بیم و امید برای احیای گردشگری تونس

به گزارش رویترز وزیر گردشگری تونس «سلما علومی ریکیک» با اعلام این مطلب از رهبران کشورهای اروپایی خواست تا در حمایت از دموکراسی جوان تونس، هشدارهای امنیتی را برای سفر به تونس لغو کنند. او گفت که انتشاراین بیانیه‌های هشدار آمیز مانع مهمی برسر سفر به کشورهای افریقای شمالی شده است،

وزیر گردشگری تونس یادآور شد که با بررسی میزان رزرو درشرکت های هوایی علایم مثبتی مشاهده می‌شود که حاکی از آغاز بهبود در صنعت تقریبا راکد گردشگری تونس است. او اظهار امیدواری کرد که با راه اندازی تورهای ویژه جراحی زیبایی و پلاستیک تعداد سفر گردشگران درمانی به تونس افزایش یابد.

او گفت:«هدف ما آن است که همانند سال گذشته دست کم 5.5 میلیون گردشگر را به کشور جذب کنیم. درحال حاضر برخی رزروهای زود هنگام صورت گرفته که نشانه خوبی است و قطعا با ادامه ثبات و گسترش فضای امن درکشور این رزروها افزایش هم خواهد یافت.»

این درحالی است که تعداد گردشگران خارجی که سال گذشته به تونس سفر کردند 5.5 میلیون نفر بود .
تونس در سال گذشته درپی تعلیق برنامه سفر چند شرکت تورگردانی اروپایی و تعلیق عملیات اپراتورهای گشت دریایی شاهد کمترین میزان گردشگر در ده سال گذشته بوده است. درنتیجه بروز ناامنی‌ها و لغو سفر شرکت ها و گردشگران اروپایی درآمد گردشگری تونس در سال گذشته با 35 درصد کاهش مواجه شد. میزان درآمد این کشور از محل صنعت گردشگری در سال گذشته تنها 1.5 میلیارد دلار بود.

 

به نقل از : خبرگزاری میراث فرهنگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا