آب و هوای شهر وان ترکیه چگونه است؟

 کسانی که دوست دارند به شهر وان ترکیه سفر کنند، می‌خواهند بدانند که آب و هوای وان ترکیه چگونه است؟ و بهترین زمان سفر به وان چه زمانی است؟ شهر وان ترکیه در نزدیکی سواحل شرقی دریاچه وان واقع شده است. این دریاچه در بین اهالی منطقه با نام دریای وان هم شناخته می‌شود. دریاچه وان، بزرگترین دریاچه در ترکیه است و در ارتفاع ۱۶۴۰ متری از سطح دریا قرار دارد. اطراف این دریاچه را کوه‌های بلند احاطه کرده است به همین دلیل آب و هوای وان ترکیه اقلیم شدید قاره‌ای دارد.

اهمیت تاریخی وان

شهر وان ترکیه

شهر وان از نظر تاریخی بسیار اهمیت دارد، زیرا مرکز امپراتوری اورارتو و پادشاهی ارامنه بوده است. این شهر بعدها به تصرف امپراتوری بیزانس، سلجوقیان و بعد عثمانیان درآمد. این شهر قدیمی که در نزدیکی ساحل واقع شده و در مسیر جاده ابریشم قرار دارد، بین سال‌های ۱۹۱۵ تا ۱۹۲۰ در جنگ‌ها ویران شده است. شهر جدید فعلی در ۵ کیلومتری از شرق شهر قدیمی ساخته شده است. شهر جدید هم یک بار در سال ۲۰۱۱ بر اثر زمین‌لرزه‌ای ویران شد.

زبان مردم وان

 

شهر وان ترکیه

مردم شهر وان غالبا به زبان کردی حرف می‌زنند و زبان ملی یعنی ترکی هم بسیار رایج است. مردم این شهر به خصوص نسل جوان، با انگلیسی پایه هم آشنایی دارند،البته این روز ها به علت مسافرت زیاد ایرانی، اهالی وان به خصوص مغازه دارها به زبان فارسی نیز آشنایی دارند.

مسافران زیادی دوست دارند قبل از سفر به این شهر، بدانند آب و هوای وان ترکیه چطور است تا بهترین زمان برای سفر را انتخاب کنند.

هتل های وان ترکیه را بشناسید.

آب و هوای وان ترکیه

ارتفاع وان ترکیه در ۱۶۸۹ متری از سطح دریا قرار دارد. آب و هوای وان ترکیه سرد و معتدل است. در شهر وان، در زمستان، بارش باران بیشتر از تابستان است. میانگین سالانه دمای هوا در وان ۸٫۹ درجه سانتیگراد است. میزان بارش باران در وان ترکیه حدودا ۴۰۹ میلی‌متر در سال است.

میانگین بارش:

آب و هوای وان

 

خشک‌ترین ماه سال در وان ماه اوت است. در ماه اوت در وان به طور میانگین ۴ میلی‌متر باران می‌بارد. بیشترین میزان بارندگی در این شهر در ماه آوریل است و میانگین بارش باران در این ماه به ۵۹ میلیمتر می‌رسد. ماه ژوئیه با میانگین دمای ۲۱٫۲ درجه سلسیوس، گرم‌ترین ماه سال است. ماه ژانویه کمترین دمای میانگین را در طول سال دارد و میانگین دمای آن به منفی ۳٫۷ درجه می‌رسد.

میزان بارش باران در وان بین خشک‌ترین ماه سال و مرطوب‌ترین ماه سال، اختلاف ۵۵ میلی‌متری دارد. در طول سال، میانگین دمای هوا هم تغییرات ۲۴٫۹ درجه‌ای دارد.

بهترین زمان سفر به وان با توجه به آب و هوا وان

جزیره آکدامار شهر وان

در ادامه چند واقعیت در مورد آب و هوای وان ترکیه و میانگین دما و بارندگی را خواهید دید که به شما کمک می‌کند تا بهترین زمان مسافرت به وان را با توجه به آب و هوای وان در نظر بگیرید:

  • در ماه‌های ژوئن و سپتامبر بیشترین احتمال وجود دارد که آب‌وهوای خوب را تجربه کنید. در این ماه‌ها، میانگین دمای هوا بسیار مطبوع و بین ۲۰ تا ۲۵ درجه است.
  • شهر وان دارای دوره‌های آب و هوای خشک در ماه‌های ژوئیه، اوت و سپتامبر است.
  • گرم‌ترین ماه سال ژوئیه با میانگین دمای ۲۷ درجه است.
  • سردترین ماه سال ژانویه با میانگین دمای ۱ درجه است.
  • آوریل مرطوب‌ترین ماه سال است. اگر علاقه‌ای به بارندگی ندارید باید از سفر به شهر وان ترکیه در ماه آوریل اجتناب کنید. در عوض، ژوئیه خشک‌ترین ماه سال در وان ترکیه است.

دیدنی‌های وان ترکیه

جاهای دیدنی وان ، قلعه وان

 یکی از مقصدهای گردشگری جذاب ترکیه، وان ترکیه است که جاذبه‌های متنوعی دارد. از آثار تاریخی گرفته تا زیبایی‌های طبیعی. در واقع هر آنچه که از یک سفر به‌یادماندنی انتظار دارید در وان پیدا می‌شود.در ادامه دیدنیهای وان خدمت شما ارائه میشود.

اسکله وان

در اسکله وان، رستوران‌ها و چایخانه‌هایی دوست‌داشتنی با فضایی گرم و دلنشین منتظر حضور شما هستند. در ریزورت‌های توریستی این منطقه می‌توانید به سواحل زیبایی دسترسی پیدا کنید که هم برای کمپینگ و هم برای شنا مناسب است. اسکله در فصل بهار و تابستان بسیار دیدنی هست و هم آب و هوای وان در این زمان د اسکله بسیاز مطلوب است.

دریاچه وان

 

دریاچه وان ترکیه

دریاچه وان یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های توریستی این شهر است و یکی از بهترین مکان های خوش آب و هوای وان ترکیه است. این دریاچه بزرگترین دریاچه در ترکیه است. اطراف این دریاچه را کوه‌ها احاطه کرده‌اند. کوه Süphan با ارتفاع ۴۰۵۸ متر در طرف شمال غربی دریاچه قرار دارد و کوهستان İhtiyar Şahap در جنوب منطقه واقع شده است. در سفر به وان ترکیه می‌توانید به اطراف این دریاچه سر بزنید و از سایت‌های باستانی اورارتویی دیدن کنید.

 

جزیره آکدامار:

 

جزیره آکدامار، تور وان ترکیه

برخی از جزایری که در دریاچه وان واقع شده‌اند، دارای صومعه و کلیسا هستند. جزیره Akdamar یکی از این جزیره‌ها است که در ۴۱ کیلومتری از جنوب غربی وان قرار دارد. این جزیره با قایق از ساحل نیم ساعت فاصله دارد. در این جزیره یک کلیسای قرن دهمی به نام کلیسای Akdamar واقع شده است که دیوارهای سنگی آن با تصاویری از کتاب مقدس تزیین شده است. این کلیسا یک بار در سال میزبان مراسم مذهبی است و اکنون به عنوان موزه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کلیسا:

می‌توانید به جزیره Çarpanak هم سر بزنید و از کلیسای قرن دوازدهمی آن که به موزه تبدیل شده، دیدن کنید. بهترین زمان بازدید از جزیره و دریاچه وان بر اساس آب و هوای وان ترکیه، فصل بهار است. البته اگر طرفدار مسافرت در فصل زمستان و در زمان برف هستید، باید بگوییم که کلیسا و دریاچه وان در زیر برف هم بسیار دیدنی است. شما ضمن بازدید میتوانید عکس های زیبایی نیز بگیرید.

آبشار مرادیه

مکان های دیدنی وان ، آبشار مرادیه
آبشار مرادیه یکی از مهم‌ترین زیبایی‌های طبیعی وان با چشم‌اندازی باشکوه پذیرای بازدیدکنندگان خود است.

 

اگر از دوستداران جاذبه‌های طبیعی هستید می‌توانید از یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی و جغرافیایی منطقه که در اطراف دریاچه قرار دارد دیدن کنید و این جاذبه، آبشار مرادیه است. آبشار مرادیه در ۸۸ کیلومتری از شهر وان قرار دارد که میتوانید در فصل های بهار و تابستان و اوایل پاییز از این آبشار دیدن کنید. آب و هوای وان در این ایام در سمت آبشار، بسیار معتدل و دلچسب هست. همچنین میتوانید عکس های بسیار جذاب بگیرید و اوقات خوشی را در کنار خانواده سپری کنید.

تور وان یکی از تورهای محبوب خارجی برای سفر به ترکیه است. اگر از علاقه‌مندان به جاذبه‌های طبیعی هستید و دوست دارید در سفر از تعدادی بنای تاریخی زیبا هم دیدن کنید و در عین حال هزینه کمی برای سفر خارجی بپردازید، تور وان را برای سفر خارجی انتخاب کنید. وان ترکیه یکی از شهرهای گردشگری محبوب است که جاذبه‌های متعددی دارد.

تور وان را از آژانس آراس سیر تبریز، مجری مستقیم تور وان از تبریز رزرو کنید.

شماره‌های واتساپ همکاران ما در شعب وان و تبریز:

بخش فروش:

09359377719  ناصر فائقی‌نیا

09931110386 امیر فائقی نیا

09146176089 خانم رهبر

مدیریت:

09141096089  علی فائقی‌نیا

آدرس شعب آراس‌سیر در تبریز و وان جهت رزرو حضوری:

دفتر ایران: تبریز، چهارراه منصور،مجتمع ایپک، ورودی دو، واحد 102

دفتر ترکیه: وان، شرّفیه محله سی،  انقلاب سُکاک 1

 

 

منبع: climate-data، wikitravel، goturkey

 

2 دیدگاه دربارهٔ «آب و هوای شهر وان ترکیه چگونه است؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا