جلب اعتماد کاربران به گردشگری الکترونیکی

سعیده علیزاده، مدیر سایت «گردالی» با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: کاستی‌های موجود در زیر ساخت‌های گسترش گردشگری الکترونیک همانند ضریب نفوذ اندک و سرعت پایین اینترنت یا ضعف در ارتباطات زبانی به دلیل سواد محدود زبان انگلیسی ما در این مقوله اثرگذاراست، اما نه تا آن حد که تنها عامل مؤثر شناخته شود، زیرا تجربه نشان داده مهم‌ترین مسأله در روابط بشری، ایجاد امنیت و اعتماد متقابل است. در حالی که سایت‌ها و شبکه‌های مجازی و حتی صفحات شخصی فعال در این زمینه، بندرت توانسته اند در جلب اعتماد کاربران موفق باشند. البته در مقابل، برخی دیگر از فعالان با اندک امکانات و حتی دانش و فناوری روز توانسته اند کاربران بی‌شماری را جلب کنند، زیرا بخوبی دریافته‌اند که توقعات مردم چیست و چه موضوعاتی را می‌پسندند.
وی ادامه داد: از دیگر عوامل قابل توجه، نبود نظارت بر خدمات سایت‌های گردشگری الکترونیکی است، به طوری که در موارد متعددی دیده‌ایم گردشگر خارجی از طریق این سایت‌ها به رزرو هتل پرداخته، اما با ورود به ایران این خدمات برایش فراهم نشده و سرگردان شده است. همچنین دانش و سواد بسیاری از فعالان گردشگری در این زمینه محدود است، چنانکه با مراجعه به سایت‌های گوناگون می‌توان دید که اطلاعات این مراکز و مؤسسه‌ها ماه‌ها به‌روز نشده است.
این فعال حوزه گردشگری الکترونیکی اضافه کرد: نبود رقابت بین سایت‌ها وصفحات فعال در این زمینه، موجب رکود و رخوت این حوزه شده که از دلایل آن نیز فعالیت محدود و انگشت شمار افراد و ضعف در تولید محتوا و ارایه آن است. علیزاده همچنین تأکید کرد: به طور کلی گردشگری الکترونیکی ما بی نصیب از چالش‌های متداول گردشگری کشورمان نیست که اصلی ترین آن ناآگاهی عمومی و غفلت از جایگاه مهم گردشگری در نظام اقتصادی و اجتماعی کشور است.

منبع: سیری در ایران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا