راه اندازی اسکله مسافری درگهان در جزیره قشم

 مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم سه شنبه شب در آئین راه اندازی این اسکله مسافری گفت: اجرای این طرح یکی از وعده‌های رئیس جمهوری دولت تدبیر و امید در سفر سال گذشته به جزیره قشم بود.

هرمز امیری تاکید کرد: بدون تردید راه اندازی این اسکله نقش موثری در انتقال مستقیم نیمی از مسافران بدون خودرو جزیره قشم از طریق اسکله شهید حقانی بندرعباس به درگهان ایفا می کند.

وی اضافه کرد: کاهش زمان انتظار سفر به جزیره قشم در اسکله شهید حقانی و تقسیم سفرها بین شهرهای قشم و درگهان از دیگر مزیتهای راه اندازی این اسکله مسافری ارزیابی می شود.

امیری اشتغالزایی برای جوانان بومی منطقه و رونق کسب و کار در مجتمع‌های تجاری درگهان را از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح برشمرد و گفت: با انتقال مستقیم مسافران از اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله درگهان، جزیره قشم در ایام پیک سفرها می تواند میزبان جمیعت بیشتری از گردشگران باشد و این امر تاثیر مستقیم و غیر مستقیم بر رونق فعالیت‌های اقتصادی جزیره می‌گذارد.

مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه برای راه اندازی این اسکله حدود 6 ماه زمان صرف شده است، اظهار امیدواری کرد که با استقرار ارگان‌های دولتی همچون گمرک جمهوری اسلامی و دریابانی، شاهد بهره‌برداری هرچه سریعتر این اسکله در آینده نزدیک باشیم.

امیری یادآوری کرد: با توجه به اینکه فاصله اسکله شهید حقانی بندرعباس تا اسکله مسافری درگهان حدود 19 مایل دریایی است، سفر در این مسیر حدود 60 تا 70 دقیقه به طول می انجامد.

راه اندازی اسکله مسافری درگهان یکی از سه وعده رئیس جمهوری دولت تدبیر و امید در سفر نوروزی سال گذشته به جزیره قشم بود.

شهر درگهان با افزون بر 10 هزار نفر جمعیت در فاصله 20 کیلومتری شهرستان قشم واقع شده است و با 12 مجتمع تجاری بیش از 6 هزار واحد صنعتی دارد.

به نقل از : خبرگزاری میراث فرهنگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا