اروپا به عنوان مقصدی ناامن در بایکوت گردشگران ثروتمند چینی

همزمان با افزایش تهدیدهای تروریستی و ترس وتردید گردشگران، مقصدهای برتر گردشگری اروپا که زمانی برای مسافران ثروتمند چینی آمیزه‌ای جذاب از انواع فرهنگ‌ها، هنر، آشپزی ، آثار تاریخی و مراکز خرید بود، به انتهای جدول مقصدهای محبوب گردشگری سقوط کرده است.
به گزارش اکسپرس،چاپ بریتانیا حملات تروریستی اخیر در نیس و آلمان و پیش از آن در بروکسل و پاریس سبب ایجاد این نگرانی شده است که مبادا در سفر به اروپا خود قربانیان حملات بعدی باشند.
بسیاری از مقصدهای برتر درکشورهای اروپایی به ویژه پس از حمله یک پناهجوی افغانی به گردشگران که چند گردشگر اهل هنگ کنگ نیز درمیان قربانیان بوده‌اند، از نظر بسیاری از گردشگران چینی رسما مبدل به مناطق ممنوعه برای سفر شده است.
طبق همین گزارش از زمان وقوع این حوادث بسیاری از چینی‌ها در شبکه‌های اجتماعی به بحث و گفتگو دراین باره پرداخته‌اند که آیا سفر به اروپا امن است یا خیر.
کی ایو ژوکسی» یک کاربر شبکه اجتماعی Weibo که نسخه چینی از توییتر است، نوشته:«از هنگامی که پناهندگان به اروپا وارد شده‌اند، احساس می‌کنیم جریان تروریسم در اروپا دیگر متوقف نخواهد شد.»
او درجایی دیگر نیز آورده است که فرانسه و آلمان براثر فعالیت‌های تروریستی آینده از بدنه اروپا جدا خواهند شد!
«شیو شیا اولی» مدیر بازاریابی آژانس گردشگری China CYTS Tours می‌گوید:«پس از حملات تروریستی اخیر به نیس در مراسم روز ملی فرانسه گردشگران چینی نه تنها نیس بلکه فرانسه را از فهرست سفر تعطیلات خود حذف کرده‌اند.»
او می افزاید:«این رویدادهای غیر منتظره سبب افزایش بی ثباتی و ناامنی‌ها شده که درواقع همانند سرطان برای صنعت گردشگری تلقی می‌شوند.»
به گفته او تا پیش از حملات تروریستی پاریس در ژانویه و نیز نوامبر سال گذشته مهم‌ترین نگرانی وسوالی که از سوی گردشگران چینی مطرح می‌شد این بود که چه طور درجریان سفر به اروپا به ویژه فرانسه ، از شر دزدان و جیب برها از خود مراقبت کنند، درحالی که اکنون همه می‌خواهند بدانند که آیا سفر به فرانسه امن است؟ و آیا بهتر نیست که برنامه سفرخود را به پاریس لغو کنند؟!
علاوه بر کشورهای عضو اتحادیه اروپا ترکیه نیز از جمله مقصدهایی است که از سوی گردشگران چینی مورد رد قرار گرفته است. کمپانی‌های مسافرتی چینی پس از 22 جولای و کودتای نافرجام اخیر، تمامی هزینه دریافت شده را برای سفر به ترکیه به مسافران خود که ناگزیر به لغو سفر شده اند، بازپس داده‌اند.

به نقل از: خبرگزاری میراث فرهنگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا