زنان از مردان صرفه‌جوتر هستند

طبق بررسی هایی که توسط Carlson Wagonlit Travel  درزمینه تفاوت‌های جنسیتی دربازار صنایع مسافرتی صورت گرفته، روشن شده است که زنان درمقایسه با مردان به طور میانگین 1.9 روز زودتر نسبت به رزرو بلیت هواپیمای خود اقدام می‌کنند که این امرسبب پس انداز وصرفه جویی در هزینه سفرهای هوایی زنان می‌شود.

این بررسی‌ها که با مطالعه و تجزیه و تحلیل داده‌های آماری بدست آمده از 6.4 میلیون سفرهوایی رزرو شده بدست آمده، نتایج جالب دیگری را نیز بر صاحبان کسب و کار درصنایع سفرهای هوایی روشن می‌کند.

علاوه براین برخی یافته‌های جالب توجه از نظر مالی نیز دراین تحقیقات روشن شده است. به گزارش CWT این گرایش زنان برای رزو زودهنگام بلیت هواپیما برای کمپانی‌های تجاری که 1000 مسافر تجاری به مقصدهای مختلف اعزام می‌کنند، به معنی تفاوت هزینه است .میزان پولی که ازاین راه به طور بالقوه صرفه جویی میشود، کمتر از 50 هزار دلار درسال است اما این رقم برای کمپانی‌هایی که 20 هزار مسافر تجاری در سال اعزام می کنند ، به 1 میلیون دلار امریکا افزایش می‌یابد.

گروه تحقیقاتی CWT که با کمک متخصصان دانشگاهی از دانشگاه دولتی اوهایو و اریزونا داده‌های موجود از رزو سفرهای هوایی را با بهره گیری از تکنیک‌های پیشرفته آماری  تجزیه و تحلیل کرده اند، قادر به تعیین کمیت مشخصی شده اند که نشانگر ارتباط مستقیم میان جنسیت مسافران و الگوهای رزرو پروازهای هوایی است.

یافته‌های دیگری که دراین بررسی ها بدست آمده شامل این نکته است که هرچه سن افراد بیشتر باشد، تمایل به رزرو زودهنگام بیشتر است.

علاوه براین هرچه دفعات پرواز افراد بیشتر باشد، معمولا فاصله زمانی رزرو پروازشان به تاریخ عزیمتشان کمتر است. نکته جالب این است که این شکاف جنسیتی دراین زمینه به تدریج کم رنگ می شود . یعنی هردو گروه زنان و مردان به مرور با سفرهای مکرر هوایی نسبت به رزرو زودهنگام بلیت هواپیمای خود بی میل‌تر می‌شوند.

محققان CWT معتقدند که این تکنیک‌ها درربررسی دیگر مسایل در صنایع مسافرتی همانند کمک به درک بهتر رفتار مسافران برای کمپانی‌های فعال دراین صنعت می تواند به کار گرفته شود.

«کاتالین سیبیو» مدیر ارشد بخش تجزیه و تحلیل داده‌ها در CWT میگوید: «این روش تجزیه و تحلیل طیف و ابعاد تازه‌ای از فرصت ها را در بررسی سفرهای شخصی روشن می کند. این روش می‌تواند برای بسیاری دیگر از گروه بندی های جمعیتی مسافران همانند موقعیت جفرافیایی آنان، کانال های مورد استفاده شان برای رزرو بلیت یا نوع کسب و کار فردی مسافران به کار گرفته شود. درنهایت این روش به ما کمک می‌کند که مسافران خود رابهتر بشناسیم و از این طریق هم به غنای تجربه سفر آن‌ها و هم اثربخشی و کارایی برنامه‌های شرکت های مسافرتی کمک کنیم.

 

به نقل از : خبرگزاری میراث فرهنگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا