توسعه موزه ملی در محیط اطراف یکی از اولویت‌های موزه ملی است

معاون میراث فرهنگی کشور:
محمد حسن طالبیان: برای معاونت میراث فرهنگی و موزه ملی ایران دو موضوع دارای اولویت است. نخست آنکه توسعه موزه در درون که با پشتکار دکتر نوکنده و همکاران شان به خوبی انجام می شود و دیگری توسعه موزه در محیط اطراف است.
خبرگزاری میراث فرهنگی – میراث فرهنگی – روز گذشته مراسم «پروژه رویایی کاوش در صدها محوطه باستانی در انبار موزه ملی ایران» در سالن همایش های موزه ملی ایران برگزار شد.
«محمد حسن طالبیان» معاون میراث فرهنگی کشور ضمن ابراز خشنودی از ساماندهی انبار موزه ملی ایران اعلام کرد: دسته بندی و مرتب کردن اشیاء موزه ملی ایران اتفاق بسیار خوب و اقدام بسیار بزرگ و ارزنده ای است.
او با اشاره به اینکه در دو سال گذشته مخازن موزه ملی ایران به طور مداوم درحال ساماندهی هستند افزود: از دو سال گذشته تاکنون مخازن موزه ملی ایران با دقت درحال ساماندهی هستند و علاوه بر ساماندهی در سایت ها و محوطه‌ها، کاوش در مخازن هم از اهمیت بالایی برخوردار است.
به گفته معاون میراث فرهنگی کشور، اطلاعات بیش از صدها سایت باستانی در مخازن موزه نگهداری می شود و توسعه کمی و کیفی موزه‌ها نشان دهنده توسعه فرهنگی کشور است.
طالبیان اما با تاکید بر اینکه ممکن است اشیاء بسیاری در مخازن موزه وجود داشته باشد ولی هیچ گزارشی از آن موجود نباشد ادامه داد: ساماندهی اشیاء از این جهت دارای اهمیت است که اطلاعات تمام اشیایی که در موزه وجود دارد تهیه می شود.
او گفت: موزه محلی برای پژوهش است و پیش از آن لازم است که اشیاء طبقه بندی شوند.
معاون میراث فرهنگی کشور با اشاره به اینکه موزه ملی ایران باید برای موزه‌های کشور الگو باشد گفت: برای معاونت میراث فرهنگی و موزه ملی ایران دو موضوع دارای اولویت است. نخست آنکه توسعه موزه در درون که با پشتکار دکتر نوکنده و همکاران شان به خوبی انجام می شود و دیگری توسعه موزه در محیط اطراف است.
طالبیان تاکید کرد: درحال حاضر موزه ملی ایران آینده روشنی دارد و لازم است بحث آموزش نیز در کنار رشد و ارتقاء موزه‌ها انجام بگیرد. به طوری که آموزش به نسل جوان که باعث ماندگاری علم می شود و اطلاع رسانی و معرفی فعالیت های انجام شده که کار مستندسازان است از اهمیت فراوانی برخوردار است. موضوعاتی که در موزه ملی ایران در حال پیگیری و انجام است.

به نقل از:خبرگزاری میراث فرهنگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا