دیدنی های باکو

باکو، یکی از پرجمعیت ترین شهرهای کشور آذربایجان و همچنین پایتخت این کشور است. شهر باکو در باور مردم به معنای باد کوبه یعنی جایی که باد زیاد می وزد تلقی می گردد. بعد از کشف اولین میدان نفتی جهان در باکو، این شهر به شدت شهرت یافت به همین دلیل مراکز و خیابان های مهمی در دوران شوروی سابق باکو ساخته شده است، این بناهای تاریخی هم اکنون جزء جاذبه های گردشگری شهر باکو به شمار می رود و همچنین میراث فرهنگی و معماری ملی و اسلامی این کشور هستند.

در سفر به کشورهای خارجی، اطلاعاتی هستند که دانستنشان از قبل ضروری است و باید آمادگیشان را داشته باشید. در ضمن باید بگوییم که چنانچه زمان کافی دارید پیشنهاد می کنیم چند کلمه ای ترکی یاد بگیرید که در این سفر حسابی بکارتان خواهد آمد. اطلاعات ضروری پایتخت کشور آذربایجان به شرح زیر هستند:

زبان رسمی: ترکی آذربایجانی

واحد پول: منات (AZN)، هر منات در تاریخ ۲۱ بهمن ۹۶ ۲۸۵۰ تومان بوده است.

نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت/ ۵۰ هرتز

پیش شماره کشور: ۹۹۴+

پیش شماره شهری: ۱۲

اختلاف ساعت باکو با تهران: ۳۰+

شماره های ضروری:

  • آمبولانس: ۱۰۳
  • آتش نشانی: ۱۰۱
  • پلیس: ۱۰۲

هزینه خورد و خوراک در شهر باکو

در باره قیمت ها در باکو آذربایجان، برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۱۰ منات را بپردازید، برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۴۰ منات پرداخت کنید. خوشبختانه قیمت منوهای مک دونالد در شهر باکو تقریبا ارزان تر است و مبلغ ۷ منات می باشد. اگر می خواهید که در سفر اقتصادی عمل کنید با کمی جستجو می‌توانید با قیمت‌های کمتری یک وعده غذای نسبتا خوب را در رستوران هایی که به به اصلاح به آنها street food (غذاهای خیابانی) می گویند، میل کنید. برای تهیه آب معدنی هم در این شهر ۰٫۳۵ منات بپردازید. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا