیباترین سواحل شنی پوکت در سواحل غربی قرار دارند که محبوب‌ترین سواحل پوکت هم به شمار می‌روند از جمله ساحل پاتونگ، کارون، کاتا، کامالا و بانگاتو. البته در مناطق شمالی جزیره هم چندین ساحل آرام وجود دارد از جمله نایتون، مایخائو و ساحل هاد سای. سواحل شرقی در قسمت‌های شمالی غالبا پوشیده از مانگرو است و در قسمت‌های جنوبی، صخره‌ای است غیر از چند ساحل مخفی از جمله ساحل آئو یان. سواحل شرقی چشم‌اندازهای زیبایی از جزایر اطراف هم دارد.

شهرهای اصلی پوکت

شهر پوکت تایلند

شهر اصلی جزیره پوکت شهر پوکت نام دارد. مرکز این شهر، Thalang Road نام دارد و به خاطر بناهای قدیمی با معماری پرتغالی و عمارت‌های تاریخی، به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. از بناهای دیدنی و مهم مرکز شهر می‌توان به موزه Baan Chinpracha و موزه تای هوا اشاره کرد. رستوران فیل آبی هم یکی از عمارت‌های بازسازی شده و جذاب مرکز شهر است. دومین شهر بزرگ پوکت، پاتونگ بیچ نام دارد که دائما در حال رشد و بزرگ‌تر شدن است.

فصل‌ها در پوکت

در پوکت غالبا دو فصل وجود دارد: یکی «های سیزن» یا فصل شلوغ گردشگری که از دسامبر تا ژوئن است و دیگری فصل خلوت که از ژوئن تا نوامبر است. فصل پیک هم از دسامبر تا ژانویه است.

رویدادها و فستیوال‌ها در پوکت

در پوکت فستیوال‌های متعددی برپا می‌شود که علاقه‌مندان زیادی از سراسر دنیا دارد. فستیوال گیاهخواری پوکت از روز اول تا روز نهم در نهمین ماه تقویم چینی (اکتبر) برگزار می‌شود. فستیوال Songkran در ماه آوریل برگزار می‌شود و موقعیتی عالی برای تفریح و یک روز تمام آب‌بازی است. فستیوال Loy Krathong در زمان ماه کامل دوازدهمین ماه در تقویم قمری سنتی تایلندی (نوامبر) برگزار می‌شود. در این مراسم ، برگ، عود و گل را روی آب‌ها شناور می‌کنند. فستیوال پوکت قدیم، انتهای ماه ژانویه و سال نوی چینی از دیگر مراسم و فستیوال‌های جذابی است که در پوکت برگزار می‌شود و مورد توجه گردشگران قرار دارد.

جاذبه‌های نمادین پوکت

ساحل پوکت تایلند

مهم‌ترین و مشهورترین جاذبه دیدنی در پوکت، تندیس بزرگ بودا است که چشم‌اندازهای زیبایی از Kata و Chalong دارد. معبد Wat Chalong پربازدیدترین معبد در پوکت است. دماغه Promthep Cape در جنوبی‌ترین نقطه جزیره واقع شده است و آن را به خاطر چشم‌اندازهای بی‌نظیری که از غروب آفتاب دارد می‌شناسند. بنای یادبود Heroine Monument در مسیر فرودگاه واقع شده  و یادبودی از دو خواهری است که در سال ۱۷۸۵ اهالی برمه را شکست دادند. چندین فیلم سینمایی در پوکت فیلمبرداری شده است که لوکیشن‌های آنها عبارت است از جزیره جیمز باند در خلیج Phang Nga، هتل On On در شهر پوکت که در فیلم ساحل به نمایش درآمده  و Baan Chinpracha که در فیلم بهشت و زمین به نمایش درآمده است.

غذاهای تایلندی در پوکت

 Tom Yum Koong غذای تایلندی

غذاهای تایلندی در سراسر دنیا مشهور هستند و امتحان کردن رستوران‌های محلی، بخش مهمی از تجربیات جذاب گردشگران در سفر به پوکت است. غذاهای مخصوص منطقه پوکت معولا پرادویه‌تر از سایر مناطق تایلند است. از محبوب‌ترین غذاهای پوکت می‌توان به Tom Yum Koong اشاره کرد که سوپ میگوی ترش و پرادویه است. Tom Ka Kai سوپ مرغی است که با شیر نارگیل تهیه می‌شود و Som Tam نوعی سالاد تهیه شده از پاپایای سبز است. Hor Mok یا موس ماهی، Kuay Tiew یا سوپ نودل و پد تای از دیگر غذاهای محبوب تایلندی است که در پوکت می‌توانید آنها را امتحان کنید. اگر نمی‌توانید غذاهای پرادویه بخورید فقط کافی است که به پیشخدمت رستوران بگویید Mai Pet یعنی بدون ادویه. مهم‌تر از همه اینکه پوکت به خاطر غذاهای دریایی لذیذش شهرت دارد.

دیدنی‌های اطراف پوکت

Koh Panyi پوکت تایلند

صخره‌های سنگ آهکی و شگفت‌انگیز Phang Nga Bay و جزیره مشهور و زیبای جیمز باند در ۷۵ کیلومتری از شمال شرقی پوکت قرار دارند. روستای Koh Panyi هم روستایی است که تماما روی چوب ساخته شده است. جزایر فی فی در ۴۶ کیلومتری از جنوب غربی پوکت واقع شده‌اند  و جزایر سیمیلان هم در ۱۲۰ کیلومتری از غرب پوکت قرار دارد. Khao Lak حدود ۴۰ کیلومتر از ساحل شرقی فاصله دارد و کرابی با ماشین در ۱۵۰ کیلومتری از ساحل شرقی قرار گرفته است.

تور پوکت و تور تایلند فرصتی عالی برای سفر به این جزیره دیدنی و لذت بردن از این جاذبه‌ها است.

برای رزرو انواع تور تایلند می‌توانید با همکاران ما تماس بگیرید. علاوه بر این می‌توانید پکیج تورها را در کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرام ما به آدرس @arasseir مشاهده کنید.

منبع: phuket101

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا