۵ مکان دیدنی ممنوعه، که باید دیده شوند

در این کره ی خاکی همیشه نقاطی شگفت آور برای کشف شدن وجود دارد ولی این مکان ها همیشه در دسترس نیستند. اگر از روحیه ی ماجراجویانه ی بالایی برخوردار هستید، مسلما رویای شما رسیدن به این نقاط ممنوعه و طی کردن مسیرهای خطرناک و پرچالش است. در این میان ۵ مکان دیدنی ممنوعه را برای شما انتخاب کرده ایم :

۱.منطقه ۵۱، نوادا

 

 

یکی از مهم‌ترین مناطق ممنوعه پایگاه نیروی هوایی ادوارز امریکا است، که به منطقه ۵۱ مشهور است. تا مدت‌ها تصور می‌شد که این منطقه راز آمیز محلی برای آزمایش هواپیماها و سلاح‌های جنگی است درحالی‌که شایعات چیز دیگری می‌گویند: دولت امریکا در این منطقه بقایای فضاپیماها و سلاح‌های آدم فضایی‌ها ازجمله فضاپیمای که شایعه شده است در روزرول نیومکزیکو فرود آمده است، موردمطالعه و آزمایش قرار می‌دهد.باوجوداینکه این منطقه یکی از محل‌های مورد علاقه توریست‌ها است، از آن به‌طور سخت‌گیرانه‌ای محافظت می‌شود و دسترسی به آن فقط برای افسران ارشد امکان‌پذیر است. مرز هوایی این منطقه هم جز مناطق ممنوعه است و شایعه شده است که از این منطقه با سلاح‌های جنگی و ضد هوایی محافظت می‌شود

 

 

۲.غار لاسکوس (Lascaux)، فرانسه

 

شگفت‌انگیزترین مکانی که نمی‌توانید از آن دیدن کنید. این مجموعه از غارها که در شمال غربی فرانسه واقع‌شده‌اند حاوی نقاشی‌هایی از دوران پارینه‌سنگی هستند.نقش و نگارهای روی دیواره غار بیش از ۱۷۰۰۰ سال قدمت دارد و اکثرا از حیوانات عظیم‌الجثه ای‌ است که کاوش‌های فسیلی حضور آن‌ها در این مناطق را تائید کرده است. این غار جز میراث فرهنگی جهانی است. با این‌حال غار از سال ۲۰۰۸ به بعد به‌طور کامل به علت شیوع قارچ‌ها بسته شد. و فقط چند روز در ماه گروهی از محققان برای مطالعه نقاشی‌ها اجازه ورود به این منطقه را دارند.

 

۳.آرامگاه کین شی هانگ، چین

 

 

 

آرامگاه اولین امپراتور چین، شی هانگ که سال ۲۱۰ قبل از میلاد درگذشت ، زیر یک تپه در مرکز چین مدفون است.مجموعه مدفون شامل شبکه‌ای پیچیده از تونل‌های زیرزمینی است این تونل‌ها پر از وسایلی است که پادشاه در زندگی پس از مرگ به آن‌ها احتیاج دارد که شامل ارتش، خانواده، کارمندان، اسب، و کارکنان و..است که جملگی از جنس سفال هستند.این مجموعه به ارتش سفالین معروف است.از زمان کشف این مجموعه تاکنون۲۰۰۰ سرباز سفالین منحصربه‌فرد یافت شده است.کارشناسان بر این باورند که این تعداد تا ۸۰۰۰ هم قابل‌افزایش است.دولت چین حفاری‌ها را به‌منظور احترام به سنت باستانی خاک‌سپاری ممنوع کرده است.هرچند همین مقدار از ارتش کشف‌شده در معرض دید عموم قرارگرفته است اما بیم آن می‌رود که ارتش سفالین تا ابد کشف نشده باقی بماند

 

۴.مقبره بزرگ آیز ، ژاپن

این مقبره در شهر اوجی تاچی ژاپن قرار دارد.این مجموعه که از دو مقبره اصلی و ۱۲۵ مقبره فرعی تشکیل‌شده به الهه اماترسوا-امیکانی پیشکش شده است. محل بنا متعلق به قرن سوم است اما خود مقبره و بناها هر ۲۰ سال یک‌بار تخریب و بازسازی می‌شود. این کار نشأت‌گرفته از اعتقاد خاص شینتوها به مرگ و تجدید حیات است. آخرین بار در سال ۲۰۱۳ بناها بازسازی شدند.یکی از مقبره‌های اصلی متعلق به ” آینه مقدس” (از دارائی‌های خانواده سلطنتی) است که یاتا نو کاگامی نامیده می‌شود. بیرون از بنا جز سقف بعضی از مقبره‌ها و چند درخت چیزی پیدا نیست. دسترسی به این مکان فقط برای کشیش اعظم و کشیش جز خاندان سلطنتی مجاز است.

۵.جزیره مارها (Snake Island)، برزیل

Ilha da Queimada Grande، که به جزیره مارها شناخته شده، در فاصله ۳۲ کیلومتری ساحل سائوپائولو در برزیل واقع است. این جزیره محل زندگی یکی از گونه‌های کشنده مار به نام افعی طلایی است. زهر این مار گوشت تن را آب می‌کند.بیش از ۴۰۰۰ افعی طلایی در این جزیره زندگی می‌کند. به‌طوری‌که در هر ۵ کیلومتر مربع، یک مار دیده می‌شود. دولت برزیل بازدید از این جزیره را برای عموم ممنوع کرده است جز سالی یک‌بار آن‌هم برای دانشمندانی که روی مارها مطالعه می‌کنند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا